• Ballu

Vilken IPL maskin rek ni?

Hej!

Ville bara höra vilka erfarenheter ni har av IPL hårborttagning hemma och vilka maskiner ni rekommenderar?

Funkar de?

• Svar på tråden Vilken IPL maskin rek ni?
  • Cunnilingus18
    Ballu skrev 2018-08-26 21:07:03 följande:

Hej!

Ville bara höra vilka erfarenheter ni har av IPL hårborttagning hemma och vilka maskiner ni rekommenderar?

Funkar de?

Vi köpte den nyaste Braun silk expert 5 som skulle vara bäst i test. Den har inte funkat varken på mig eller min partner. Så tror dessa maskiner är lite bluff tyvärr.
  • Fia 28

De funkar väldigt dåligt. De tar så himla litet område åt gången så du får köra en hel dag typ för att täcka benen. Helst ska man vara akrobat också för att nå alla ställen. På mej tog det bara på framsidan av benet där det var enklast att komma åt. Näe, bara bortkastade pengar. 

• Cunnilingus18
    Fia 28 skrev 2018-08-27 08:10:39 följande:

De funkar väldigt dåligt. De tar så himla litet område åt gången så du får köra en hel dag typ för att täcka benen. Helst ska man vara akrobat också för att nå alla ställen. På mej tog det bara på framsidan av benet där det var enklast att komma åt. Näe, bara bortkastade pengar. 

Kan inte mer än att hålla med tyvärr! Vilken maskin testade du?
  • Fia 28
    Cunnilingus18 skrev 2018-08-27 08:25:50 följande:
    Kan inte mer än att hålla med tyvärr! Vilken maskin testade du?
    Jag minns tyvärr inte modellen, men de var iaf två olika märken och båda dyra.
  • Cunnilingus18
    Fia 28 skrev 2018-08-27 09:07:30 följande:

Jag minns tyvärr inte modellen, men de var iaf två olika märken och båda dyra.

Okej, så du har även testat två olika och inte fått några resultat?
  • Fia 28
    Cunnilingus18 skrev 2018-08-27 09:19:31 följande:
    Okej, så du har även testat två olika och inte fått några resultat?
    Inget annat än en kal fläck på skenbenet. 
  • Cunnilingus18
    Fia 28 skrev 2018-08-27 09:50:18 följande:

Inget annat än en kal fläck på skenbenet. 

Ja det var ju inte mycket att hurra för, speciellt när maskinerna inte är gratis precis!
  • Rymdmoln

För mig har den varit väldigt effektiv. Håret växte MYCKET glesare och tog längre tid att växa ut. Under armarna försvann det nästan helt.

Men, nackdelen är att det tar sån lång tid att jobba igenom t ex benen och det tar tid innan man märker effekt. Nu har jag haft uppehåll under sommaren och märker extremt stor skillnad på ben och under armarna. Ska sätta igång igen, brukar göra det medan jag kollar på Netflix.

Svar på tråden Vilken IPL maskin rek ni?