• Murresmäck

är det nått fel? för låg temp?

hej alla fina.

nu har jag å sambon försökt i 7 månader utan nånting. så har nyss börjar på natural cycles och tempat för att få in ägglossningen. men förstår ingenting och jag har så låg temp heeela tiden och känns som om nått är fel eller inte är rätt. har inte sett nått tecken på ägglossning eller höjning i tempen. kan nån hjälpa mig? får jag ens ägglossning..

• Svar på tråden är det nått fel? för låg temp?
  • Saral92

Jag skulle inte säga att du har lågtemp, som lägst ligger jag på 36,00.
    Däremot har du ju knappt tempat dig? varför säger appen att du är fertil efter bara tempat dig någon dag. Man ska starta med NC efter man haft mens för att den lättast ska hitta din cykel. Fortsätt tempa varje morgon och ta ägglossningstest så ska du se att den snart blir lättare att läsa av.

• Murresmäck

ja jag förstår iaf ingenting, och min temp e alltid runt 35-35,8.. och har varit det runt ägglossningen och kände att jag skulle få ägglosnning då men fick varken höjning eller lägre temp. så är det min kropp som inte är som det ska eller är allt bara fel? :(

• Murresmäck

och det är säkert kört med att jag har blivit befruktad för då hade tempen varit högre efter ägglossningen å förblir så?

• Pluviophile

Hej!
    Jag tempar också med NC så kanske kan du få nytta av mina tips. 
    - Försök att tempa varje dag, det ser ut som att du inte lagt in värden för flera dagar på rad. För att appen ska hitta din ägglossning så måste du tempa varje dag (nästan). 
    - Tempa det första du gör varje morgon, innan du har gått upp. Samma tid varje dag. Vaknar du senare på helgen kan du kanske sätta ett alarm, tempa och sen somna om. Tips! Tempa utan att tända lampan, vänta till termometern piper, stäng av termometern. När du går upp kan du trycka på on och läsa av vilket värde du hade när du mätte tidigare den morgonen. 
    - Ge det lite tid, iaf 1-2 månader innan du analyserar för mycket. Vissa har låg temp naturligt.
    - Tempa med stängd mun, lätt att glömma när man är yrvaken ;)

Skulle du se efter 2 månader att tempen är stabil och låg så kan du kontakta en vårdcentral eller barnmorska för att se varför den inte ändras. 

Lycka till med tempningen! :)

Svar på tråden är det nått fel? för låg temp?