• Anonym (Uselt)

Arbetsförmedlingen

Hur f*n kan AF bara ha öppet på måndagar under en hel månad? Alla har inte tillgång till dator hemma eller på annan plats.

Jag söker jobb för att jag VILL jobba, men då måste jag kunna söka dessa jobb också!

• Svar på tråden Arbetsförmedlingen
  • Hellmann
    Anonym (Uselt) skrev 2018-08-21 12:07:08 följande:

Hur f*n kan AF bara ha öppet på måndagar under en hel månad? Alla har inte tillgång till dator hemma eller på annan plats.

Jag söker jobb för att jag VILL jobba, men då måste jag kunna söka dessa jobb också!

Gå dit på dessa måndagar då. 

Förresten, hur gick det till att kunna skriva på fl? Tisdag idag.
  • Anonym (???)
    Hellmann skrev 2018-08-21 12:12:29 följande:

Mobil?
  • Hellmann
    Anonym (???) skrev 2018-08-21 12:17:37 följande:
    Mobil?
    Precis. Kan man skriva här så kan man väl också skriva jobbansökan, eller hur? Sedan när har af med saken att göra?
  • Anonym (Uselt)
    Hellmann skrev 2018-08-21 12:12:29 följande:

Jag kan inte söka via mobil då jag inte har word program och inte kan ladda ner och infoga cv + personligt brev i mina ansökningar.

Självklart är jag där på måndagar.

Går även till bibblan varje dag där man får låna dator i 30 min, så i bästa fall hinner jag söka ett jobb per dag. Det räcker inte!
  • Anonym (???)
    Anonym (Uselt) skrev 2018-08-21 12:38:58 följande:
    Jag kan inte söka via mobil då jag inte har word program och inte kan ladda ner och infoga cv + personligt brev i mina ansökningar.
    Går även till bibblan varje dag där man får låna dator i 30 min, så i bästa fall hinner jag söka ett jobb per dag. Det räcker inte!
    Det finns inte ett enda AF-kontor som har öppet en enda dag i månaden. Det är ren lögn. 
  • Anonym (tråkig svensk)

Klart det räcker dessutom är ju semestertiden över nu.
    På måndagar tar du med anteckningar om vilka jobb du ska söka och tillbringar då hela dagen på arbetsförmedlingen. Tis till fredag läs på om jobb, nätverka, dela ut CV personligen på arbetsplatser. På fredag sammanfattar du din vecka och skriver ned allt du ska göra vid datorn på måndag.

• Aniiee
    Anonym (Uselt) skrev 2018-08-21 12:38:58 följande:

Ladda ner word till mobilen då. Office suite mobile är gratis. Självklart kan du även ladda ner cv:t och ditt personliga brev no problem. Var finns dessa och varför skulle de inte gå att ladda ner? Lättast är ju att för över genom någon drive.....
    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • Anonym (Effektiv)

Lägg över CV och personliga brevet på google drive och bifoga dem därifrån. Jag använder aldrig dator och har mitt CV på mitt google drive-konto sen många år. Har sökt och fått jobb via mobilen utan problem.

(Även om du av någon outgrundlig anledning bara skulle kunna skicka ansökningar via dator så borde de där 30 minuterna på bibblan räcka till mer än ett jobb om dagen. Du rekar ju rimligen innan och förbereder allt innan du sätter dig vid datorn, så det bara är att klicka iväg ansökningarna direkt?)

• Anonym (Pelle)

Det är superenkelt att få jobb idag, det du ska göra är att ta dig ut till företagen, presentera dig och lämna ditt CV, då kommer du verkligen sticka ut bland mängden och de kommer anställa dig direkt då du visade initativ.

• Anonym (nja)
    Anonym (Pelle) skrev 2018-08-21 13:45:28 följande:

Det är superenkelt att få jobb idag, det du ska göra är att ta dig ut till företagen, presentera dig och lämna ditt CV, då kommer du verkligen sticka ut bland mängden och de kommer anställa dig direkt då du visade initativ.

Om det var sant så hade jag haft ett trettiotal jobb vid det här laget.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (nja) skrev 2018-08-21 15:59:14 följande:
    Om det var sant så hade jag haft ett trettiotal jobb vid det här laget.
    Jo men så är det, bara man visar framfötterna så löser det sig.
  • Anonym (Uselt)
    Anonym (???) skrev 2018-08-21 12:51:57 följande:

Det finns inte ett enda AF-kontor som har öppet en enda dag i månaden. Det är ren lögn. 

Men jösses - LÄS vsd jag skriver. Varje måndag = 1 dag i veckan!!
  • Anonymous31

Det går att ladda ner ansökningar från sin mejl till exempel till mobilen, redigera och skicka på nytt från mobilen. Så det är inte omöjligt. Jag har skickat ansökan via mobilen förut. 

• Anonym (Effektiv)
    Anonym (Pelle) skrev 2018-08-21 16:07:20 följande:

Jo men så är det, bara man visar framfötterna så löser det sig.

Åh, "clueless 40-talist"-trollning. Vad festligt, eller nåt.
Svar på tråden Arbetsförmedlingen