• Asandra33

IVF Start hösten 2018 Linnékliniken

Hej,

Jag och min sambo ska på ett första möte den 4 e oktober och det vore kul att hitta någon som ska påbörja resan samtidigt :)

Vår bakgrund är inga tidigare barn och de hittar inget fel på oss. Vi vill inte vänta på en landstingsfinansirerad som vi har rätt till i maj nästa år. Så vi kör ett privat försök hos Linnékliniken :)

• Svar på tråden IVF Start hösten 2018 Linnékliniken
  • LillaAw

Jag har gjort tre ivf där och ruvar just nu. Är nöjda med dem :) har träffat de flesta läkare där. Är ni oförklarligt barnlösa? Vi hade trolig manlig faktor och har gjort icsi.

Påbörjat IVF 2018 nouw.com/nar2blir3
  • Asandra33
    LillaAw skrev 2018-09-13 10:01:10 följande:

Jag har gjort tre ivf där och ruvar just nu. Är nöjda med dem :) har träffat de flesta läkare där. Är ni oförklarligt barnlösa? Vi hade trolig manlig faktor och har gjort icsi.

Hej LillaAw!

Vad spännande och håller alla tummar för att det kommer gå super för er :)

Skönt att höra att ni är nöjda, jag har bara hört bra saker så det är skönt att ha en bra känsla när man ska dit :) Precis vi är oförklarligt barnlösa, vi har inte gjort utredningen utan där vi bor. Så det ska bli spännande att höra vad de säger om våra journler och under vul osv. Det borde vara samma men man vet ju aldrig.

Gjorde ni utredningen där? Har ni gått via landstinget eller privat?
  • LillaAw

Vi gjorde inte utredningen där. Vi fick landstingsfinansierad ivf men de tar inte längre emot det så vi var bland dem sista :) tur man hann!

Lycka till nu!

Påbörjat IVF 2018 nouw.com/nar2blir3
  • Sommarhopp

Vi går också på Linnekliniken. Har iof gjort det sedan jan, men har ännu inte lyckats. Har blivit gravid med deras hjälp 2 gånger, men fått missfall båda gångerna. Nytt försök i början av okt.

• authentic

Vi har gått där sen mars -17 och hunnit med 3 hela försök och är nu inne på vårt första privata försök, försök nr 4. På söndag ska vi dit och förhoppningsvis få tillbaka en fin blastocysta.

Personlen är väldigt vänliga och hjälpsamma, vi känner oss väl omhändertagna där :)

• Kaffe81

Vi har gjort två försök där pga stora snabbväxande myom i livmodern. Opererade bort det senaste i september förra året och påbörjade IVF direkt när magen läkt ihop i april för att inte riskera att det hinner växa till nya. Är gravid i vecka 24 nu efter 6 års kämpande, första barnet. Alltid jättebra bemötande på Linnékliniken, väldigt proffsiga. Ville bara skicka lite pepp!

Svar på tråden IVF Start hösten 2018 Linnékliniken