• Sandiieliie

Spökstreck eller gravid?

Jag har gjort flera test från gravidkollen och fått svaga streck,

idag klippte vi isär och öppnade upp det och såg då ett starkare streck. (Bilden)

Men när jag gjort ett CB så står det ej gravid.

Ska man lita på 7 stycken svaga streck eller är det spökstreck?
  • Svar på tråden Spökstreck eller gravid?
  • XaHHa

Fast alltså va? Varför klipper man upp ett test? Jag var själv testnarkoman i två år, men fick ALDRIG för för mig att klippa upp test. Inte ens när de visade spökstreck.

Hur många dagar innan mens är du? Du får nog vänta i några dagar till iallafall och använda ett digitalt med morgonurin.

Efter 809 dagars kämpande fick vi vårt plus 18/7
  • Sandiieliie
    XaHHa skrev 2018-11-04 22:05:05 följande:

Fast alltså va? Varför klipper man upp ett test? Jag var själv testnarkoman i två år, men fick ALDRIG för för mig att klippa upp test. Inte ens när de visade spökstreck.

Hur många dagar innan mens är du? Du får nog vänta i några dagar till iallafall och använda ett digitalt med morgonurin.

• Sandiieliie
    XaHHa skrev 2018-11-04 22:05:05 följande:

Min kille googlade på svaga test och läste att det var någon som hade gjort det.

Enligt min app skulle jag haft mens för 1,5 vecka sen. Har gjort test med morgonurin

med digitalt står det ej gravid men med stickor får jag svaga streck varje gång.
  • XaHHa
    Sandiieliie skrev 2018-11-04 22:13:14 följande:

Min kille googlade på svaga test och läste att det var någon som hade gjort det.

Enligt min app skulle jag haft mens för 1,5 vecka sen. Har gjort test med morgonurin

med digitalt står det ej gravid men med stickor får jag svaga streck varje gång.

Om du skulle fått mens för 1 1/2 vecka sedan så skulle cb digitalt ha visat det. Ni kanske har räknat fel när din ägglossning var? Och nej man ska inte klippa upp test. Ett positivt test kommer man se klart & tydligt :)
    Efter 809 dagars kämpande fick vi vårt plus 18/7
  • Sandiieliie
    XaHHa skrev 2018-11-04 22:16:35 följande:

Om du skulle fått mens för 1 1/2 vecka sedan så skulle cb digitalt ha visat det. Ni kanske har räknat fel när din ägglossning var? Och nej man ska inte klippa upp test. Ett positivt test kommer man se klart & tydligt :)

Jag vet inte riktigt när jag hade ägglossning,

inte haft mens sen 15 juli.. men enligt ägglossningstest för två månader sen hade jag ägglossning och även fått det bekräftat på gyn.

Såg ett svagt streck precis som jag gjort på 6 stycken test innan. Men enligt cb är jag ej gravid. Kan man få spökstreck på 7 test?
  • Jag är bara jag
    Sandiieliie skrev 2018-11-04 22:25:25 följande:
    Jag vet inte riktigt när jag hade ägglossning,
    inte haft mens sen 15 juli.. men enligt ägglossningstest för två månader sen hade jag ägglossning och även fått det bekräftat på gyn.

Såg ett svagt streck precis som jag gjort på 6 stycken test innan. Men enligt cb är jag ej gravid. Kan man få spökstreck på 7 test?
    Om du verkligen hade haft äl för två månader sen och inte fått mens sen dess skulle du vara gravid nu och det skulle garanterat gett plus på test. Hur kunde gyn vara säkra på att du haft äl? Tog du progesteronprov?
  • Sandiieliie
    Jag är bara jag skrev 2018-11-04 22:55:11 följande:

Om du verkligen hade haft äl för två månader sen och inte fått mens sen dess skulle du vara gravid nu och det skulle garanterat gett plus på test. Hur kunde gyn vara säkra på att du haft äl? Tog du progesteronprov?

Jag testade med ägglossningstest för två månader sen.

Hade den senaste för 1,5-2 veckor sen.

Gyn såg det när dom gjorde ultraljud och jag lämnade prover.
  • Kronärtskockan

Om cb visar ej gravid så är du inte gravid eller testar för tidigt. Ja du kan få spök på sju test, tyvärr är det skittest

• Jag är bara jag
    Sandiieliie skrev 2018-11-04 23:07:56 följande:
    Jag testade med ägglossningstest för två månader sen.
    Hade den senaste för 1,5-2 veckor sen.

Gyn såg det när dom gjorde ultraljud och jag lämnade prover.
    Hade den senaste vadå för 2 veckor sen? Du skrev att du inte haft mens sen i juli. Då kan ju ingen app i världen säga när du ska ha äl eller mens nästa gång för du har inget att utgå från. Hade du äl för 2 månader sen och inte fått mens sen dess är du gravid. Man kan inte ha äl och inte få mens och inte vara gravid.
  • Sandiieliie
    Jag är bara jag skrev 2018-11-04 23:19:28 följande:

Hade den senaste vadå för 2 veckor sen? Du skrev att du inte haft mens sen i juli. Då kan ju ingen app i världen säga när du ska ha äl eller mens nästa gång för du har inget att utgå från. Hade du äl för 2 månader sen och inte fått mens sen dess är du gravid. Man kan inte ha äl och inte få mens och inte vara gravid.

Enligt ägglossningstest och gyn har jag ägglossning fast jag inte haft mens sen juli.
  • Plattfoten

Pröva att din kille kissar på ett test. Om han också får spökstreck, så kanske det inte betyder något. Det finns olika nyanser av spökstreck. En typ är att man bara ser ett svagt sträck där sträcker ska vara, en annan variant är att det faktiskt är lite svagt. Men i sp fall blir det starkare flr varje dag. Men gör mitt test om du vill se om det verkligen är ett spöksträck.

• Jag är bara jag
    Sandiieliie skrev 2018-11-05 06:37:07 följande:
    Enligt ägglossningstest och gyn har jag ägglossning fast jag inte haft mens sen juli.
    Nej, det kan man inte ha. Har man haft äl och inte blir gravid så får man ovillkorligen mens. Du får kontakta gyn igen och kolla upp dig.
  • v i r r a

Jag ser absolut inget på bilden men jag var med om en liknande grej en gång. Ägglossning (enl äl-test), utebliven mens och extremt svaga positiva test blandat med negativa test. Det var ett utomkveds som var extremt litet men som ändå skickade ut små små mängder hcg. Det kunde bara mätas med blodprov. Det blev en herrans massa tester innan jag fick cellgift och blev av med det.

• v i r r a

Hmm.. läste lite mer noga nu. Har du alltså haft två ägglossningar på rad utan mens emellan? Låter märkligt..

Svar på tråden Spökstreck eller gravid?