• stellanocte

Inga symptom under sprutperioden

Jag är på sprutdag 4 med 300 enheter Gonal F och 150 enheter Menopur. Under förra omgången hade jag redan nu massor med symptom från sprutorna - svullen mage, väldigt ömmande äggstockar, bröst som gjorde så ont att det var svårt att använda BH, etc. Vi fick då också en rejäl skörd ägg (med våra mått mätta). 12 stycken. 

De två tidigare omgångarna har jag haft inga eller få symptom från sprutorna och då inte heller fått så många ägg. Precis så är det nu också. Jag känner ingenting förutom, kanske, lite lätt mensvärk vid enstaka tillfällen. Vi har inte ultraljud förrän i slutet av nästa vecka men jag känner redan nu att det känns hopplöst. Ännu en omgång där vi bara får två eller tre ägg. 

Kan någon ge lite hopp? Har era symptom under sprutperioden varierat men ändå gett ett fint antal ägg? 

• Svar på tråden Inga symptom under sprutperioden
  • Ellencassandra

Två ivfer har jag tagit exakt samma dos som dig. Ena gången fick jag ut 20 ägg. Var knappt svullen eller nånting. Andra gången blev jag väldigt svullen men fick bara ut 12 ägg. Så bara för att du inte känner nåt så betyder det inte att du ska få få ägg :) sen är du bara på dag 4 så det kan ju komma symptom om några dagar. Lycka till! :)

• Anonym (T)

Nu har jag inte gjort IVF utan insemination. Första gången hade jag otroliga känningar av gonal + ovitrelle; magen svullna, magen spände sig. Hade kramper efteråt i en vecka, Ett ägg på VUL = minus.

Denna omgång ökad dos av gonal + ovitrelle = två ägg. Kände INGENTING. Trodde inte ens några ägg hade vuxit. Nu = gravid. Plussa idag på bim -4! :) du behöver inte vara orolig! Lovar :)

Kram!

Svar på tråden Inga symptom under sprutperioden