• Mongoliet

För lite sex i en relation. Lite är hur lite?

När man blir ihop så har man ju kanske sex 300?500 ggr första året. År 2 är man nere på ca 200 ggr & redan år 3 är siffran nere runt 100 & sedan dalar det tils det tar slut. Har ni någon gräns när det blir för sällan?

Som singel är det ju lättare att stå ut med lite sex eftersom man inte kompromissar med en massa. Här är det väl istället frågan om hur länge kan man gå utan sex innan man väljer att bli ihop med någon med förhoppningen om att det ska generera regelbunden sex? Kanske åtminstone 1 gång per vecka.

Har ni gränser? Eller lever ni på kramar.

• Svar på tråden För lite sex i en relation. Lite är hur lite?
  • Pumakvinna

Sex genererar sexlust så i mitt fall är lusten ganska obefintlig när jag inte har ett förhållande eller är förälskad.  Kan även vara ganska obefintlig efter några år i en relation eftersom jag tröttnar på sex relativt fort.

Så länge det finns spänning och gnista kan flera ggr om dagen kännas som ett måste. Men några ggr i veckan kan räcka bra när det lugnat sig.

Hellre mer sällan och kvalitet än "slentriantråksex" där man vet exakt vad som ska hända! Men skulle aldrig kunna bli ihop med någon för att få regelbundet sex.
    Sex vill jag ha med någon först när andra bitar känns perfekta.

• Aniiee

Tala för dig själv är du snäll.

Because Scandinavians are magical geniuses when it comes to learning English.
  • isolande

Mitt behov håller sig till ca 1 gång/vecka. Det får jag av min man som jag varit ihop med 10 år nu. Hans behov är större, han skulle gärna ligga varje dag om han fick.

Men jag tänker att jag vill ha sex när jag är sugen och blir kåt för då blir sexet bra. Slentriansex är så sjukt avtändande *brrrr* jag ryser av tanken av trist in och ut och sen en halvdålig framgnussad orgasm.

• Mongoliet
    isolande skrev 2018-08-27 15:59:38 följande:

Mitt behov håller sig till ca 1 gång/vecka. Det får jag av min man som jag varit ihop med 10 år nu. Hans behov är större, han skulle gärna ligga varje dag om han fick.

Men jag tänker att jag vill ha sex när jag är sugen och blir kåt för då blir sexet bra. Slentriansex är så sjukt avtändande *brrrr* jag ryser av tanken av trist in och ut och sen en halvdålig framgnussad orgasm.

Vad säger din man om att han bara får ca 15 % av vad han vill ha?
  • isolande
    Mongoliet skrev 2018-08-28 04:32:49 följande:
    Ingenting egentligen.
  • Mongoliet
    isolande skrev 2018-08-28 07:20:19 följande:

Ingenting egentligen.

Tänker du att er relation kanske tar slut pga detta alt att han är otrogen eller är det så att du vet vad du inte vill & tar den risken att det kan ske?
  • isolande
    Mongoliet skrev 2018-08-28 11:16:55 följande:
    Tänker du att er relation kanske tar slut pga detta alt att han är otrogen eller är det så att du vet vad du inte vill & tar den risken att det kan ske?
    Jag ser det som föga troligt att han lämnar mig eftersom han är en lojal och väldigt familjekär person. Han är verkligen inte den otrogna typen (tyst, blyg och mest hemma, jobbar bara med män).

Tar det slut på grund av att han vill ha mer sex än jag så får det bli så tänker jag. Jag tänker inte "ställa upp" bara för att rädda relationen eftersom det skadar mig som person. Det är lite som att min man skulle kräva att jag hoppade fallskärm tillsammans med honom regelbundet för att inte lämna mig.

Jag kan inte ställa upp på fallskärmshopp eftersom jag inte alls har det behovet och det traumatiserar mig. Om han ändå behöver det i sitt liv så får han söka en annan kvinna att leva med.

Dessutom får han sex, inte oskäligt sällan heller kan jag tycka.
  • Mimosa86
    Mongoliet skrev 2018-08-28 04:32:49 följande:

Kan man egentligen begära att få som man vill? Jag tänker att allt är en kompromiss. Jag får bara 15% av diskbänken rentorkad av min man per vecka och aldrig dammsugning. Visst hade man önskat mer men någonstans måste man ju mötas.
  • BossHoss
    Mongoliet skrev 2018-08-26 21:27:16 följande:

När man blir ihop så har man ju kanske sex 300?500 ggr första året. År 2 är man nere på ca 200 ggr & redan år 3 är siffran nere runt 100 & sedan dalar det tils det tar slut. Har ni någon gräns när det blir för sällan?

Som singel är det ju lättare att stå ut med lite sex eftersom man inte kompromissar med en massa. Här är det väl istället frågan om hur länge kan man gå utan sex innan man väljer att bli ihop med någon med förhoppningen om att det ska generera regelbunden sex? Kanske åtminstone 1 gång per vecka.

Har ni gränser? Eller lever ni på kramar.

Vi båda anser att ingen av oss har rätt att tvinga den andra till ett liv utan sex. Vilket är helt jävla sjukt att man kan förslava en annan människa på det sättet.

Så skulle inte jag eller frugan få det sex vi vill och behöver och den andra medger att det inte går att lösa så får vi söka det på annat håll, dock ytterst diskret i så fall och det är inte bara att jag fick för lite sex förra månaden utan  på en längre period så någon av oss anser det börjar tära på en.. det är alltså bara en sista utväg inget man gör för skoj skull
Svar på tråden För lite sex i en relation. Lite är hur lite?