Någon mer med under 50 dagar kvar till bf?
Hej allihop,
Väntar andra barnet i mitten av oktober, och undrar om det är någon annan som vill följas åt sista tiden?
Hej allihop,
Väntar andra barnet i mitten av oktober, och undrar om det är någon annan som vill följas åt sista tiden?
Menade ju inte att det är värre för dig att du redan har barn utan mer att det gör ju inte ditt ryggont bättre och man orkar inte leka och stoja som höggravid
Haha jag brukar också känna av hugg i skinkan, så skum känsla och gör ju skit-ont!
Man känner sig ju sjukt elak när man inte klarar av allt hon vill göra eller leka längre stunder utan att pausa. Hon är bara 2.5 så hon förstår ju inte till 100%...
Man kan ju alltid hoppas.. dottern kom 39+2 men tvivlar på att jag har samma tur denna gång, verkligen känner på mig att jag kommer gå minst några dagar över tiden :(
Imorse när jag skulle kliva ur sängen så högg det till utav bara hel*ete i ljumsken! Lite samma känsla som när vaden krampar och man nästan får panik. Det höll i sig i 20 sekunder ungefär. Aldrig upplevt just den här smärtan, det tillhör foglossningen antar jag? Är så rädd att bebisen gör sig illa när jag fick sådär ont
Imorse när jag skulle kliva ur sängen så högg det till utav bara hel*ete i ljumsken! Lite samma känsla som när vaden krampar och man nästan får panik. Det höll i sig i 20 sekunder ungefär. Aldrig upplevt just den här smärtan, det tillhör foglossningen antar jag? Är så rädd att bebisen gör sig illa när jag fick sådär ont
Hände mig också i förra veckan, jag skulle böja mig efter något och då hög det till rejält i ljumsken och nedre delen av magen. Låg (detta hände bredvid sängen, så jag kom snabbt i sängen när det högg till) och kved i säkert 30 sek innan det lugnade sig. Jag blev också rädd för att bebisen skulle ha tagit skada pga att jag hade böjt mig. Pratade med barnmorskan senare under dagen (hade redan en tid) och berättade då att jag misstänkte att det hade varit en förvärk. Hon verkade inte tycka att det var konstigt och hon sa att bebisen inte tog skada av det.
Är du mycket orolig kan du ju ringa din bm och rådfråga :)
Det blir roligare sen för lilltjejen när hon kan leka med syskonet om några år! åh ja jag hoppas också, jag vill verkligen föda på bf den 3e november haha
Ja precis, får tänka så!
Men vi kan satsa på 3e november båda två, känns som en bra dag! :)
I morgon ska vi in på sista ultraljudet med (åker in på det var 4e vecka pga giftstruma) så får se vad läkaren har att säga om allt. Sen har jag inget mer besök förens efter bf och det hoppas jag att jag slipper gå på haha.
Ja exakt, alla helgons dag dessutom!!
Åh tusan, vad är det? Aldrig hört om förut!
Ja du, jag vet knappt själv men det är i kort verision problem med sköldkötteln. Man kan få underproduktion (vanligast) och så kan man få överproduktion som jag och min utvecklades i samband med att jag blev gravid. Tydligen kollar dom detta på alla när man blir gravid nu för tiden, dom kan upptäcka det i blodproven man lämnar.
Min variant kallas för giftstruma och medför ett gäng "härliga" symptom... som tur är verkar det inte ha påverkat bebisen men dom vill hålla noggrann koll så det känns tryggt :)
Tycker det är roligt att följas åt med andra som har BF ungefär samtidigt, så för mig kändes det självklart att svara (och tom lite tråkigt att jag inte orkar/hinner svara lika snabbt längre). Ser fram emot att höra att eran lilla kommit snart.
Skönt att du i slutändan blev nöjd med ditt beslut att gå hemma tidigare och att du inte ångrade dig. Men vad spännande att du passerat BF nu om du inte redan ligger på BB och fick en liten i natt Hoppas att Eran lilla kommer snart så att du slipper må dåligt längre än nödvändigt, för har förstått att det är tufft att gå över tiden (vilket jag tyckte den veckan som gick mellan syster kom och tills denna kom var trots att jag inte gick över BF ens). Härligt att du blir taggad av inläggen och inte stressad eller skrämd av de
Jo, det låter visserligen skumt, men jag mådde lite illa vilken sida jag än låg på även om det var betydligt värre när jag låg på rygg eller höger. Men jag vet inte om det var det jag kände av heller även fast jag gissade på att det var det.
Jag hade för mig att du skrivit att du gärna läste det tidigare, men jag tänkte att det kunde ju ha förändrats när du närmade dig din förlossning och allting kanske blev ännu mer realistiskt vad som faktiskt skulle hända, så tänkte jag skulle fråga iaf. Jag skriver en förlossningsberättelse när jag fått hem journalkopian (som man åtminstone här måste begära ut från 1177 själv), så att jag har något att utgå ifrån och inte bara mina egna minnen som kanske är lite luddiga av och till.
Jag tycker att du har en vettig inställning till förlossning, att ta det som det kommer och inte ha så höga förväntningar att det ska vara på ett visst sätt liksom. För som sagt det är omöjligt att förutse hur en förlossning kommer att gå och hur man mår under den och hanterar förloppet. Jag tror att du i slutändan kommer att tycka att du har en bättre förlossning (åtminstone en mer positiv upplevelse) om du går in i situationen med öppet sinne och är öppen för att vad som helst kan ske, än om du går in med att du vill ha de ska vara si och så och sen blir det helt annorlunda än du trott och tänkt.
Det låter mysigt och du har en bra inställning till graviditeten så här i slutet. Vad mysigt det låter att hunden vill vara med och mysa, den kanske längtar till bebis också Nu har du inte långt kvar av denna graviditet oavsett, så passa på att njuta av det som är kvar om du kan Och lycka till när det startar
Förlåt att jag inte har varit så aktiv i tråden på sistone som jag velat, men har har varit lite mycket hemma på sistone med två barn och en sambo som jobbar över stundtals :-/
Jag hoppas att din förlossning har gått bra och att du njuter av er lilla nu
Det känns lite overkligt att det igår redan var fyra veckor sedan min lilla tjej kom till värden, hur kan tiden gå så mycket fortare när bebis har kommit än när man väntar på att den ska komma? Allt går helt okej och tjejen växer så det knackar både gällande vikt och längd, storasyster har kommit över den värsta perioden av att få en lillasyster och verkar nu mest glad över det (även om det fortfarande kommer perioder som är jobbiga).
Om du har lust så skulle jag tycka att det vore roligt att ha fortsatt kontakt och höras om barnen och familjelivet, antingen här i tråden eller på annat sätt
Tänkte återuppliva den här tråden och se om fler vill följas åt sista biten! Idag är det 50 dagar kvar tills vår dotter Kommer!
Har 40 dagar kvar. Vet ärligt talat inte hur jag ska orka. Har så ont i revbenen och sover inte mycket på nätterna. Och hela sommaren har syskonen haft sommarlov och varit hemma. Lagom slut .
Hur går det för dig?
Tänkte återuppliva den här tråden och se om fler vill följas åt sista biten! Idag är det 50 dagar kvar tills vår dotter Kommer!
Jag har 17 dagar kvar