Arbetsförmedlingen
Hur f*n kan AF bara ha öppet på måndagar under en hel månad? Alla har inte tillgång till dator hemma eller på annan plats.
Jag söker jobb för att jag VILL jobba, men då måste jag kunna söka dessa jobb också!
Hur f*n kan AF bara ha öppet på måndagar under en hel månad? Alla har inte tillgång till dator hemma eller på annan plats.
Jag söker jobb för att jag VILL jobba, men då måste jag kunna söka dessa jobb också!
Trolltråd
Gå dit på dessa måndagar då.
Förresten, hur gick det till att kunna skriva på fl? Tisdag idag.
Klart det räcker dessutom är ju semestertiden över nu.
På måndagar tar du med anteckningar om vilka jobb du ska söka och tillbringar då hela dagen på arbetsförmedlingen. Tis till fredag läs på om jobb, nätverka, dela ut CV personligen på arbetsplatser. På fredag sammanfattar du din vecka och skriver ned allt du ska göra vid datorn på måndag.
Gå till biblioteket om du behöver låna en dator.
Lägg över CV och personliga brevet på google drive och bifoga dem därifrån. Jag använder aldrig dator och har mitt CV på mitt google drive-konto sen många år. Har sökt och fått jobb via mobilen utan problem.
(Även om du av någon outgrundlig anledning bara skulle kunna skicka ansökningar via dator så borde de där 30 minuterna på bibblan räcka till mer än ett jobb om dagen. Du rekar ju rimligen innan och förbereder allt innan du sätter dig vid datorn, så det bara är att klicka iväg ansökningarna direkt?)
Det är superenkelt att få jobb idag, det du ska göra är att ta dig ut till företagen, presentera dig och lämna ditt CV, då kommer du verkligen sticka ut bland mängden och de kommer anställa dig direkt då du visade initativ.
Det är superenkelt att få jobb idag, det du ska göra är att ta dig ut till företagen, presentera dig och lämna ditt CV, då kommer du verkligen sticka ut bland mängden och de kommer anställa dig direkt då du visade initativ.
Det finns inte ett enda AF-kontor som har öppet en enda dag i månaden. Det är ren lögn.
Det går att ladda ner ansökningar från sin mejl till exempel till mobilen, redigera och skicka på nytt från mobilen. Så det är inte omöjligt. Jag har skickat ansökan via mobilen förut.
Jo men så är det, bara man visar framfötterna så löser det sig.