• MattsPersson78

Vad använder kvinnor 40+ datorn och smartphonen till förutom Facebook, Instagram och räkningar?

Vad använder kvinnor 40+ datorn och smartphonen till förutom Facebook, Instagram och räkningar?

• Svar på tråden Vad använder kvinnor 40+ datorn och smartphonen till förutom Facebook, Instagram och räkningar?
  • MattsPersson78
    MattsPersson78 skrev 2018-10-05 13:21:21 följande:

248st (antal medelmmar som läst inlägget) * 0,7 (andelen kvinnliga medlemmar) 0= 174st -- 9st (kvinnor som gör annat) = 174-9 = 165st som bara använder mobilen till FaceBook och Instagram :)

165/174=0,95 -> 95%

Slutsats: 95% av kvinnorna på FaceBook använder bara mobilen till FaceBook och Instagram

Första FaceBook i slutsatsen skall givetvis vara Familjeliv.
  • enmamma

Ja vad tror du själv.

Givetvis Skype med barnbarnen och spelar Candy Crush.

• Aniiee
    MattsPersson78 skrev 2018-10-05 13:21:21 följande:

248st (antal medelmmar som läst inlägget) * 0,7 (andelen kvinnliga medlemmar) 0= 174st -- 9st (kvinnor som gör annat) = 174-9 = 165st som bara använder mobilen till FaceBook och Instagram :)

165/174=0,95 -> 95%

Slutsats: 95% av kvinnorna på FaceBook använder bara mobilen till FaceBook och Instagram

Du har missat ett par parametrar i din uträkning - hur många på Familjeliv är 40+, hur många av de som läser din tråd är 40+ och hur många av de som svarar i din tråd är 40+.

Du får lägga till detta om du ska få en tillförlitlig uträkning.
    Because Scandinavians are magical geniuses when it comes to learning English.
  • MattsPersson78
    Aniiee skrev 2018-10-05 14:27:53 följande:
    Du har missat ett par parametrar i din uträkning - hur många på Familjeliv är 40+, hur många av de som läser din tråd är 40+ och hur många av de som svarar i din tråd är 40+.

Du får lägga till detta om du ska få en tillförlitlig uträkning.
    Jag har inte de parametrarna så jag utgår från att det är någorlunda jämnt fördelat mellan 20 - 80 år.
  • Aniiee
    MattsPersson78 skrev 2018-10-05 14:49:43 följande:
    Jag har inte de parametrarna så jag utgår från att det är någorlunda jämnt fördelat mellan 20 - 80 år.
    Då är din uträkning inte vatten värd.
  • Aniiee

Jag kom på en till parameter du inte har med: Hur många personer som läser tråden.

• MattsPersson78
    Aniiee skrev 2018-10-05 15:14:23 följande:

Jag kom på en till parameter du inte har med: Hur många personer som läser tråden.

Det är ju det jag utgår ifrån. Det står Läst: xxx gånger
  • MsFry
    MattsPersson78 skrev 2018-10-05 15:22:24 följande:

Du glömde parametern de som läste tråden men tyckte den var för korkad att besvara trots att de gör annat än det du i din okunskap tror att kvinnor gör.
  • Aniiee
    MattsPersson78 skrev 2018-10-05 15:22:24 följande:
    Fast läst är inte lika med antal personer. Det är lika med gånger tråden har lästs. Samma person kan läsa (öppna) tråden många gånger.
  • Fliselisan

Mail, Tradera, Blocket, Instagram, Omni, H&M, Booking.com....surfar och läser om allt möjligt. Letar goda recept, läser om barn, surfar familjeliv....

Har ungefär 1 timmes surf om dagen. Har dator nen använder sällan.

Svar på tråden Vad använder kvinnor 40+ datorn och smartphonen till förutom Facebook, Instagram och räkningar?