• Almisen88

kommer vi aldrig bli gravid?

Jag och min sambo har försökt att bli gravida i ett år nu men ingenting händer.. Jag är 20 och min sambo 22. Jag har tidigare vart gravid med en annan kille men gjorde då abort. 
    Är det något fel på någon av oss? Hur söker man hjälp isåfall? Vad ska jag göra eller är det någon som har några tips? 

• Svar på tråden kommer vi aldrig bli gravid?
  • Jsv17

De flesta har en åldergräns på att få hjälp med assisterad befruktning men du kan som ett första steg kontakta gyn och de kan göra iaf en basic undersökning på dig. Finns hemtest för spermaprov som man kan göra också, vet dock inte hur tillförlitliga dom är men det är säkert en lite billigare peng än privat utredning iaf. Vill ni ha en full fertilitetsutredning när ni är så unga får ni nog tyvärr bekosta den själva privat.

Mamma till en liten pojke sedan 9-12-17
  • Kellie13
    Almisen88 skrev 2018-09-21 13:47:53 följande:

Jag och min sambo har försökt att bli gravida i ett år nu men ingenting händer.. Jag är 20 och min sambo 22. Jag har tidigare vart gravid med en annan kille men gjorde då abort. 
    Är det något fel på någon av oss? Hur söker man hjälp isåfall? Vad ska jag göra eller är det någon som har några tips? 

Nä det e inget konstigt att ni inte blivit gravida. Det kan ta över 1 år innan d händer nått. Försök att inte tänka för mkt på det då de oxå kan påverka att d inte blir nått. Svårt jag vet men försök fokusera på nått annat.
Svar på tråden kommer vi aldrig bli gravid?