• linnea12533

inga sparkar v 19 trots moderkaka i bakvägg

Som rubriken lyder... jag är gravid i v 19 nu och känner fortfarande inga sparkar trots att ul visat att moderkakan ligger i bakvägg och att man då brukar känna det tidigare. Fler som känner igen sig och haft det så? Är mitt andra barn. Första barnet för 11 år sen så minns inte så mycket mer än att jag kände henne tidigare än så här.

• Svar på tråden inga sparkar v 19 trots moderkaka i bakvägg
  • JLES
    linnea12533 skrev 2018-08-18 09:35:49 följande:

Som rubriken lyder... jag är gravid i v 19 nu och känner fortfarande inga sparkar trots att ul visat att moderkakan ligger i bakvägg och att man då brukar känna det tidigare. Fler som känner igen sig och haft det så? Är mitt andra barn. Första barnet för 11 år sen så minns inte så mycket mer än att jag kände henne tidigare än så här.

Min väninna som är gravid samtidigt som mig har också moderkakan i bakvägg och det är också hennes andra barn och hon började inte känna sparkar förrän vecka 20-någonting - medan jag som har den i bakvägg började känna sparkar i vecka 18. Hon var jätteorolig då hon kände sparkar i vecka 18-19 med hennes första barn. :) 

Oroa dig inte!! Du har flera veckor på dig! :D
  • linnea12533
    JLES skrev 2018-08-18 13:49:27 följande:
    Min väninna som är gravid samtidigt som mig har också moderkakan i bakvägg och det är också hennes andra barn och hon började inte känna sparkar förrän vecka 20-någonting - medan jag som har den i bakvägg började känna sparkar i vecka 18. Hon var jätteorolig då hon kände sparkar i vecka 18-19 med hennes första barn. :) 

Oroa dig inte!! Du har flera veckor på dig! :D
    Hoppas det blir samma för mig då. Att det kommer snart.
  • JLES

Menade att jag har den i framvägg och kände tidigare än henne som har den i bakvägg. Men ja, jag tycker inte du ska oroa dig. Har du varit på RUL? :)

• linnea12533
    JLES skrev 2018-08-18 18:39:14 följande:

Menade att jag har den i framvägg och kände tidigare än henne som har den i bakvägg. Men ja, jag tycker inte du ska oroa dig. Har du varit på RUL? :)

RUL på fredag. Dagarna dit känns oändligt långa just nu bara.
  • Sofiamy

tror verkligen inte du behöver oroa dig, det är inte förrän efter v 26 som man ska vara uppmärksam på om man inte känner bebisen varje dag. det beror helt på hur bebisen ligger placerad inne i magen också. Förstår att dagarna känns oändliga fram till RUL men som sagt helt normalt att inte känna bebisen än.

• Virvlande

Jag var på ul i fredags och har också moderkakan i bakvägg. Fast man såg hur bebisen levde rövare känner jag inget alls. Är 4e barnet, yngsta är 1. Kände sent med sista också. Dom 2 första för 10 år sen typ, kände jag tidigare. De kommer så småningom.

• Guldbarb

Med första sonen kände jag rörelser i v. 14. Hade då moderkakan fram. Nu med andra är moderkakan bak men jag kände inga rörelser fören i v. 17. Det är jätte olika, i en grupp jag är med i diskuteras det mycket och många där har inte känt sparkar än medan andra har kraftiga (bf i december för alla i gruppen)

Svar på tråden inga sparkar v 19 trots moderkaka i bakvägg