• Anonym (Detärintesnyggt)

Skitfult mode på sjukhuspersonal

Förstår verkligen inte de som jobbar på sjukhus och envisas med att ha färgglada stödstrumpor på sig. Det är sin sak om man behöver dom men var varannan har det som en modegrej. Viktigt oxå att de syns, alltså kavlas byxbenen upp. Allt för att alla regnbågens färger ska blända oss andra.

Varför tycker ni det är snyggt?

Eftersom jag låter så bitter o tråkig så lär väl någon ännu tråkigare anmäla inlägget. Säkert av nån som gillar färgglada stödstrumpor...

• Svar på tråden Skitfult mode på sjukhuspersonal
  • modsey
    Anonym (....) skrev 2018-10-05 19:37:37 följande:

Ja skrev att smittorisken är i princip lika med noll, dvs en liten mini risk finns.

Jag förutsätter att man som vårdpersonal byter och slänger handskarna direkt efter se kommit kontakt med kroppsvätskor/blod etc.

Nu vet jag inte vem som skriver vad...men självklart byter man kläde direkt när man kan om man får blod, kräk etc på sig. Men problemet är ju att allt inte syns och där kan nog strumpor få små stänk man inte upptäcker. Så självklart byter man dem bör man går hem !
  • Anonym (Vårdpersonal)
    Anonym (....) skrev 2018-10-05 19:37:37 följande:

Ja skrev att smittorisken är i princip lika med noll, dvs en liten mini risk finns.

Jag förutsätter att man som vårdpersonal byter och slänger handskarna direkt efter se kommit kontakt med kroppsvätskor/blod etc.

Tyvärr kan vi inte förutsätta det, vi måste ständigt arbeta med detta. Använd kritiskt tänkande.
  • Anonym (Vårdpersonal)
    Anonym (Josefin) skrev 2018-10-05 18:41:50 följande:

Jag ifrågasatte de som säger sig jobba i vården men samtidigt inte verkar ha någon koll på hur man praktiserar barriärvård och basala hygienrutiner.

Okej! sorry
  • Anonym (....)
    Anonym (Vårdpersonal) skrev 2018-10-05 19:50:30 följande:

Tyvärr kan vi inte förutsätta det, vi måste ständigt arbeta med detta. Använd kritiskt tänkande.

Normalfuntade människor byter handskar efter arbetsmoment i vården. Det är basic kunskap.

Om du är sådan som tar på ett par handskar och sedan hjälper alla patienter med pers.hygien så hoppas jag att du frön och med nu byter handskar efter varje arbetsmoment där du kan riskera att komma i kontakt med diverse kroppsvätskor. Handskar är inte något att spara på och det är ENGNGSHANDSKAR.
  • Anonym (Vårdpersonal)
    Anonym (....) skrev 2018-10-05 20:03:18 följande:

Normalfuntade människor byter handskar efter arbetsmoment i vården. Det är basic kunskap.

Om du är sådan som tar på ett par handskar och sedan hjälper alla patienter med pers.hygien så hoppas jag att du frön och med nu byter handskar efter varje arbetsmoment där du kan riskera att komma i kontakt med diverse kroppsvätskor. Handskar är inte något att spara på och det är ENGNGSHANDSKAR.

Nej jag gör inte så. Var läste du det månntro.

Alla gör tyvärr inte det, jobbar du i vården?
    Anonym (....) skrev 2018-10-05 17:53:03 följande:

Smittorisken är extremt lite. Om man dessutom använder handskar så är smittorisken i princip lika med noll.

Du är lite hypokondrisk va?

Förstår inte varför du gång på gång försöker nervärdera mig. Först var jag nojjig och nu är jag hypokondriker. Vad det lverhuvudtaget skulle ha med dåliga hygienrutiner på äldreboende att göra förstår jag inte. Men du kan säkert komma på nån anledning, kanskr är jag psykiskt sjuk eller nått? Du får komma med nått.
  • Anonym (....)
    Anonym (Vårdpersonal) skrev 2018-10-05 20:07:11 följande:

Ja, jag jobbar i vården. Stött på EN person, ett vårdbiträde som återanvänder handskarna och sprutade av dem. Hon blev inte långvarig.
  • Anonym (....)
    Anonym (Detärintesnyggt) skrev 2018-10-05 20:16:18 följande:

Förstår inte varför du gång på gång försöker nervärdera mig. Först var jag nojjig och nu är jag hypokondriker. Vad det lverhuvudtaget skulle ha med dåliga hygienrutiner på äldreboende att göra förstår jag inte. Men du kan säkert komma på nån anledning, kanskr är jag psykiskt sjuk eller nått? Du får komma med nått.

Nej, du är hypokondrisk och nojig.
  • Anonym (Vårdpersonal)
    Anonym (....) skrev 2018-10-05 20:22:38 följande:

Ja, jag jobbar i vården. Stött på EN person, ett vårdbiträde som återanvänder handskarna och sprutade av dem. Hon blev inte långvarig.

Nej! Detta gillade jag absolut inte att höra. Tur att jag går i pension snart. Menar du verkligen det här? Sprita av ett par handskar!
    Anonym (....) skrev 2018-10-05 20:23:58 följande:

Nej, du är hypokondrisk och nojig.

Och du är säkert en av de som inte sköter hygienrutinerna. Kanske har du dessutom färgglada knästrumpor.

Tummen upp
  • Anonym (....)
    Anonym (Vårdpersonal) skrev 2018-10-05 20:29:27 följande:

Nej! Detta gillade jag absolut inte att höra. Tur att jag går i pension snart. Menar du verkligen det här? Sprita av ett par handskar!

Ja. Spritade av dem och gick till nästa boende.
  • Anonym (....)
    Anonym (Detärintesnyggt) skrev 2018-10-05 20:41:07 följande:

Och du är säkert en av de som inte sköter hygienrutinerna. Kanske har du dessutom färgglada knästrumpor.

Tummen upp

Färgglada stödstrumpor har jag, innan för byxorna (är inte fån av uppkavlade byxor). Sköter hygienen de gångerna jag är ute i omvårdnaden, vilket sker 1-2 gånger i månaden
  • livserfaren

tycker jag med efterlyser 80 talet när sjuksyrrorna hade dräkt nylonstrumpor o träskor.Det var den bästa vården man kunde få och riktigt kompetent personal.

• Anonym (FY)
    Anonym (Vårdpersonal) skrev 2018-10-05 20:07:11 följande:

Det är ett KRAV på att byta engångshandskar vid VARJE moment.

Var jobbar du?
Svar på tråden Skitfult mode på sjukhuspersonal