• Emsopemso

Bim +3 inget plus..än! Kom med era solskenshistorier, ni son plussat sent! :)

Som rubriken lyder, över bim. Med +3 dagar om jag räknar från längsta cykeln. +5 om jag räknar utifrån hur min cykel brukar vara. Enda plusliknande jag hitills fått är ungefär 24 timmar när testen torkat ;)

Dvs ej tillförlitligt. På stickor såsom rfsu har jag fått skuggor/spök.

Väntan är outhärdlig, har lite molvärk å halsbränna deluxe men i övrigt mår jag finemang.

Så finns det lite folk här på FL som fått vänta länge på sitt plus men endå känt på sig? Eller någon helt oväntat bara fått plus å de visat sig vara rätt sent? Hit me! ;)

Mvh en barnkär, otålig tjugosjuårig tant.

• Svar på tråden Bim +3 inget plus..än! Kom med era solskenshistorier, ni son plussat sent! :)
  • h0pe79
    Emsopemso skrev 2018-10-02 10:34:40 följande:
    h0pe79 skrev 2018-10-02 10:29:12 följande:

Jag håller tummarna för dig! Jag väntar oxå... Är på ÄL +13 idag, negativt test igår morse. Ingen mens men molvärk som kommer och går. Ibland är jag säker på att mensen kommit och springer på toa, men icke.

När hade du äl?

Tack så hjärtligt! <3 jag vet inte helt säkert då jag lagt av med äl tester då jag mådde dåligt av dom.. men tror runt den 19, 20 om man går efter kroppens signaler! :) har en kortare lutealfas, 8,9 dagar om jag fattat det rätt.

Hoppas givetvis mensen inte kommer. Men om stickorna endå inte vill ge mig ett plus så får den gärna komma! Haha blir så sinnesförvirrad!

Håller en tumme för dig å h0pe :)
    Jag har oxå kort lutealfas, brukar ligga på 8 dagar. Äter lutinus pga det. Så jag tror att det är det som håller mensen borta. Tidigare gånger har mensen kommit dag 11 & 14 (tredje försöket med lutinus), så jag är snart där.. 

Ja, jag håller med dig. Jag har inga barn sen tidigare så jag vet inte hur min kropp fungerar, även om jag inte försöker att hoppas så hoppas jag ju ändå på ett sent plus Oskyldig
  • h0pe79
    Emsopemso skrev 2018-10-02 10:34:40 följande:
    h0pe79 skrev 2018-10-02 10:29:12 följande:

Jag håller tummarna för dig! Jag väntar oxå... Är på ÄL +13 idag, negativt test igår morse. Ingen mens men molvärk som kommer och går. Ibland är jag säker på att mensen kommit och springer på toa, men icke.

När hade du äl?

Tack så hjärtligt! <3 jag vet inte helt säkert då jag lagt av med äl tester då jag mådde dåligt av dom.. men tror runt den 19, 20 om man går efter kroppens signaler! :) har en kortare lutealfas, 8,9 dagar om jag fattat det rätt.

Hoppas givetvis mensen inte kommer. Men om stickorna endå inte vill ge mig ett plus så får den gärna komma! Haha blir så sinnesförvirrad!

Håller en tumme för dig å h0pe :)
    Jag har oxå kort lutealfas, brukar ligga på 8 dagar. Äter lutinus pga det. Så jag tror att det är det som håller mensen borta. Tidigare gånger har mensen kommit dag 11 & 14 (tredje försöket med lutinus), så jag är snart där.. 

Ja, jag håller med dig. Jag har inga barn sen tidigare så jag vet inte hur min kropp fungerar, även om jag inte försöker att hoppas så hoppas jag ju ändå på ett sent plus Oskyldig
  • LD2018

Min ÄL blev 1 vecka försenad och bidrog därför till att min mens blev 1 vecka försenad. Så jag plussade svagt på "bim+8" detta stämmer ju dock inte eftersom mensen blev en vecka försenad. Och därför kom mitt svaga pluss på "nya" BIM dagen +-1 dag :) hoppas någon förstår vad jag skriver.

Via VUL kunde detta bekräftas då graviditeten inte var längre gången än 5+3 (v6)! Hade även tagit negativa gravtest i 10-14 dagar innan mitt pluss. Upptäckte mitt pluss på ett TORKAT test, så visst går det att lita på ;) dock har jag hört att rfsus är skit!

Önskar er alla lycka till, och ge inte upp! Det kan vara ÄL som spelar ett spratt med er :)

• LD2018
    LD2018 skrev 2018-10-02 16:59:43 följande:

Min ÄL blev 1 vecka försenad och bidrog därför till att min mens blev 1 vecka försenad. Så jag plussade svagt på "bim+8" detta stämmer ju dock inte eftersom mensen blev en vecka försenad. Och därför kom mitt svaga pluss på "nya" BIM dagen +-1 dag :) hoppas någon förstår vad jag skriver.

Via VUL kunde detta bekräftas då graviditeten inte var längre gången än 5+3 (v6)! Hade även tagit negativa gravtest i 10-14 dagar innan mitt pluss. Upptäckte mitt pluss på ett TORKAT test, så visst går det att lita på ;) dock har jag hört att rfsus är skit!

Önskar er alla lycka till, och ge inte upp! Det kan vara ÄL som spelar ett spratt med er :)

OCH ett tips! Sluta inte ligga och börja "vänta" efter vad ni tror är ÄL, utan kör på varannan till var 3e dag. Det var så vårt lilla strössel blev till :)
  • Emsopemso
    LD2018 skrev 2018-10-02 16:59:43 följande:

Åh precis sånt här som får mig att hålla hoppet uppe! :) tusen tack för ditt svar ! <3

Hoppas hoppas på att äntligen få ett plus någon dag framöver. Ingen mens i sikte :D
  • Emsopemso

Bim+5 (+7) men ingen mens i sikte.

Lite molvärk, ryggvärk i svanken igår kväll utan dess like.

Ska testa igen om någon dag. Försöker tänka bort de. Men de är svårt! :)

Hoppas innerligt endå!

• LD2018
    Emsopemso skrev 2018-10-03 10:42:49 följande:

Bim+5 (+7) men ingen mens i sikte.

Lite molvärk, ryggvärk i svanken igår kväll utan dess like.

Ska testa igen om någon dag. Försöker tänka bort de. Men de är svårt! :)

Hoppas innerligt endå!

Hoppas hoppas!

Håll koll på de torkade testen nu ;)
  • Emsopemso
    LD2018 skrev 2018-10-03 14:29:13 följande:

Hoppas hoppas!

Håll koll på de torkade testen nu ;)

Det här är ett torkat från i förrgår(tror jag).

Rfsu testa tidigt tror jag.

Tagit tentos testa tidigt imorse men inte den blekaste lilla tråd på den. Suck.

Men håller hoppet uppe än! Har fruktansvärt ont i korsryggen dock ._.
  • Emsopemso
    zebrans skrev 2018-10-01 20:50:13 följande:

Nej jag har bara använt RFUS. Har dock nu i efterhand läst om att de är kända för spökstreck, så går det många fler dagar utan att mensen kommer får det bli att beställa hem en annan sort

Hur går det för dig zebrans?
  • Bebbo2019
    Emsopemso skrev 2018-10-03 21:16:40 följande:

Jag kan ana ett streck på de torkade från rfsu!?
  • Canama

Hej! Såhär ser mins två senaste test ut också. Ett från imorse och ett från igår morse. Borde de inte ha blivit starkare tycke rman!? Tog ett CB early för tre dagar som var rätt så tydligt test (tycker jag i efterhand hehe). Har du testat något annat märke?
  • Canama

Läste lite snabbt haha! Är stressande dehär att inte veta.... imorgon tar jag ett digitalt. Ha inte vågat ta ett tidigare för jag är rädd att de ska släcka allt hopp..... herregud va konstig man är..
  • h0pe79

Neg på test nu imorse :( Har testdag på lördag så får väl hoppas någon dag till... ÄL +16 idag (BIM +8 tror jag).

Finns det ens en chans att jag är gravid?

*ser hoppet få vingar å flyga iväg*

• Emsopemso
    h0pe79 skrev 2018-10-04 07:56:38 följande:

Neg på test nu imorse :( Har testdag på lördag så får väl hoppas någon dag till... ÄL +16 idag (BIM +8 tror jag).

Finns det ens en chans att jag är gravid?

*ser hoppet få vingar å flyga iväg*

Åh vad tråkigt! :( jag tycker endå att ingen mens är positivt! Sen vart den har flytt det vettekatten! :'D

Man läser om såna solskensberättelse om folk som inte plussar förns bim +14 typ. Men det låter ju så makalöst då typ 99procent av alla här verkar plussa på BIM +/- 1.2 dagar.. blööh :(

Har bestämt mig för att inte testa mer nu förns söndag!.. let's se about that.. men ska göra mitt bästa! :)
  • Emsopemso
    Bebbo2019 skrev 2018-10-03 23:27:10 följande:

Jag kan ana ett streck på de torkade från rfsu!?

Tack! Jag med, men kan ju lika gärna va färgrester eller vad som :o men hoppas innerligt! Ska försöka hejda mig med test.. blir så dyrt.

förr eller senare inom 9 månader borde ju något visa sig :'D
  • GAndrea

Jag testade varannan dag från Bim. Dag 16 fick jag se första plusset.. Dag 18 tog jag clear blue digital test som visade 3+ veckor. Galet irriterande att plussa så sent. Höll på att tappa förståndet. Det fanns inte en tillstymmelse till att de 14 (!) testaren jag gjorde innan skulle visat positivt. Testade apotekets egna, clear blue (inte digitala) och gravidkollens tester. Men gravid var jag. Andra gången plussade jag tom innan Bim! Och blev flyttad fram 9 dagar så jag måste ha plussat bara några dagar efter jag hade ägglossning.... Sååå konstigt.

Lycka till bland testerna!

• Emsopemso
    GAndrea skrev 2018-10-04 10:40:16 följande:

Jag testade varannan dag från Bim. Dag 16 fick jag se första plusset.. Dag 18 tog jag clear blue digital test som visade 3+ veckor. Galet irriterande att plussa så sent. Höll på att tappa förståndet. Det fanns inte en tillstymmelse till att de 14 (!) testaren jag gjorde innan skulle visat positivt. Testade apotekets egna, clear blue (inte digitala) och gravidkollens tester. Men gravid var jag. Andra gången plussade jag tom innan Bim! Och blev flyttad fram 9 dagar så jag måste ha plussat bara några dagar efter jag hade ägglossning.... Sååå konstigt.

Lycka till bland testerna!

Tusen tack för dina ord! <3

Ja man håller redan på å bli knäpp, hade du några symtom eller så som gjorde att du fortsatte testa? Eller var det bara mer "för att" ?

Jag hoppas å längtar å hoppas å längtar! :)
  • GAndrea
    Emsopemso skrev 2018-10-04 10:44:31 följande:

Tusen tack för dina ord! <3

Ja man håller redan på å bli knäpp, hade du några symtom eller så som gjorde att du fortsatte testa? Eller var det bara mer "för att" ?

Jag hoppas å längtar å hoppas å längtar! :)

Inga symptom alls. Bara superregelbunden mens. Den kan diffa på 6 timmar! Det tog oss nästan ett år att få till det pluset och halvvägs in var min mens 10 dagar sen när jag fick en jätteblödning i mer än dubbelt så många dagar som vanligt som gjorde jätteont. Jag fick troligtvis ett tidigt missfall. Inget test visade plus då heller. Så jag förväntade mig inte att se plus på stickan. Mina symptom har dykt upp i v7-8... Med illamående och trötthet
  • Emsopemso

Mensen kom tyvär för mig. Så är väl dags å ringa jobbiga samtal till KK. Men lycka till alla andra som är i samma sits <3 :)

• zebrans
    Emsopemso skrev 2018-10-03 22:30:14 följande:

Hur går det för dig zebrans?

Fick ?mini? blödningar måndag och tisdag förra veckan. Liiite klumpar. Men sen dess har det ekat tomt överallt
Svar på tråden Bim +3 inget plus..än! Kom med era solskenshistorier, ni son plussat sent! :)