• askyfullofstars

Insemination på grund av manlig faktor - ovitrelle, någon mer?

Hej!

Jag gör insemination i Danmark pga manlig faktor.

Vid senaste VUL var äggblåsan 17,5 mm Jag blev ombedd att ta sprutan dagen efter då de beräknade att ägget skulle vuxit minst 2 mm till. Vid inseminationen 36 h efteråt hade ägget inte släppt ännu utan var på väg.

Släpper ägget innan det är moget med ovitrelle?

Är igång med försök nr 2 då det försöket gav minus. Ska på VUL på måndag efter ha tagit gonal-f i snart 7 dagar.

Hur stora har era ägg varit när ni blivit ombedda att ta ovitrelle?

Någon mer som är igång med insemination oavsett partner eller ej?

• Svar på tråden Insemination på grund av manlig faktor - ovitrelle, någon mer?
  • askyfullofstars
    Ida3434 skrev 2018-10-14 10:36:17 följande:

Runt 20 mm ska de vara när du tar Ovitrelle

Ok. För på VUL var den 17.5 mm. Väntade tills dagen efter och tog ovitrelle (ägget ska väl växa omkring 2 mm per dygn). Så säg att den var omkring 19. Gjorde inseminationen 36 h efteråt och ägget hade inte lossat ännu utan höll på. Växer ägget även under tiden man tar ovitrelle?
  • Ida3434

Jag tror att ägget får lite extra pusch att växa till sig och släppa inom de här 36 timmarna. Men om läkaren sa att de håller på att lossna så är väl det bra? Då är det ju något på gång. 

• askyfullofstars
    Ida3434 skrev 2018-10-14 12:31:29 följande:

Jag tror att ägget får lite extra pusch att växa till sig och släppa inom de här 36 timmarna. Men om läkaren sa att de håller på att lossna så är väl det bra? Då är det ju något på gång. 

Absolut men blev inget av det försöket trots bra förutsättningar. Minus. Försöker nu igen...
Svar på tråden Insemination på grund av manlig faktor - ovitrelle, någon mer?