• MartinaS85

IVF 2018-2019 Stockholmsområdet

Hej,

Vi är ett par i 30-årsåldern som bor strax söder om söder.
    Om ca 2.5 veckor ska vi (eller jag då) börja med sprutorna som förhoppningsvis leder till lyckat ägguttag och sedan första försöket att sätta tillbaka embryo i mitten av december. Hade varit skönt att få kontakt med andra som är i samma situation. Det är verkligen jobbigt med all ovisshet och känslomässigt är det väldigt påfrestande. Någon som känner samma? Vi har försökt över 1 år och utredningen hittade inga fel på någon av oss. Vi har valt att vända oss till Sophiahemmet som skickade en remiss till Landstinget och för ett par veckor sedan fick vi beviljat att göra 3 IVF-försök. Ingen av oss har barn sedan tidigare (jag har varit gravid en gång för ca 4 år sedan i ett annat förhållande, slutade i mf.)
    Vore som sagt kul om några ville haka på som är i samma situation så vi kan stötta/peppa varandra :)

Mvh
    Martina

• Svar på tråden IVF 2018-2019 Stockholmsområdet
  • Selös
    Sommar15 skrev 2019-04-12 07:29:07 följande:
    Ja värdelöst! Embryot klarade upptining så det var inga problem på det sättet. Vi har 9 kvar. Sätter in ett nytt nu direkt så snart äl blir... hoppas på 2020-bebis nu då istället :(
    Wow fick ni över 9 ägg till frysen? Får man fråga hur många ägg som ni plockade ut? Värsta drömscenariot ju! 
  • Sommar15
    Selös skrev 2019-04-12 21:00:56 följande:

Wow fick ni över 9 ägg till frysen? Får man fråga hur många ägg som ni plockade ut? Värsta drömscenariot ju! 

19 ägg ut, totalfrys pga risk för överstimulering. 10 klarade sig till frysen. Vi gör ivf pga upprepade missfall o utan äggledare så jag har inte haft problem med att bli gravid tidigare, alla bebisar har bara dött ifrån mig. Så mkt möjligt att inget av de här äggen blir en bebis tyvärr.
  • Selös
    Sommar15 skrev 2019-04-12 21:20:10 följande:
    19 ägg ut, totalfrys pga risk för överstimulering. 10 klarade sig till frysen. Vi gör ivf pga upprepade missfall o utan äggledare så jag har inte haft problem med att bli gravid tidigare, alla bebisar har bara dött ifrån mig. Så mkt möjligt att inget av de här äggen blir en bebis tyvärr.
    Men fy så fruktansvärt! Lider med dig. Har ni gjort någon missfallsutredning? Typ screening, genetisk analys? Tänkte ifall det framkommit något där så borde man ju kunna få göra PGD. 
  • Sommar15
    Selös skrev 2019-04-12 21:38:09 följande:

Men fy så fruktansvärt! Lider med dig. Har ni gjort någon missfallsutredning? Typ screening, genetisk analys? Tänkte ifall det framkommit något där så borde man ju kunna få göra PGD. 

Ja det har vi, jag har ökad risk för blodpropp men annars hittade de ingenting. Vi har gjort full utredning i Sverige men inte utomlands än. PGD menar de att det inte kommer göra nån skillnad... vi får se! Men ja det har varit och är jäkligt tufft... men vi kämpar på!
  • AHG
    Sommar15 skrev 2019-04-12 07:29:07 följande:

Ja värdelöst! Embryot klarade upptining så det var inga problem på det sättet. Vi har 9 kvar. Sätter in ett nytt nu direkt så snart äl blir... hoppas på 2020-bebis nu då istället :(

Skönt att höra att upptiningen gick bra, det borde tyda på att det är starka ägg ni har :)

Håller verkligen tummarna för att nästa ägg är ert lyckoägg :)
  • Sommar15
    AHG skrev 2019-04-18 06:24:56 följande:

Skönt att höra att upptiningen gick bra, det borde tyda på att det är starka ägg ni har :)

Håller verkligen tummarna för att nästa ägg är ert lyckoägg :)

Nä det är extremt ovanligt att de inte klarar upptining så det tror jag inte betyder ngt särskilt för kvaliteten. Men tack, hoppas också det kan gå lite bättre nästa gång!
  • nypan78

Vår enda och sistlilla blasto sattes tillbaka den 24 april och jag tror hen håller på att bita sig fast ...får svaga sträck sedan rd 5 i princip. Starkare på förmiddagen än första kisset faktiskt..

Imorgon rd8 får jag väl ta och köpa en digital CB...

Eller vad säger ni?

• becca90
    nypan78 skrev 2019-05-01 18:27:46 följande:

Vår enda och sistlilla blasto sattes tillbaka den 24 april och jag tror hen håller på att bita sig fast ...får svaga sträck sedan rd 5 i princip. Starkare på förmiddagen än första kisset faktiskt..

Eller vad säger ni?

Grattis!!!:)
  • Sommar15
    nypan78 skrev 2019-05-01 18:27:46 följande:

Eller vad säger ni?

Solklart plus! Grattis! <3
  • Sommar15

Mitt andra FET funkade inte heller, började blöda redan dag 4 efter återföringen, och det är ju alldeles för tidigt. Nåt fel är det men har ingen aning om vad :(

• Sommar15

Hej! Nån kvar? Hur går det för er? Jag äl-testar nu inför FET nr 3 och har också börjat med en immunbehandling i denna cykel för att se om det kan göra nån skillnad. Har länge misstänkt att det kan ha varit orsaken till alla mina missfall. Får se om ngt embryo vill fästa denna gång...

Svar på tråden IVF 2018-2019 Stockholmsområdet