• mangon

Spiraluttag i augusti - väntar på plus!

Hallå där ute!

Har vi fler här inne som tog ut spiral/ slutade med preventivmedel i augusti och nu väntar på plusset?

Jag tog ut min hormonspiral den 29/8 -18.

Hade då haft den sedan mars -16. Alltså lite mer än 2 år. Sista månaderna. Februari- uttag blödde jag iprincip varje dag, från att ha varit blödningsfri första 2 åren.

Det är alltså snart 3 veckor sedan uttag. Var ej fått tillbaka mensen. Men ändå hopps man helatiden på att snart få plus.

Har en dotter som blir 3 år i januari. Med henne plussade jag 4 veckor efter uttag av samma sorts spiral. Därför blir man nog lite ivrig denna gång!

Jag har ju dock absolut ingen aning om jag äns har ägglossning. Om det kommer ta en halv evighet tills min kropp är på banan igen.

Ja....denna iver är oundviklig.

• Svar på tråden Spiraluttag i augusti - väntar på plus!
  • Alexandrab86

Hej:) tog ut min spiral för en vecka sen ???? men tänkte att ja säkert kan skriva här ändå, fick mens direkt alltså riktig mens skit skumt men enligt bm så va de ingen fara bara att kroppen antagligen rullar på som vanligt ???? får se när plusset dyker upp, har inget barn sen tidigare och börjar bli ?gamal? men bättre sent än aldrig? ????

• mangon

Vad spännande! :)

Jag har inte blött en droppe sedan uttag. Även om man helt vill ha ett plus innan första mensen så hoppas jag ändå på att mensen kommer så man vet att allt är i sin ordning.

Jag har en dotter på 2 år & 8 månader. Men henne fick jag plus på stickan 4 veckor efter uttag. Hann alltså aldrig få tillbaka mensen. Därför hoppas man väl denna gång med. Men det känns som det skulle vara alldeles för bra!

Hur gammal är du ?

• JuliaC

Hej!

Jag tog ut min hormonspiral i januari 18

Hade haft den i 5år,

Hade heller ingen mens under de 5åren( as skönt)

Min mens komigång 2v efter uttaget kom igång med mycket mens , och är regelbunden nu även med ägglossning, men inte lyckats än att bli gravid.

Denna gången har vi testat med bisolvon+ rosenrot som många tipsar om! Så vi får se om vi lyckas.

BIM 25/9 :)

• mangon

Vad spännande!

Väntan är så jobbig. Gäller att vara sysselsatt.

Det är jobbigt att veta när kroppen ska kick igång. Funderar på att testa köra med äl stickor nu ett tag för att se men troligtvis har jag ju ingen äl när mensen ej kommit. Är ju bara 3 veckor sedan uttag. Känns som 3 månader...

• JuliaC

Jag kör med äl stickor gjort sen vi började :) men min äl är som sagt alltid regelbunden så slösar bara en mer månad då jag vet, vill bara få de bekräftat genom stickan :)

Man har äl även om man har spiral :) jag hade det iallafall, jag tog ut min en fredag och onsdagen den veckan hade jag ÄL :) barnmorskan sa man kunde ha de :)

• mangon
    JuliaC skrev 2018-09-16 22:54:24 följande:

Jag kör med äl stickor gjort sen vi började :) men min äl är som sagt alltid regelbunden så slösar bara en mer månad då jag vet, vill bara få de bekräftat genom stickan :)

Man har äl även om man har spiral :) jag hade det iallafall, jag tog ut min en fredag och onsdagen den veckan hade jag ÄL :) barnmorskan sa man kunde ha de :)

Jag började blöda i februari efter att ha varit blödningsfri i 2 år. Blödde sedan fram tills att jag tog ut den nu i augusti. Samma dag jag tog ut den slutade jag blöda och har nu alltså varit blödningsfri i 3 veckor. Känns som kroppen varit lite knas. Noll koll på öl under hela min period med spiral. Frustrerande väntan.
  • Alexandrab86

32 i år :/ haha inte så gamal än då kanske,mamma fick min syster när hon va 34 :)

Vi lever lite på händer de så händer det men ändå så går man ju runt å väntar, så jobbigt!

Jag har äl idag tydligen å så kommer svärmor bara för att ja vill ha sambon för mig själv hela dagen helst hahaha!

Ja känner mig så mycke friare utan spiralen oavsett, min barnmorska och ja hade kontakt under hela tiden jag hade den och jag var aldrig riktigt nöjd, fick jätte finnar i ansiktet och ryggen, fick ont i magen när ja fick orgasm och fick sitta på toa för de kändes som hela magen skulle trilla ut! Så de kommer aldrig bli en sån igen!

Hur går de för er?? :)

Är som sagt helt ny inom de här med bebis längtan

• JuliaC

Det går inte så bra här,, fick min mens häromdan, 6dagar för tidigt ...

Sen nu missar vi äl pga jag ska utomlands ..

Men vi har fått tid till gyn fertilitets utredning ska vi påbörja 18okt :)

• mangon
    Alexandrab86 skrev 2018-09-25 07:57:50 följande:

32 i år :/ haha inte så gamal än då kanske,mamma fick min syster när hon va 34 :)

Vi lever lite på händer de så händer det men ändå så går man ju runt å väntar, så jobbigt!

Jag har äl idag tydligen å så kommer svärmor bara för att ja vill ha sambon för mig själv hela dagen helst hahaha!

Ja känner mig så mycke friare utan spiralen oavsett, min barnmorska och ja hade kontakt under hela tiden jag hade den och jag var aldrig riktigt nöjd, fick jätte finnar i ansiktet och ryggen, fick ont i magen när ja fick orgasm och fick sitta på toa för de kändes som hela magen skulle trilla ut! Så de kommer aldrig bli en sån igen!

Alexandrab86 skrev 2018-09-25 07:57:50 följande:

Nej 32 är ingen ålder! ;)

Har ni haft sex nu kring äl? :)

Min mens kom den 18e. 3 veckor efter uttaget.

Har äl nu på måndag 1/10 enligt flo-appen.

Hoppas det tar sig denna månad. Men har inte riktigt den känslan. :/
Svar på tråden Spiraluttag i augusti - väntar på plus!