Anonym (hesse) skrev 2018-09-02 22:04:18 följande:
Brandbilar ja. Skogsbränder nej. Dina förutsättningar blev inte riktigt rätt denna gång. Heller.
Tänkte mig att vandalisering av brandbil i nogo-zon bara leder till import av dyra bildelar. De flesta håller nog med om att detta är dåligt för Sverige. Är dock medveten om extremister som tänker på ett annat sätt.
Du är omedveten om att Sveriges största och rikaste naturresurs är skogsbruket. Försök igen.
Rörande brandbilar och reservdelar belyser det att det var dåligt att sälja Stratasys till utlandet. Teknologin som de är kända för gör att man inte behöver importera mer än råämnen och kan kopiera precis vilka mekaniska delar som helst som skulle kunna förekomma i en brandbil, formula1 eller flygplan eller ISS.
Kan du på tal om ditt resonemang förklara varför tangentbordskrigare är så låsta i sitt tankesätt? Beror det på att de är indoktrinerade att hela tiden tänka i marknadsekonomiska termer och inte i praktiska termer?
Är det bättre att köpa nytt än att reparera något? Utifrån arbetstillfällen och ekonomi ska det alltid löna sig att reparera. Annars tar resurserna slut och att bryta nya resurser är en grav miljöpåverkan.
Jag må vara extremist i vissa avseenden. Men jag är inte fatalist.