• Anonym (Räcker det inte med jorden?)

Ja, jag känner en sorg!

Förvisso kan man bli` väldigt imponerat, när man kollar på vetenskaps program?

Jag vet inte vad jag skall tro längre. Men ett är säkert: Det är inte en GUD, det är en händelse i vår stjärnhimmel, vårt universum, som gjorde att allt blev till?

De som inte orkar att ta till sig den oändliga frågan, säger "Det är GUD", Men i min värld är "GUD" en ande. En ursäkt, för att man inte orkar att forska?

www.svtplay.se/video/19290571/vetenskapens-varld/vetenskapens-varld-sasong-29-antarktis-gomda-sjo&tab=2018

Kolla länken, den är häpnadsväckande, och enligt mig, har den inte ett dugg med GUD att göra. Helt galet, var vår teknik har fört os? Först var det Vostoksjön. Och den gav os insyn i miljoner år tillbaka?

Men detta? Det är ju miljarder år? När allting började?

Det är därför att alla på familjeliv, tycker att det är ett otroligt mirakel, varje gång, någon liten ny varelse föds? Mikroorganismerna tänkte likadant: "Föröka er"...

Tyvärr visste inte de små bakterierna, vad de höll på med, men de bara bara skapade liv, med råge! De fick nog någonting från solen, från vattnet från syret, från rymden? Ja, någonting måste ju ha satt i gång all "skapelse"? Och somliga säger "Gud"? Men vad är Gud? En fråga utan svar?

Min sorg är egentligen den att man åldras, inte alla, Bakterier åldras inte, de bara fortlever och utvecklas.

Men vi idioter till universums skapelser, vi åldrars fort, kanske är det därför at vi förstör så mycket i rasande fart, det som vi inte vill fatta? Vi tror at vi är det klokaste däggdjuret? Men vi var det mest imbecilla!

• Svar på tråden Ja, jag känner en sorg!

Nej, jag tror att vi homo sapiens kommer att utplåna os själva, för vi får nog leta länge, i "universum"? efter någon som inte är så totalt imbecilla, som os?

Om! Det det nu skulle finnas en planet någonstans, i en annan galax, tror ni också att de lever på vatten och en sol?

Tror ni också att de fiskar ut alla sina vatten från mat? Och dödar varandra i krig som vi gör, vad tror ni?

Vad tror ni valarna tänker om os "människoskor"? De har väl räddat os ibland? fast vi har dödat dem i våld, och att få mat, men också för att få någon var i nöd?

Varför kan inte människan fatta, att vår lilla blåa planet behöver allt hjälpen kan få?

Kan ni för i helvete börja fatta nån gång?

för vem fan vill lyssna på en val? Näh, vi skall bara döda, spränga bomber, sälja vapen, göra haven till soptipar, så vår mat dör, ochs så v dör? Homo sapiens Sapiens? Hurahh! Du är korat till den mest idiotiska varelsen ever! Du får en lort i medalj! Den hundlorten som du inte plockar upp efter dig, och som någon får trampa i.

Hej! Din jävla idiot! Som tror att pengar gör alla krig? Titta på små barn so dör av svält, och av allt jävla politik?

Hälsningar från valen; Homo sapiens Sapiens, skövlar skogar, orsaker förödelser

Varför dödar vi valar som räddar os i nöden? varför är vi så otroligt själviska? Så vi kan låta djur lida? Varför misshandlar vi andra varelser? Det finns inget annat däggdjur som gör det det med flit? Varför utplånar vi allt, som vår lilla blåa planet har gett os?

Kolla upp på himmelen? Ser ni stjärnor? Vem därute frågar er, hur många solar som finns? Vem frågar er att det känns bra att döda och tortera? Vem skapade er? "Gud"?

Var det GUD, som sa att ni skulle döda, och utplåna hela vår lilla planet?

Vi måste respekt, för det som finns mitt fram för våra ögon: Fattigdom; krig, korruption, svält, idioti, människor: "Fråga valen, den har bott i  haven i miljoner av år, men ni vill inte lyssna, så kan ni väl spränga hela vår lilla planet med några nya vapen, eller något nytt virus?

Vad vet jag, jag bara skäms så mycket att jag tillhör det mest imbecilla släktet på jorden: "homo Sapiens sapiens"

Svar på tråden Ja, jag känner en sorg!