• Emma93

Går detta att anmäla?

Hej! Jag är en tjej på 25 år som är tillsammans med min pojkvän som är 35 år. Jag har stora problem med hans mamma. Hon trakasserar mig mer eller mindre varje dag.

Allt började med att när jag blev tillsammans med denna killen märkte att de hade väldigt konstig relation när han är så vuxen. Hon hade nyckel till hans lägenhet och gick in när hon kände för det. Varje dag kom hon. Städade åt honom, lagade mat åt honom. Såg till så han duschade ordentligt. Köpte kläder till han. Alltså allt. Som om han vore ett barn.

Jag flyttade in hos min pojkvän. Men jag krävde att han skulle ta tillbaka nyckeln och att vi sköter vårat hem själva eftersom vi är vuxna människor! Det lyssande hon ju såklart inte på. Hon kom och klagade på precis allting. Vilka fula möbler jag hade. Att jag inte städar. Att jag ska borsta håret i en hink för att jag tappar mycket hår. Att jag ska tvätta han på ryggen. Att jag ska sköta allt hemma. Lägga fram pyjamas. Alltså han är 37 år. Så sjukt. Det enda hon gjorde när hon kom var att klaga och trycka ner mig. Att jag inte behandlar han som hon gjorde. Och grejen är den att det är jag som sköter mestadels allt i hemmet. Jag är väldigt noggran och hatar när det är stökigt. Men ändå lyckas hon hitta något. Så jag och min pojkvän bestämde oss för att inte släppa in henne mer. Att om hon vill träffa hennes som får han helt enkelt komma hem till henne. För detta gör både mig och han ledsen. Och det blir massa negativ energi. Men det jobbigaste är inte att hon klagar över hemmet utan att hon klagar på mig. Säger att jag är knarkare för jag tar antidepressiva. Att jag knarkar ner honom för att hålla upp han i mitt tempo? Att jag är otrogen. Att han är otrogen. Att jag är äcklig och ful. Att jag aldrig kommer få ett jobb för jag är deppig. Massa elaka saker säger hon. Min pojkvän brättade för några dagar sedan att hon har suttit och tänk flera gånger på om hon ska ta eld på oss. På våran lägenhet :( och om han flyttar härifrån tar han livet av sig. Hon bankar på dörren om jag inte öppnar. Kastar sten på rutan. Även fast jag sagt att jag inte tänker öppna. Har inte pratat med henne på 2 månader. Men ändå fortsätter hon. Tror att hon kommer hålla på tills jag inte orkar mer. Hon gör nog allt för jag skq göra slut. Men jag älskar min pojkvän. Vill inte lämna han

• Svar på tråden Går detta att anmäla?
  • Anonym (Jo)

Polisanmäl, byt lås.

• Anonym (Sara)

Kräv av din kille att ni ska flytta långt långt bort.

• Anonym (M)

Anmäl. Trakasserier och olaga hot.

• Anonym (Praktisk)

Nej ! Han har givit henne nyckeln.

Kräv att han tar tillbaka nyckeln eller byter lås.

Annars får du flytta. Han får välja !

• Anonym (Jill)

Vad säger sambon angående polisanmälan?

• Anonym (Praktisk)
    Anonym (Jill) skrev 2018-10-15 20:12:25 följande:

Vad säger sambon angående polisanmälan?

Vad säger sambon angående låsbyte?
Svar på tråden Går detta att anmäla?