Syfte med att anmäla maken till soc
Hej!
Jag har träffat en man för två år sedan som under vår relation legat o skilsmässa. Han berättar inte allt för mig alla gånger och jag har ibland svårt att få ihop saker. Hans son som har Aspbergers, tourettes och ADHD bor på ett boende sedan 1 år tillbaka och i samband med det så anmälde hans fru honom till soc. Han säger att han inte vet varför och att det inte blev något av det. Hon säger däremot att han inte får dricka alkohol när han är med sina barn och att soc vet om det. Men han får ju ändå träffa sina barn. Jag förstår inte vad hon får ut av detta. Hon är väldigt speciell, hon är sjukskriven, har skulder hos kronofogden och dålig ekonomi. Han har betalat allt och fortfarande så är hon på honom om att han ska betala allt trots att dom är skilda (eller rättare sagt har betänketid kvar). Jag vet inte vad jag ska tro och om jag kan lita på honom. Kan hon vinna något på att smutskasta honom är min fråga.? Bidrag, vårdnad eller nåt? Snälla jag behöver verkligen lite diskussioner för att få ihop detta..