Anonym (Julia) skrev 2018-11-08 20:19:40 följande:
Ja då har du förstått det hela alldeles korrekt. Han gör allt för att de ska vilja vara med honom och hos oss över huvud taget.., men jag har sagt så många gånger att det spelar ingen roll längre vad vi köper och gör för dom. Han lever på hoppet och sen tycker han jag är cynisk och negativ. Så han vill liksom lägga det på mig. Fast jag var tvungen att begära mer underhåll från mitt ex för att kunna försörja hans barn i 5 års tid. Så vill han lägga det på mig.. För det är vad barnen inbillar honom och samtidigt vädjar om att han ska gå tillbaka till mamman för mamman är deprimerad över deras skilsmässa. Det är en enda soppa. Jag måste nu fråga mitt ex om jag kan få pengar till resan.. Hitta på att barnen behöver ny skidutrustning för det vet jag han skulle acceptera.
Alltså, det verkar ju finnas mycket mer här än julfirande. Vadå du har försörjt hans barn? (Eller rättare sagt ditt ex.)Bodde hos er förut? Vad hände?
Hans kommunikation med barnen verkar bristfällig. Han måste ju vara tydlig med att han inte kommer att gå tillbaka till mamman, men att han älskar dem och reda ut varför de inte vill komma längre, och hur det kan fixas. Bor dina barn hos er?
Sedan måste det ju finnas ett mellanting mellan "inget alls" och 6000 kr.
Och nej, ingen bra idé att ljuga för ditt ex. Har ni inte pengar får ni lösa det själva.