• Iisa24

Tiden man väntar på att bli gravid..

När jag och min sambo bestämde oss för att försöka skaffa barn trodde jag aldrig att det skulle vara så otroligt psykiskt påfrestande.. Vi har försökt i ungefär 4 månader. (inte länge jag vet) Vi blev gravida på tredje försöket och blev så lyckliga. Men lyckan varade bara i 5 dagar.. Jag fick missfall under vecka 5 och blev helt förkrossad.
    Nu ar det gått ca. tre veckor sedan missfallet och jag väntar på att min mens ska komma så vi kan börja om igen därefter.

Hur gör man för att inte bli så besatt av att försöka bli gravid? Jag tänker på det nästan hela tiden och det är så fruktansvärt jobbigt. Väntar man inte på mens så väntar man på sin äl osv osv. Det känns som allt bara handlar om detta nu och man vill bara att dagarna ska gå så det blir ens test dag.

Hur upplever tiden man försöker skaffa barn?

• Svar på tråden Tiden man väntar på att bli gravid..
  • Ronja8745

Nä det blir ju oftast så att man går och tänker för mycket på symtom. Jag kände symtom förra månaden då jag väntade på bim dagen. Jag var illamående, molande värk i magen och blodådror på brösten. 2 dagar senare kom mensen och jag blev ju såklart besviken. Så man får försöka hålla sig ifrån googlandet Glad

• Ronja8745

Nä det blir ju oftast så att man går och tänker för mycket på symtom. Jag kände symtom förra månaden då jag väntade på bim dagen. Jag var illamående, molande värk i magen och blodådror på brösten. 2 dagar senare kom mensen och jag blev ju såklart besviken. Så man får försöka hålla sig ifrån googlandet Glad

• Ronja8745

• Ronja8745

• Ronja8745

• Ronja8745

• ikkam

Förstår precis hur du känner. har också försökt i 4-5 månader..

Fick missfall i vecka 5 för 2 månader sen och man gör inget annat än att gå runt och tänka på det. Det är väldigt frustrerande..

• Anonym (~_~)

Förstår att de e jobbigt sen ett missfall på de beklagar.

Jag och min man har försökt typ 1 år man får försöka hitta en balans i de hela vet hur jobbigt det är

• Canary
    Iisa24 skrev 2018-11-09 14:25:20 följande:

När jag och min sambo bestämde oss för att försöka skaffa barn trodde jag aldrig att det skulle vara så otroligt psykiskt påfrestande.. Vi har försökt i ungefär 4 månader. (inte länge jag vet) Vi blev gravida på tredje försöket och blev så lyckliga. Men lyckan varade bara i 5 dagar.. Jag fick missfall under vecka 5 och blev helt förkrossad.

Nu ar det gått ca. tre veckor sedan missfallet och jag väntar på att min mens ska komma så vi kan börja om igen därefter.

Hur gör man för att inte bli så besatt av att försöka bli gravid? Jag tänker på det nästan hela tiden och det är så fruktansvärt jobbigt. Väntar man inte på mens så väntar man på sin äl osv osv. Det känns som allt bara handlar om detta nu och man vill bara att dagarna ska gå så det blir ens test dag.

Hur upplever tiden man försöker skaffa barn?

För min del tycker jag det hjälper att tänka att vi kanske kommer behöva ta hjälp alternativt att det kommer ta tid, så varje försök är liksom att beta av en mellanmånad innan utredning (eller plus). Samt att hålla sig jävligt sysselsatt på tex jobbet.

Har försökt i fem månader nu. Inte en tillstymmelse till plus.
  • Anonym (~_~)

Inväntar nästa mens om ca 11 dagar och troligen blir de nog neg igen tyvärr ja försöker tänka posetivt men är inte lätt alla gånger försöker hålla mig sysselsatt dagligen dock kommer många tankar på kvällar/nätter

• Anonym (Jag vill nu!!)

Jag började bli frustrerad efter ett halvår så ringde en klinik och ville göra tester och spolning. Alla tester var bra, men lite trögt i äggledarna. Så gynekologen skickade in en remiss eftersom det är så lång väntetid via landstinget. Så vi försöker själva och med alternativa medicin för att se om vi kan lyckas på egen hand tyckte gyn och om det inte går så får vi köra IVF . Jag är glad att jag gick och kollade för jag kände att det är bättre att veta om allt är okej eller om det inte är det så man kan lösa det.

Svar på tråden Tiden man väntar på att bli gravid..