• Anonym (:/)

Pojkvännen lämnar mig om jag gör abort

Ursäkta för lång text men snälla läs och kommentera gärna!

Jag är 26 och upptäckte nyss att jag blivit gravid med min kille sen 2 år tillbaka (vi bor ihop). Han vill behålla barnet men jag vill inte det. Jag vill inte ha barn med honom för att jag inte litar på hans förmåga att ta hand om ett barn (han har ganska grov ADHD och vi har problem med hans oförmåga att planera och få saker gjorda), och även för att vi inte äger någon bostad och har inget förstahandskontrakt heller, vår bil är även 20 år gammal och vi har verkligen dålig ekonomi. Jag äter starka mediciner för depression och ångest och mår inte helt bra psykiskt. Jag tror helt enkelt inte vi är mogna eller har de förutsättningarna för att ge barnet ett bra liv.

Men, han har sagt att han inte tror att han skulle kunna älska mig om jag gjorde abort, och att han förmodligen kommer att lämna mig.

Han har sagt flera gånger under senaste året att han tvekar på vårt förhållande och har tänkt att han funderat på att lämna mig för att han inte är så nöjd, han tycker vårt förhållande är "OK" men inte mer. Jag har känt senaste månaderna att detta nog inte kommer att fungera också.

Jag har bestämt mig för abort, men jag vet inte hur jag ska berätta detta för honom! När jag försökte blev han jätteupprörd och jag tvingades backa och säga att "jag inte bestämt mig 100 % men det lutar mot abort" för att han tänkte ta bilen och åka (han har förlorat körkortet) och var så upprörd att han skakade.

Han åker utomlands på onsdag och eftersom jag inte vill göra senare abort än nödvändigt tänker jag göra det nästa vecka, men jag vill verkligen inte förstöra hans resa genom att säga det nu precis innan! Så hur och när ska jag berätta? känns taskigt att säga när han kommer hem att jag redan gjort aborten!

Dilemmat är väl också att, om han nu skulle stanna med mig trots att jag gjort abort, bör jag göra slut med honom? Jag har tvekat länge på detta förhållande och tror egentligen inte att det kommer att funka i längden men som sagt, man vet aldrig.

Och OM jag gör slut med honom känner jag mig så hemsk, som en riktigt dålig människa som först aborterar hans barn och sedan gör slut! 

Råd och tankar snälla!

• Svar på tråden Pojkvännen lämnar mig om jag gör abort
  • Anonym (Din kropp, DU BESTÄMMER!)
    Anonym (:/) skrev 2018-10-19 12:13:12 följande:

Lite update:

Har gjort kirurgisk abort nu och det gick fantastiskt bra. Alla på sjukhuset var extremt vänliga och fick mig att känna mig lugn hela tiden! Fick åka hem ganska fort då jag mådde så pass bra.

Sov ett par timmar då jag kom hem och sov 12 timmar inatt, var rätt trött! Idag mår jag också jättebra och har knappt ont alls, blöder pyttepyttelite men nästan ingenting!

Tack alla för stödet ni gett i denna tråd!

Stort lycka till! Se där, små små steg och du har gjort stordåd för dig själv! Önskar dig all lycka!
  • Anonym (Tjej)

Lite update:

Har gjort kirurgisk abort nu och det gick fantastiskt bra. Alla på sjukhuset var extremt vänliga och fick mig att känna mig lugn hela tiden! Fick åka hem ganska fort då jag mådde så pass bra.

Sov ett par timmar då jag kom hem och sov 12 timmar inatt, var rätt trött! Idag mår jag också jättebra och har knappt ont alls, blöder pyttepyttelite men nästan ingenting!

Härligt att höra att det gick så bra! :) Har du berättat för honom ännu eller tar du det när han kommer hem? När är det förresten?
    Anonym (Tjej) skrev 2018-10-19 13:48:47 följande:
    Härligt att höra att det gick så bra! :) Har du berättat för honom ännu eller tar du det när han kommer hem? När är det förresten?

Han har kommit hem och jag kände att jag inte klarade ett uppbrott samtidigt som aborten så vi är fortfarande tillsammans men när hormonerna har lagt sig så ska jag prata med honom om att det är bäst att vi separerar. Som tur är var han väldigt stöttande på sjukhuset och just nu efter aborten, för hans pappa fick nys om vad som hade hänt och ringde och skällde ut honom och sa att han ska f*n stötta mig i detta oavsett vilket beslut jag tar! Vilket jag är väldigt tacksam för! 

• Anonym (Pia)
    Anonym (:/) skrev 2018-10-19 14:27:55 följande:

Han har kommit hem och jag kände att jag inte klarade ett uppbrott samtidigt som aborten så vi är fortfarande tillsammans men när hormonerna har lagt sig så ska jag prata med honom om att det är bäst att vi separerar. Som tur är var han väldigt stöttande på sjukhuset och just nu efter aborten, för hans pappa fick nys om vad som hade hänt och ringde och skällde ut honom och sa att han ska f*n stötta mig i detta oavsett vilket beslut jag tar! Vilket jag är väldigt tacksam för! 

Så han var med?
  • Summerchild

Låt han resa & gör abort. Säg att du fick MISSFALL när han var bortrest. SHIT händer rätt ofta faktiskt.

Jag har haft missfall före v 8 några gånger.

• Summerchild
    Anonym (Pia) skrev 2018-10-19 14:35:06 följande:

Så han var med?

Lite update:

Förlåt mig. Det var bra som du löste det hela. Lycka till nu och förhållanden är ok när man kommit över detta kärleksrus i början. Inget konstigt :)
    Summerchild skrev 2018-10-19 14:51:55 följande:

Lite update:

Förlåt mig. Det var bra som du löste det hela. Lycka till nu och förhållanden är ok när man kommit över detta kärleksrus i början. Inget konstigt :)
     Ingen fara! Han var faktiskt med! Han betedde sig illa på morgonen (var grinig) och då sa jag att antingen skärper han sig eller så får han stanna hemma o då kommer inte jag tillbaka sen. Sa att jag åker till en kompis eller liknande (hade kompisar som var beredda att hämta mig och ha mig där efter aborten ifall att han skulle bete sig dumt). Hans pappa hade ringt och skällt ut honom så han var faktiskt väldigt stöttande efter aborten. Köpte massa godis till mig också! ;)  Så det är bra! Men det ändrar inte mitt beslut om att vi ska separera dock!
  • Summerchild
    Anonym (:/) skrev 2018-10-19 16:39:23 följande:

Ingen fara! Han var faktiskt med! Han betedde sig illa på morgonen (var grinig) och då sa jag att antingen skärper han sig eller så får han stanna hemma o då kommer inte jag tillbaka sen. Sa att jag åker till en kompis eller liknande (hade kompisar som var beredda att hämta mig och ha mig där efter aborten ifall att han skulle bete sig dumt). Hans pappa hade ringt och skällt ut honom så han var faktiskt väldigt stöttande efter aborten. Köpte massa godis till mig också! ;)  Så det är bra! Men det ändrar inte mitt beslut om att vi ska separera dock!

Jaha wow separera? Det förstår jag att du vill göra. Du vill ha en man som du vill leva med? som du känner dig trygg med? och känner framtidsdrömmar med? Men gissar att det inte sker på stört och att du vill ta hand om dig själv och dina känslor först.
    Summerchild skrev 2018-10-21 22:25:35 följande:
    Jaha wow separera? Det förstår jag att du vill göra. Du vill ha en man som du vill leva med? som du känner dig trygg med? och känner framtidsdrömmar med? Men gissar att det inte sker på stört och att du vill ta hand om dig själv och dina känslor först.
    Ja precis! Vi pratade om att separera idag och han tog det ganska bra, men jag sa också att jag vill vänta några dagar och låta oss båda vänja oss vid tanken på att flytta isär och smälta det lite innan vi faktiskt säger hejdå.
  • Anonym (Noll)
    Anonym (InteLångtKvarNu) skrev 2018-10-22 03:51:57 följande:

Det är ett jävla daltande på dig människa.. ts. Vet du om du har skitit eller ska skita? Att han väljer att lämna dig förstår jag, så som du håller på. "Det lutar åt abort," skriver du. Killen din har redan sagt att, lite själviskt dock, hmm, men har sagt vad han vill.!? -Nä, Ta ni/du bort det och lär er båda att använda Kondom nästa gång eller så plockar du inte bort det och du får på egen hand uppfostra ännu ett barn i vårt samhälle ett barn den utan Pappa, Pappalöst barn biol. "..suuck" och du tvingar killen i det här till att betala underhåll för barnet hela barnets liv, vilket det han kanske inte kan o vill. -Allt jag kan säga nu, tänk för helvete längre än vad näsan räcker i det här. Jag ställdes inför något liknande ungf. i er ålder.. och det slutade inte som jag ville kan jag lova er.

Du har noll koll
  • elmadumle
    Anonym (InteLångtKvarNu) skrev 2018-10-22 03:51:57 följande:
    Det är ett jävla daltande på dig människa.. ts. Vet du om du har skitit eller ska skita? Att han väljer att lämna dig förstår jag, så som du håller på. "Det lutar åt abort," skriver du. Killen din har redan sagt att, lite själviskt dock, hmm, men har sagt vad han vill.!? -Nä, Ta ni/du bort det och lär er båda att använda Kondom nästa gång eller så plockar du inte bort det och du får på egen hand uppfostra ännu ett barn i vårt samhälle ett barn den utan Pappa, Pappalöst barn biol. "..suuck" och du tvingar killen i det här till att betala underhåll för barnet hela barnets liv, vilket det han kanske inte kan o vill. -Allt jag kan säga nu, tänk för helvete längre än vad näsan räcker i det här. Jag ställdes inför något liknande ungf. i er ålder.. och det slutade inte som jag ville kan jag lova er.
    Mitt ena barnbarn är två år och har ännu inte träffat sin pappa pga han helt enkelt skiter i sin son. Det går väldigt bra som mamma att uppfostra ett barn själv utan att samhället blir lidande. Pappalöst ja men lider barnet och samhället? nej. 
  • Anonym (Noll)
    elmadumle skrev 2018-10-22 16:30:31 följande:

Mitt ena barnbarn är två år och har ännu inte träffat sin pappa pga han helt enkelt skiter i sin son. Det går väldigt bra som mamma att uppfostra ett barn själv utan att samhället blir lidande. Pappalöst ja men lider barnet och samhället? nej. 

Är din son Axel?
  • elmadumle
    Anonym (Noll) skrev 2018-10-29 22:29:39 följande:
    Är din son Axel?
    Nu var det ju ett barnbarn jag skrev om;) nej jag har varken en son eller barnbarn med det namnet.
Svar på tråden Pojkvännen lämnar mig om jag gör abort