• GrabbarnaOchJag

Bara jag som känner skräckblandad förtjusning?

Vi har bestämt oss för att försöka få ett fjärde barn. Det är SÅ läskigt.

De andra har vi inte planerat för utan det har kommit och vi har välkomnat det. 

Men aktivt försökt har vi knappt gjort. Sista barnet provade vi äl-test och det tog sig på första... men hade haft oskyddat sex ett tag innan det. 

hur som helst, det känns så otäckt nu. Dels för att allt är så bra nu. Barnen är lite större och det innebär mer frihet för oss. Vi hade bestämt oss för att det räckte med 3. (1 gemensamt och 2 har jag sen innan). 
    Det känns läskigt att ge sig in i detta också, om det inte kommer funka!? Eller om det kommer bli för jobbigt med allt?? gah.... 

Alla andra som planerar barn verkar bara känna att det är kul och härligt och verkar vara så säkra... :)

• Svar på tråden Bara jag som känner skräckblandad förtjusning?
  • EnBlivandeWestring
    GrabbarnaOchJag skrev 2018-09-03 18:55:17 följande:

Vi har bestämt oss för att försöka få ett fjärde barn. Det är SÅ läskigt.

De andra har vi inte planerat för utan det har kommit och vi har välkomnat det. 

Men aktivt försökt har vi knappt gjort. Sista barnet provade vi äl-test och det tog sig på första... men hade haft oskyddat sex ett tag innan det. 

hur som helst, det känns så otäckt nu. Dels för att allt är så bra nu. Barnen är lite större och det innebär mer frihet för oss. Vi hade bestämt oss för att det räckte med 3. (1 gemensamt och 2 har jag sen innan). 
    Det känns läskigt att ge sig in i detta också, om det inte kommer funka!? Eller om det kommer bli för jobbigt med allt?? gah.... 

Alla andra som planerar barn verkar bara känna att det är kul och härligt och verkar vara så säkra... :)

Här har planeringen av båda graviditeterna varit skräckblandade men underbara. Det är ju en stor grej så man ska vara nervös, samtidigt så är det det bästa man kan vara med om ju
    Kärlek till er
  • GrabbarnaOchJag
    EnBlivandeWestring skrev 2018-09-03 19:35:48 följande:
    Här har planeringen av båda graviditeterna varit skräckblandade men underbara. Det är ju en stor grej så man ska vara nervös, samtidigt så är det det bästa man kan vara med om ju
    ja det kanske är så. haha. Ena stunden känner jag att vi skiter i det... det är bra som det är... andra känner jag sån längtan. 

mina andra barn är rätt så tätt i ålder så jag längtar lite efter att få ha en bebis i lite mer lugn och ro... 
  • GrabbarnaOchJag
    henryrose skrev 2018-09-03 20:53:00 följande:

vad ska du med 4 när du redan har 3? Varför inte nöjd

hur många barn får man skaffa?
  • henryrose
    GrabbarnaOchJag skrev 2018-09-04 08:28:40 följande:
    hur många barn får man skaffa?
    du svarar med en fråga. Svara på frågan istället
  • GrabbarnaOchJag
    henryrose skrev 2018-09-04 17:01:08 följande:
    du svarar med en fråga. Svara på frågan istället
    vad jag ska med 4 barn till. 

bra fråga, får suga lite på den.... 

väggbonad känns... sådär... 
    låsa in i källaren och öppna ett peddoharem? njaaa
    Äta?

Nej, alltså jag kommer inte på något bra användningsområde..

Har du barn? Vad har du dem till ?? 
    Och jag undrar faktiskt... Hur många FÅR man skaffa??
  • henryrose
    GrabbarnaOchJag skrev 2018-09-05 19:35:26 följande:
    vad jag ska med 4 barn till. 

bra fråga, får suga lite på den.... 

väggbonad känns... sådär... 
    låsa in i källaren och öppna ett peddoharem? njaaa
    Äta?

Nej, alltså jag kommer inte på något bra användningsområde..

Har du barn? Vad har du dem till ?? 
    Och jag undrar faktiskt... Hur många FÅR man skaffa??
    Varför svarar du inte bara på frågan. Det är väl ingen svår fråga. Du har redan 3 barn. Med allt vad det innebär. Ni hade dessutom bestämt er för att 3 fick räcka. Allt verkar ju vara bra i er situation som den är just nu. Så vad är det som gör att nöjdheten inte är tillräcklig? Varför ett till? 
  • P02041215

Vi hade också bestämt oss för tre, jag har precis som du 2 sen tidigare, sen fick vi ett gemensamt, det gick några år...vi var nöjda sen kom den där längtan igen, kanske en ?sista?. Och det fick vi, det blev vår lille prins (har tre prinsessor innan) och efter honom har ?butiken? så att säga varit stängd, utan någon som helst tanke på att öppna igen. Så plötsligt nu tre år efter vår 4:e är jag jätte sugen på en ?sista? bebis, men som du beskriver, med skräck blandad förtjusning, ibland tänker jag bara nej vi struntar i det, det är ju bra som det är, och ibland (oftast) kan jag inte tänka på något annat än att få mysa med en bebis igen. Till saken hör dock att det känns lite som nu eller aldrig iom att jag blir 41 år i höst, tänk om jag väljer fel, tänk om det är bättre som vi har det nu, kommer jag förstöra ?allt? om vi får en till, kommer jag ångra mig resten av livet om jag inte skaffar en till??? Så många funderingar....

• GrabbarnaOchJag
    henryrose skrev 2018-09-05 21:35:00 följande:
    Varför svarar du inte bara på frågan. Det är väl ingen svår fråga. Du har redan 3 barn. Med allt vad det innebär. Ni hade dessutom bestämt er för att 3 fick räcka. Allt verkar ju vara bra i er situation som den är just nu. Så vad är det som gör att nöjdheten inte är tillräcklig? Varför ett till? 
    men sluta. Hur kan man nånsin motivera varför man skaffar syskon? Det låter bara korkat. 

jag har inget mer användningsområde än att jag ännu är relativt ung och är på väg ur småbarnsåren och inser att det känns trist.

Varför är det så viktigt för dig att jag anger ett motiv.

Det finns de som skaffar 10 barn eller fler... låt dem!
  • GrabbarnaOchJag
    P02041215 skrev 2018-09-05 22:35:56 följande:

Vi hade också bestämt oss för tre, jag har precis som du 2 sen tidigare, sen fick vi ett gemensamt, det gick några år...vi var nöjda sen kom den där längtan igen, kanske en ?sista?. Och det fick vi, det blev vår lille prins (har tre prinsessor innan) och efter honom har ?butiken? så att säga varit stängd, utan någon som helst tanke på att öppna igen. Så plötsligt nu tre år efter vår 4:e är jag jätte sugen på en ?sista? bebis, men som du beskriver, med skräck blandad förtjusning, ibland tänker jag bara nej vi struntar i det, det är ju bra som det är, och ibland (oftast) kan jag inte tänka på något annat än att få mysa med en bebis igen. Till saken hör dock att det känns lite som nu eller aldrig iom att jag blir 41 år i höst, tänk om jag väljer fel, tänk om det är bättre som vi har det nu, kommer jag förstöra ?allt? om vi får en till, kommer jag ångra mig resten av livet om jag inte skaffar en till??? Så många funderingar....

ja precis så. Jag är 32 år och min äldsta är 8,5 år, minsta är 4. pga olika skäl kommer jag behöva opereras de närmaste åren och efter det är chanserna minimala att jag kan bli gravid. så jag känner också nu eller aldrig. 

När jag och min sambo träffades så bestämde vi oss för att vi ville ha ett gemensamt barn och sen kanske en sladdis om några år... där är vi nu :) 

Jag är däremot övertygad om att man inte ångrar sig. Mina två äldsta kom väldigt tätt, det var sjukt jobbigt, men jag ångrade det aldrig. 

Så en till bebis känns såklart lockande nu... har ju 3 pojkar så kanske en dotter? eller ännu coolare, 4 killar :D 

men känner som dig, man börjar bli bekväm. får sova igen och känner sig mindre låst. 

Men jag inbillar mig att det känns liiiite lättare att ha 3 stora barn och en bebis :) Än 3 blöjbarn haha
  • henryrose
    GrabbarnaOchJag skrev 2018-09-06 19:31:36 följande:
    men sluta. Hur kan man nånsin motivera varför man skaffar syskon? Det låter bara korkat. 

jag har inget mer användningsområde än att jag ännu är relativt ung och är på väg ur småbarnsåren och inser att det känns trist.

Varför är det så viktigt för dig att jag anger ett motiv.

Det finns de som skaffar 10 barn eller fler... låt dem!
    Där kom svaret ju Tack för svaret! Skrattande
  • GrabbarnaOchJag
    henryrose skrev 2018-09-06 22:17:15 följande:

Där kom svaret ju Tack för svaret! 

Ja hoppas att du har stor nytta av det
Svar på tråden Bara jag som känner skräckblandad förtjusning?