• Ariel1

Att välja mellan den man älskar eller ett barn ????

Sitter här och känner mig maktlös, förvirrad och fruktansvärt ledsen. Jag och min sambo hade bestämt oss för att skaffa barn. Men livet blir inte alltid vad man planerar. Vi sökte hjälp för att bli gravida i slutet av förra året, först i början av detta året fick vi besked att min sambo saknade spermier. Vi har nu äntligen, efter lång väntan fått göra PESA/ TESA men tyvärr hittade man inga spermier.. Nu finns de bara ett alternativ kvar och de är med sperma donator. Jag är 39 år och har inte så mycket tid att spela med. Gränsen i Sverige och i Danmak går vid 40 år. Han är inte redo att ta de steget, han tror inte att han kommer känna att de är hans barn, eftersom de inte blir hans biologiska barn.

Valet kommer att bli mitt, ett liv med honom utan barn, eller ett barn utan pappa..

Skulle vilja höra om någon annan här inne har varit i samma situation!!?? Känner mig helt sorgsen, maktlös ????????????

• Svar på tråden Att välja mellan den man älskar eller ett barn ????
  • askyfullofstars

Jag och min man fick samma besked, vi valde gå vidare med donation (påbörjat behandling nu). Vill bara tala om att det tog ett tag att landa i beslutet för min man och av erfarenhet av de jag pratat med i samma situation så har många fått landa i det hela.

Om min man inte hade gått med på det hade jag valt att lämna honom.

• Långbenopluto

Oerhört svårt... jag beklagar verkligen <3 

Men i den åldern hade jag valt mannen i mitt liv och levt utan att titta tillbaka för att kunna ha ett bra förhållande.

Stor kram!

• Ariel1

Tack så mkt för att du delar med dig, man känner sig så ensam och maktlös i denna situation. Hur lång tid tog det för honom att landa i det hela? SjälvKlart är det olika från person till person, det är jag såklart medveten om.

Jag förstår ju såklart att de är svårt för min sambo, att han inte alls mår så bra. Men samtidigt så tror jag inte heller att han längtar efter barn lika mkt som jag gör. Jag blev oerhört glad att höra att ni har påbörjat er graviditet ? all lycka till er.

• Jag är bara jag

Jag och maken har 2 barn som inte är våra genetiskt sett ö.h.t. Spelar ingen roll alls. Vill man ha barn spelar inte gener nån roll nämligen.

• askyfullofstars
    Ariel1 skrev 2018-08-22 15:22:46 följande:

Tack så mkt för att du delar med dig, man känner sig så ensam och maktlös i denna situation. Hur lång tid tog det för honom att landa i det hela? SjälvKlart är det olika från person till person, det är jag såklart medveten om.

Jag förstår ju såklart att de är svårt för min sambo, att han inte alls mår så bra. Men samtidigt så tror jag inte heller att han längtar efter barn lika mkt som jag gör. Jag blev oerhört glad att höra att ni har påbörjat er graviditet ? all lycka till er.

Jag förstår det, det gör jag ännu idag men vi är flera. Kom gärna in till tråden ?avsaknad av spermier? för mer stöd.

Vi har inte blivit gravida ännu, men hoppas på inom snart framtid. Jag tycker du ska följa hjärtat. Har du blivit utredd? Vad visar dina prover?

Stor kram!!!
  • nevermind

Jag är lyckligt barnfri, men till och med jag fattar att barn bör väljas här... Kul om han lämnar dig för en 22-åring om tio år, då sitter du där själv.

• Ariel1

Tack för tipset om tråden, ska gå in och titta ?

Jag har blivit kollad, de har spolat mig och tagit prover. Proverna för min ålder, såg bra ut.

Som en här inne skrev, självklart spelar inte de någon roll om de är ens biologiska barn, inte för mig som gärna vill ha ett barn. Men de beror kanske på hur gärna man vill ha ett barn. Antingen, är de för tidigt för honom att tänka klart.. Eller så har han svårt att sätta sig in i situationen.. Jag har försökt förklara, men just nu är de svårt att nå honom.

Och till någon mer som skrev i tråden, så självklart kommer tankar att om jag skulle välja honom framför barn, så en dag kanske han lämnar mig, och då står jag där ensam ????

Så många tankar som går hela tiden.. Jag hade föreställt mig en familj, om jag lämnar honom så blir jag ensam mamma. De är också jobbigt att tänka på, ingen som kommer att stötta en i sina beslut ang barnet. Ingen som kan hjälpa till och ta ansvar. Fyyy så fruktansvärt att hamna i denna situation, önskar ingen detta.. Tack till alla som skriver och ger råd och frågar frågor ?

Svar på tråden Att välja mellan den man älskar eller ett barn ????