• Zia29

    Emmaljunga vs. Bugaboo Donkey

    Vi har en Emmaljunga Super Viking och är jättenöjda med den. Det har varit drömvagnen sen innan jag ens träffade min man. Innan vi fick sonen så skulle det bli den eller ingen alls typ.

    Men nu har jag fått testköra, av en ren slump, en bugaboo donkey och blev helt hänförd över hur LÄTT den var att köra och styra! Lättare än vår Emmaljunga.

    Förr tyckte jag alltid att bugaboo-vagnarna var så fula och kunde verkligen inte förstå varför dom var så populära. Men nu vet jag! Tycker fortfarande att Emmaljungas vagnar är snyggare, men bugaboos var lättare att köra och nu har jag helt plötsligt blivit sugen på en BD!

    Vad tycker ni? Vilken är "bäst" och varför? Ni som har en bugaboo, tar den stor plats i bilen? Vi har en prius och Emmaljungan tar upp hela bagageutrymmet, det blir knappt nån plats över för annat där!

    Jag är så fruktansvärt kluven...


    Mamma till världens underbaraste lille pojke
  • Svar på tråden Emmaljunga vs. Bugaboo Donkey
  • grönaärtan

    vi har en donkey mono just nu, blir duo så fort syskonet kommer.

    Valde den för att vi tyckte att den var så enkel att köra på grusväg, snö och stranden då vi bor lite i skogen...den är väldigt enkel att fälla (jag är liten och det går bra haha), vi har en v60 och det tar upp kanske halva bagaget om vi ställer sittdelen på vagnen.

    vi kunde fälla den tom på planet som handbagage när vi tog bort hjulen:)
    men har aldrig haft Emmaljunga... 

Svar på tråden Emmaljunga vs. Bugaboo Donkey