• Anonymochorolig90

Misfall och cytotec

Hej. Konstaterades att jag fått misfall i fredags och var då i vecka 7.

Jag fick ta någon tablett på kliniken och fick med mig 4st cytotec att ta på en gång imorgonbitti.

De sa inget om smärtlindring så undrar om det behövs och isåfall vilken kombination? Har diklofenak hemma.

Är det någon som varit med om liknande och är det någon som blev gravid igen snabbt efter?

Bör man vänta med att försöka få barn efter?

Har tyvärr även endometrios och adenmyos..

Snälla jag tar emot all hjälp jag kan få...

Har tyvärr inte heller någon nära vän att vända mig till så ger ett försök här..

????

• Svar på tråden Misfall och cytotec
  • Anonym (K)

Jag fick också cytotec efter ett mf i v 7 för tre år sedan. Jag fick dock med mig smärtlindrande tabletter hem från sjukhuset. Jag är inte säker på vad det var men jag tror det var alvedon och ipren. Jag hade nog klarat mig utan dem. Kände ingen smärta när mf började och inte senare heller. Efter det mf kom inte min äl igång direkt utan det tog några veckor. Sedan hade jag ingen äl en månad. Blev iaf gravid igen vid andra äl efter mf vilket var fyra månader efter jag började blöda.

I början av april i år fick jag mf i v 7 igen. Den gången blödde jag ut allt mycket snabbare och behövde aldrig någon hjälp med att avsluta det. Jag hade inte ont den gången heller. 10 dagar efter jag började blöda hade jag äl och jag har haft det varje cykel sedan dess (tar äl-test, tempar och känner av äl) men har tyvärr inte lyckats bli gravid igen. Jag hade äl igår så om två veckor vet jag om det blev åttonde gången gillt eller om vi får fortsätta försöka...

Svar på tråden Misfall och cytotec