• Dokhtar

Snälla hjälp

Snälla hjälp mig med en text

Har ni exempel på hur en badkalas kan se ut ?

Jag kan inte komma på hur jag börjar

Tacksam för hjälp

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-11-13 21:03
    det är min flicka som fyller 8år och hon önskar ha ett badkalas,
    tänkte skriva att vi bjuder på tårta och fika.
    måste jag skriva att barn som inte kan simma så deras föräldrar får jättegärna stanna? eller låter det tokigt.

• Svar på tråden Snälla hjälp
  • Anonym (anonym)
    Dokhtar skrev 2018-11-13 13:27:04 följande:

Snälla hjälp mig med en text

Har ni exempel på hur en badkalas kan se ut ?

Jag kan inte komma på hur jag börjar

Tacksam för hjälp

Är det Barnkalas, alltså kalas för barn ? Eller Badkalas alltså fest där man badar?

Vill du skriva ett inbjudningskort och vill ha förslag på vad man kan skriva?

Man kan tex skriva Välkommen till vårt kalas ! Skriv datum och klockslag och adress.

Om man vill veta hur många som ska komma, så man vet hur mycket mat man ska köpa hem, så kan också vara bra att skriva att gästerna måste höra av sig och tacka ja senast ett visst datum innan.

Då skriver man OSA (om svar anhålles) och ett datum och mailadress eller liknande. Då får gästerna maila innan det datumet så vet du sen hur många personer som kommer till kalaset.
  • Dokhtar

måste jag skriva att barn som inte kan simma så deras föräldrar får jättegärna stanna? eller låter det tokigt.

• nnnnnnnn
    Dokhtar skrev 2018-11-13 21:01:20 följande:

Låter vettigt!

Välkommen på badkalas!
    Den y/y träffas vi på badhuset för att leka, bada och ha roligt från kl xx till yy.
    När vi badat en stund så blir det fika och tårta.
    Föräldrar får gärna stanna och bada eller fika.
    Anmäl hur många ni kommer och eventuella allergier på tel: 070000000
    Hälsningar qwerty

• nnnnnnnn

Om de svarar att barnet kommer ensamt, så hade jag frågat om barnet är simkunnigt? Om de skriver/säger Nej, så hade jag frågat om någon vuxen kunde komma med för säkerhets skull...

• legomum

Tänker att eftersom det talas om att kunna simma så efterfråga efter de barn som inte kan simma att någon vuxen stannar kvar där, muta med gott kaffe/te och smarrig tårta.

Svar på tråden Snälla hjälp