Marinan83 skrev 2018-11-08 16:03:09 följande:
Jag började också i tisdags och fick idag torsdag blinkande gubbe. Så fort jag får blinkade gubbe börjar jag och min man att ha sex varje dag fram till och med två dagar efter att jag fått fast gubbe.
Jag har alltid bara testat en gång per dag, direkt på morgonen, och det har räckt för att upptäcka fast gubbe (maximal LH-stegring). Då jag och min man ändå har sex dagligen ser vi inte poängen med att testa flera gånger per dag. Så fort man får blinkade gubbe är det ju en tydlig indikation på att man gått in i sin fertila period. Med det sagt kan äl-test aldrig bekräfta en ägglossning. Det görs med blodprov på hormonet progresteron cirka dag 21 om man har en 28-dagarscykel.
Jag har använd cb digitala äl-test många gånger. Jag har har en cykel på 28-30 dagar. Varje månad börjar jag testa på dag 11 och får oftast fast gubbe dag 14-16. En förpackning med 10 ältest räcker därmed för mig två månader i rad.
LinaLinnea skrev 2018-11-08 12:41:53 följande:
Jag har hört det där om att man ska ta ÄL-testen med stickorna på em men att man ska ta de digitala på morgonen. Iallafall när det fortfarande visar tom cirkel (alltså låg fertilitet) men att man, om man vill, kan testa fler gånger under dagen efter att man fått en blinkande gubbe. Kanske borde jag ?säkra? och testa på em också. Hmm... klurigt det där :) Ska iallafall försöka få till extra mycket mys nu framöver ;)
Jag tycker det är svårt att veta när det är bäst att testa. Ett digitalt test säger att man ska göra det på morgonen och ett annat att det inte spelar någon roll. Har fått gubbe när jag testat runt 12 på dagen men still confused.