Okeja att fråga om vad referenserna sagt om mig?
Hej!
Jag har börjat volontärsarbeta inom ett område som jag gjorde exakt likadant i min gamla stad. Jag slutade på grund av olika omständigheter och när jag flyttade till en annan ort, så bestämde mig att övergå till samma volontärsuppdrag inom den nya hemstaden.
Man behöver inga referenser, tror jag. Men i och med att jag talade om att jag har gjort ungefärlig samma sak och vill gärna fortsätta med samma sak.
Så ringde de upp de tidigare volontärsansvariga.
När jag fick bekräftelse om detta, så vart jag förvånad och senare tog min nyfikenhet över och jag frågade försiktigt: ''Vad sa de om mig. Var de nöjda med mig?''.
Den nya ansvarige sa: De sa precis så som jag uppfattade dig''. Vad exakt det betyder vet jag inte, men jag tog det positivt och vart samtidigt lite osäker om exakt vad det kan menas.
Att komma efteråt och begära om en utveckling känns som om jag skulle vara påträngande eller något, så det kommer jag att låta bli med.
Men min fråga är om jag i första början ens har rätt att fråga om vad referenserna sade, i och med att det handlande om mig. Det är ju lite kul med bekräftelse.
Gjorde jag ett stor fel av att fråga - Eller är det kanske normalt? :)