• Anonym (Döljer mig)

På tungskrapan kommer det efter något tjockt lager - Vad är det för någonting? (Bild)

Hej, jag väljer en forums del där man kan vara anonym.

Det är såhär att när jag använder tungskrapan kommer det efter något tjockt lager ifrån tungan. Jag kan se genom spegeln hur den kommer efter själva tungskrapan när jag drar den ifrån tungan.

Vad är det för någonting? Vad kallas det för något?

Betyder det att min tunga och mun och ohygeniskt?

Jag använder tandtråd, munskölj och tandborste givetvis. Men jag kanske bara gör fel?

• Svar på tråden På tungskrapan kommer det efter något tjockt lager - Vad är det för någonting? (Bild)
  • Anonym (?)

Det är väl det där tungskrapan är till för? Fastnar ju bakterier och skit på tungan som kan ge beläggningar och dålig andedräkt. Bra att du skrapar bort det.

• Anonym (Döljer mig)
    Anonym (?) skrev 2018-10-06 22:36:40 följande:

Det är väl det där tungskrapan är till för? Fastnar ju bakterier och skit på tungan som kan ge beläggningar och dålig andedräkt. Bra att du skrapar bort det.

Jodå, visst är kanske tungskrapan till för just detta. Men jag undrande bara vad lagret var för något och vad det kan kallas för. Jag kan inte tänka mig att det kallas för slem. I så fall är det kombination av några fler saker, och därav min nyfikenhet vad exakt dessa kan kallas för.
  • Anonym (Ivanka)

Det är förmodligen svamp eller bakteriebeläggning. Vissa har det kroniskt. Fortsätt skrapa och håll rent!

• Anonym (?)
    Anonym (Döljer mig) skrev 2018-10-06 22:42:03 följande:
    Jodå, visst är kanske tungskrapan till för just detta. Men jag undrande bara vad lagret var för något och vad det kan kallas för. Jag kan inte tänka mig att det kallas för slem. I så fall är det kombination av några fler saker, och därav min nyfikenhet vad exakt dessa kan kallas för.
    Svårt att säga. Mat, dryck, nikotin, vad du än får in i munnen, döda celler från tungan osv.
Svar på tråden På tungskrapan kommer det efter något tjockt lager - Vad är det för någonting? (Bild)