• Anonym (Sam)

Är detta extremt mycket på kort tid?

På 2 år dog

Min

Farfar

Farmor

Mormor

Nära vän

Ganska nära vän

Klasskompis

Min katt

Min morfars hund

Min brors fru

Min brors bästa vän

Min väns mamma

Min killes vän

Min killes väns sambo.

Trafik, hjärtat, cancer, mord, olycka och drunkna.

Låter det tufft och ovanligt mycket?

• Svar på tråden Är detta extremt mycket på kort tid?
  • Anonym (Sam)

Ett av fallen var självmord

• Anonym (Sam)

Känns som att jag ej fått sörja själv

Bara tröstat andra.

Tröstat morfar och min mamma när mormor dog

Tröstat min bror och så vidare.

Ingen tröstade mig eller sade att dom Förstog att de va jobbigt även för mig!!!!!!!

• eilgbmls

Så kan det vara. Det antyder ju att du måste vara en ganska hård och tuff typ va?

• Anonym (Lite för mycket)

Ja de var tyvärr väldigt många sorgliga händelser på kortare tid. Det är nog mycket möjligt att du har mycket sorg kvar inom dig och troligen de runt dig har sin egna att bearbeta.

Jag rekommenderar att kanske gå och prata eller söka stöd hos någon utanför din umgängeskrets.

• OlgaElvira

Ja, det är mycket när det kommer slag i slag och man inte hinner bearbeta det. Men så kan det bli ibland, livet är inte rättvist. Gråt när du behöver det, sörj dina förluster och andras sorg. Sorg är naturligt, när någon frågar varför du är ledsen, säg som det är - det har varit så många på så kort tid -.

Var och en av de du tröstat har nog av sin egen sorg och inser inte att du har fler omkring dig som behöver ditt stöd. Du är kanske den som måste orka. Stäng inte in något, se det som en jättestor våg som sköljer över dig, låt vågen komma, det sjunker undan och du kan andas till nästa våg.

• Anonym (Sam)

Är för mycket att ens veta hur man bearbetar detta....

• Anonym (Sam)

Hur bearbetar man så mycket på samma gång

Svar på tråden Är detta extremt mycket på kort tid?