Under matlagningen lägger jag bara salt och peppar - Nu vill jag prova olivolja m.m
Hej!
Jag lagar bara den sortens mat som jag känner passar mig bäst och för min träning/kampsport.
Nu när jag har bott ensam sedan i Februari i år. Har jag mer och mer experimenterat med maten.
Nu har jag blivit ännu mer sugen på att köpa ingredienser som är GJORD för att hälla i matlagningen.
MEN! Jag har hört att oljigt mat är inte bra. Vilka ingredienser skall man akta sig för? Är det all sorts oljor, inklusive olivolja. Jag har vissa tankar i huvudet vilka saker jag skall köpa, men har ingen aning om deras namn. Så jag hoppas ni kan tipsa mig vilka saker man kan köpa, som är bra att lägga i sin mat.
Jag pratar inte om vitlök, gul lök och annat grönsaker. Utan jag pratar just om de ingredienser som man endast lägger i för matlagningen, så som olivolja och andra saker t.ex.
Tack på förhand!
Jag tror att det kommer bli ännu mer skoj i köket nu :)
Får man experimentera en massa!
Jag är intresserad av att vara hälsosam, så jag vill självklart ha ingredienser som inte är dåligt för hälsan. Kanske låter lite fånigt, men efter att hört att oljor i maten är dåligt. Vill jag bara avstå ifrån sådant.