• Karl Kalkyl

Värstingarna

Alla som var med när det begav sig minns väl de s.k värstingarna. Spolingar misshandlade sjuka och pensionärer eller vem som helst de trodde sig rå på. Vänsterregimen hanterade problemet genom att ge dem gratis semester till Västindien. Roade mig med att ta reda på hur det gick. Otroligt uselt resultat visade det sig. Så gott som alla fortsatte den kriminella banan och har orsakat samhället stora kostnader och brottsoffren mycket lidande.

Nu är det snart val och jag frågar mig om folket ska fortsätta göra om samma misstag. S vill nu ge 2 Miljarder av skattebetalarnas pengar till terrorister. Under mandatperioden har det talats om förtur i bostadskön för IS-terrorister.

Bra om alla tänker till innan ni går och röstar. En röst på vänstern är en röst på terror-kramande.

• Svar på tråden Värstingarna
  • qfnafnjf
    Karl Kalkyl skrev 2018-09-02 10:51:50 följande:
    Om jag visste det skulle jag vara ännu rikare än jag redan är.

Det är svårt att övertyga andra människor. Ju mer korkade de är desto  svårare är det.
    Visste du att använda pengar väl visste du att skapa ekonomiskt oberoende för alla. Då behövs inget alls.

Således är du inte speciellt rik.
  • Karl Kalkyl
    qfnafnjf skrev 2018-09-02 11:04:38 följande:
    Visste du att använda pengar väl visste du att skapa ekonomiskt oberoende för alla. Då behövs inget alls.

Således är du inte speciellt rik.
    Jisses vilke rappakalja.
  • qfnafnjf
    Karl Kalkyl skrev 2018-09-02 16:27:15 följande:
    Jisses vilke rappakalja.
    För någon som inte inser hur allt hänger samman är du förvånansvärt rik.
  • Karl Kalkyl
    qfnafnjf skrev 2018-09-02 19:10:32 följande:
    För någon som inte inser hur allt hänger samman är du förvånansvärt rik.
    Jadu, vem är du att tro dig veta vad andra vet om hur allt hänger ihop?

Å andra sidan är det safe att anta att andra inte vet det, eftersom ingen på riktigt vet hur allt hänger ihop. en själva insinuationen att andra skulle veta det får anses i stort sett korkad.
  • qfnafnjf
    Karl Kalkyl skrev 2018-09-02 19:22:10 följande:
    Jadu, vem är du att tro dig veta vad andra vet om hur allt hänger ihop?

Å andra sidan är det safe att anta att andra inte vet det, eftersom ingen på riktigt vet hur allt hänger ihop. en själva insinuationen att andra skulle veta det får anses i stort sett korkad.
    Jag kan kallas mycket. Det beror på vilken trosuppfattning du råkar ha.
  • Karl Kalkyl
    qfnafnjf skrev 2018-09-02 19:57:54 följande:
    Jag kan kallas mycket. Det beror på vilken trosuppfattning du råkar ha.
    Nej
  • qfnafnjf
    Karl Kalkyl skrev 2018-09-02 20:12:53 följande:
    Nej
    Enligt dig, och du saknar begrepp för saker du inte lärt dig.
  • Karl Kalkyl
    qfnafnjf skrev 2018-09-02 20:34:50 följande:
    Enligt dig, och du saknar begrepp för saker du inte lärt dig.
    Du med.

Fakta: Om de stora pengar som satsades på värstingarna hade satsats på ungdomar med potential istället hade vi kanske kunnat skapa några nya spännande företag istället. Nu investerade vi fram yrkesktiminella istället.

• qfnafnjf
    Karl Kalkyl skrev 2018-09-02 20:42:07 följande:
    Du med.

Fakta: Om de stora pengar som satsades på värstingarna hade satsats på ungdomar med potential istället hade vi kanske kunnat skapa några nya spännande företag istället. Nu investerade vi fram yrkesktiminella istället.
    Jaha vi är nere på "duja" argumentation.

Du är låst i ditt perspektiv. Men du har rätt i delar av det du skriver, men av fel anledningar.

Kriminella har alltid funnits i toppen av samhället. Det är därför det finns insamlingsgalor för att dessa ska kunna donera stora summor av sina blodspengar och tvätta bort sin stämpel.
  • Karl Kalkyl
    qfnafnjf skrev 2018-09-02 20:52:49 följande:
    Jaha vi är nere på "duja" argumentation.

Du är låst i ditt perspektiv. Men du har rätt i delar av det du skriver, men av fel anledningar.

Kriminella har alltid funnits i toppen av samhället. Det är därför det finns insamlingsgalor för att dessa ska kunna donera stora summor av sina blodspengar och tvätta bort sin stämpel.
    Nja, du skrev: " och du saknar begrepp för saker du inte lärt dig." Kanske insåg du inte att det gäller alla? Kan du verkligen inte bättre?

I övrigt har du helt fel i din analys.
  • qfnafnjf
    Karl Kalkyl skrev 2018-09-02 21:03:57 följande:
    Nja, du skrev: " och du saknar begrepp för saker du inte lärt dig." Kanske insåg du inte att det gäller alla? Kan du verkligen inte bättre?

I övrigt har du helt fel i din analys.
    Tyvärr. Det här är en meningslös diskussion att ha med dig.

Du får se om du inte kan köpa dig lite kunskap istället.

Adjö.
  • Karl Kalkyl
    qfnafnjf skrev 2018-09-02 21:19:30 följande:
    Tyvärr. Det här är en meningslös diskussion att ha med dig.

Du får se om du inte kan köpa dig lite kunskap istället.

Adjö.
    Trodde du att denna diskution var meningsfull? Nej, afa är sällan något att ta på allvar.
Svar på tråden Värstingarna