• Anonym (Vill ha tips)

Progestall, Rosenrot, akupunktur, Bisolvon osv

Ni som hade svårt att bli gravida eller som det helt enkelt bara tog lång tid för. Testade ni någon speciell metod eller kosttillskott eller liknande? Var det någonting speciellt som ni upplevde hjälpte, så att det tog sig? Grapefrukt? Bidrottningshonung? Något läkemedel? Vill höra era historier, bli lite inspirerad och fortsätta kämpa! Snart gått ett år sedan vårt första försök och börjar bli lite otålig. Förstår att många av dessa tips också är slumpen många gånger men jag vill höra ändå :)

• Svar på tråden Progestall, Rosenrot, akupunktur, Bisolvon osv
  • Anonym (Vill ha tips)
    Sams skrev 2018-08-17 22:37:44 följande:

Jag tog 2 tabl rosenrot från dag 1 till när jag trodde min äl borde ha varit. Jag hade en cykel på 25 dagar men vill se om min äl kunde komma tidigare då lutealfasen var kort. Effekten blev att äl kom senare än jag trodde men vi blev gravida efter 13 månader. Troligen saknade jag äl tidigare trots att jag hade molvärk och tempstegring varje månad.

Samma månad som jag testade med rosenrot började jag även ta B12 (1000mg/dag) vilket jag tidigare fått bekräftat att jag har brist på. Vad som är anledningen till att vi äntligen lyckades vet jag inte men vi blev gravida trots att vi inte alls prickade in äl. Lycka till!

Åh, det har jag aldrig tänkt på. Asså att man kanske kan få ägglossningen att komma tidigare för att förlänga lutealfasen. Känns som att man får experimentera lite med rotenroten och se hur just ens egen kropp reagerar. När jag slutade äta mina p-piller så hade jag 21 dagar menscykel och typ 7-9 dagar lutealfas. Men nu efter ett år har det hänt någonting och jag har menscykel på 26 dagar och lutealfas på 12-13 dagar, vilket väl ändå får räknas som normalt i guess? Får dock bara supersvaga utslag på ÄL-test. Men får ont och flytningar så antar att jag har ägglossning? Men borde kanske kolla upp det.
  • Anonym (Vill ha tips)
    Carro1992 skrev 2018-08-17 23:04:12 följande:

Hejsan! Vi blev äntligen gravida efter ca 1 år och 8 månader. Har under tiden använt natrual cycles och ägglossningstest men märkte att min mens var oregelbunden. Efter ca 1,5 år sökte jag hjälp och fick göra undersökningar och prover. Hittades inget fel men fick börja med letrozol tabletter för att få regelbunden ägglossning. Efter 3 försök köpte jag hem progesteonall kräm och första månaden med den krämen så gick det äntligen vägen. Vet inte om det är en slump men nått hjälpte den nog till med :) lycka till med er bebis erkstad!

Tack för att du delar med dig! Jag är MYCKET sugen på att testa en sådan kräm. Vilken köpte du och hur använde du den? Nyfiken! Solig
  • Carro1992
    Anonym (Vill ha tips) skrev 2018-08-18 15:18:24 följande:

Tack för att du delar med dig! Jag är MYCKET sugen på att testa en sådan kräm. Vilken köpte du och hur använde du den? Nyfiken! 

Jag slänger in en bild på den jag köpte och på sidan jag köpte den. :) jag började använda den så nära ägglossning som möjligt och sedan fortsatte jag hela tiden fram till v.15 (man ska fortsätta till v.12 om man blivit gravid med krämen står det i instruktionerna)

Om man inte är gravid (får mens) så ska man sluta med krämen och sen fortsätta nästa cykel så nära ägglossning som möjligt. :D
  • Anonym (Vill ha tips)
    Carro1992 skrev 2018-08-19 00:08:44 följande:
    Jag slänger in en bild på den jag köpte och på sidan jag köpte den. :) jag började använda den så nära ägglossning som möjligt och sedan fortsatte jag hela tiden fram till v.15 (man ska fortsätta till v.12 om man blivit gravid med krämen står det i instruktionerna)

Om man inte är gravid (får mens) så ska man sluta med krämen och sen fortsätta nästa cykel så nära ägglossning som möjligt. :D
    TACK SÅ JÄTTEMYCKET! Det va precis sånt här jag var ute efter när jag startade tråden. Självupplevda historier och konkreta tips. 
  • Carro1992
    Anonym (Vill ha tips) skrev 2018-08-19 20:12:30 följande:

TACK SÅ JÄTTEMYCKET! Det va precis sånt här jag var ute efter när jag startade tråden. Självupplevda historier och konkreta tips. 

Varsågod!! :D håller tummarna för dig! Lycka till
  • Pastime

Hoppar in här! Jag testade rosenrot i tre månader men det hjälpte inte mig tyvärr. Vill också ha tips och höra historier kring detta område!

Är lite nyfiken på folk som la om sin kost och blev gravida - hur la ni om den?

• Anonym (Vill ha tips)

Puff

• Anonym (Vill ha tips)

PUFF

• Kawi

Vi har son på snart 4 år som kom till väldigt enkelt, därefter har vi försökt bli gravida igen i två år utan att lyckas. Har under ett års tid ätit en kur varje dag bestående av vitamin b, c, d, rosenrot, bisolvon, bidrottninggele (apiforce), omega-3, zink och folsyra ;(har ev glömt något). Ingenting av detta hjälpte. Min man tig zink (bra för spermierna), bisolvon plus vitaminerna.

Gjort fertilitetsutredning som visar att allt är toppen. Så jag är tveksam till att det är någon mirakelkur, tyvärr..

Lycka till! :)

• Anonym (Vill ha tips)

Varför Bisolvon??? Någon som kan förklara.

Svar på tråden Progestall, Rosenrot, akupunktur, Bisolvon osv