• Svar på tråden Sverige och Finland - olika barnfostran
  • andelins
    "I Sverige kan jag ibland, oförtjänt och som en nåd och bonus, spritta till av glädje på stan över vackra, klingande glada barnröster i gatuvimlet. Av barn som pratar entusiastiskt, som inte pladdrar och tjatar för att få sina föräldrars uppmärksamhet, utan som redan har den. Som konverserar, berättar, resonerar och upptäcker, med sina föräldrar eller någon annan vuxen."
  • Tow2Mater

Du vill framhäva svenska föräldrars förträfflighet och på nåt sätt som bättre än de finländska föräldrarna? Varför det? Det är ju inte sant.

• Anonym (Rutan)

Jag tycker hela krönikan va fånig. Du sitter på ett cafe och dömer människor till höger och vänster och skapar din egen sanning efter vad du hör på gatan. Alla ska inte dras under samma kam, men nog finnar och finlandssvenskar. Suck alltså.

• andelins
    Tow2Mater skrev 2018-11-13 22:41:03 följande:

Du vill framhäva svenska föräldrars förträfflighet och på nåt sätt som bättre än de finländska föräldrarna? Varför det? Det är ju inte sant.

Ja, det svenska föräldraförsäkringssystemet är åtminstone både flexiblare och generösare. Det är ett objektivt faktum. Jag tror att det ger åtminstone pappor en bättre chans att ha tid med sina barn och att det gör dem i snitt... gladare och mera harmoniska. Och det är ju förstås min subjektiva bedömning.
Svar på tråden Sverige och Finland - olika barnfostran