• Anonym (Orolig)

Hon vill inte träffa min son

Jag har en sjuårig son sedan tidigare. Nu har jag träffat en ny kvinna sedan tre år som inte har barn sedan tidigare, och vi är särbo. Vi träffas de veckor jag inte har sonen.
    Min nya kvinna är inte så pigg på att träffa sonen, och hon är inte så barnkär över huvud taget. Vi har träffats kanske fem gånger på de här tre åren. Sonen börjar undra varför han aldrig får vara med när och träffa min nya, och vara med när vi gör roliga grejer.
    Sonens mamma har träffat en ny, och dom bor ihop och den "bonuspappan" är närvarande i vardagen i det hemmet. Min nya har antytt att vi kanske kan flytta ihop senare när min son blir stor nog att han klarar sig själv. Hon fantiserar om att sonen kanske flyttar utomlands tidigt eller flyttar långt bort. Jag vill att min nya kvinna träffar min son mer och att dom bygger upp en relation. Hon säger att hon också vill det, men att det sker "i hennes egen takt". Jag inväntar hennes initiativ, men jag ser inte att något händer på den fronten. Min nya kvinna har uppenbara problem med att inte vara nummer ett för mig. Är vi på fest så blir hon väldigt lätt störd av att jag pratar med andra och inte "ser" henne. När vi träffats tillsammans med min son har hon ibland blivit arg för att min då femåriga son får mycket uppmärksamhet av mig. Hon har svårt att förstå att barn kräver mer uppmärksamhet än vuxna. Hon är en väldigt intelligent medelålders kvinna annars, så just detta tycker jag är ganska märkligt.
    Men nu är jag orolig för framtiden. Sonen blir ju större. Han förstår redan att min nya kvinna inte vill träffa honom. Jag befarar att när han blir lite större och börjar välja själv vem han ska vara hos, så kommer han välja bort att vara hos mig om det en svartsjuk svärmor här, som aldrig riktigt verkat velat träffa honom. Han är så snäll, så han skulle aldrig säga det. Men jag förstår ju att det är så han kommer tänka.
    Jag älskar min son, och han är det viktigaste som finns för mig. Hans behov går alltid först för mig. Jag älskar också min nya kvinna, men inombords gör det mig rasande att hon verkar tänka att min son ska växa upp och flytta utomlands så att hon slipper se honom. Jag vill ju att han ska vara hos mig så mycket som möjligt. Mitt hem är hans hem, och så kommer det förbli, oavsett hur gammal han är. Jag har försökt förklara för min nya kvinna att det man måste ge ett barn är TID tillsammans, men hon envisas med att vi ska träffas på tre timmars playdates en gång i halvåret och då ska hon överlämna en present. Så bygger man inte en relation i min värld, men jag når inte fram med det. Jag och sonen kan förstås inte spontanbesöka henne, utan möten måste förhandlas och förberedas minutiöst.
    Finns det någon som har några råd hur jag ska göra i den här situationen? Kommer min son att kunna växa upp och förstå? Min nya är inte på något sätt fientlig, utan är snäll mot min son när vi träffas, sedan tar hon ut sin frustration på mig efteråt. Hon är benhård med att saker måste ske på hennes villkor för att det ska funka för henne.
    Någon som växt upp med en avlägsen/frånvarande svärmor? På ett sätt är det ju värre med någon som är ständigt närvarande, lägger sig i, och visar sitt missnöje där. Men kylan talar ju sitt språk också, något som ett litet barn så väl förstår.

• Svar på tråden Hon vill inte träffa min son
  • Anonym (Minna)

Min exman har träffat en ny kvinna som inte är barnkär. Hon har sagt att hon aldrig skulle bo med honom och barnen om de alltid var där. Men hon ?står ut? när det nu är varannan vecka. Som jag förstått det passar hon på att jobba mycket under deras veckor. Hon är inte dum mot barnen eller så. Kan köpa fina saker till barnen etc. Men de lider av det. Barn är fenomenala på att känna av sånt som ligger under ytan. Det är mycket regler där för att hon så benhårt ?behöver? ha det på sitt sätt. Det märks på dem att de inte kan slappna av hos sin pappa. Visa hela registret av känslor och vara trygga att de är älskade hur de än är. Det är hjärtskärande att se. Pappans relation blir också successivt sämre. Det är till mig och min sambo de kommer med förtroenden och viktiga saker i deras liv. Sedan ber de ibland mig framföra saker till sin pappa. Han verkar inte riktigt inse vad han mister. Han ser mest till att hon inte är elak eller så, och det är hon som sagt inte. Självklart skulle de inte kräva av sin pappa att han väljer bort henne. Barn är lojala. De tänker mer på föräldrarna.

Mitt råd är att välja bort denna kvinna. Du riskerar en sämre relation till din son. För livet.

Det finns så många fina människor att bli kär i. Men son-pappa är något alldeles särskilt. Din särbo blir kanske också lyckligare om hon träffar någon som passar bättre med vad hon söker.

Varmt lycka till.

• jrockyracoon

Man kompromissar inte med barnens behov.

Jag tycker att man kan tänka lite såhär.

1. Man ska helst se till att man inte separerar efter att man skaffat barn. Jag tycker inte att det ligger i barnens bästa att föra en relation till den punkt när man behöver separera. Måste man, så måste man, men då har man egentligen redan klantat sig, och det bör man veta. Man borde ha gjort en bättre analys av vilken person man skaffat barn med, och om det var hållbart långsiktigt. Det är givetvis svårt att se hur man matchar så långt framåt, men jag tror tyvärr att många inte ens gör en objektiv analys innan de skaffar barn!

2. Om man nu har tvingats separera, behöver man vara oerhört mån om sina barns väl och ve i fortsättningen. Det betyder:
    a) Inte introducera nya partners för barnen innan relationen utvecklas så mycket att man vet att det är en stabil och relativt hållbar relation.
    b) Den nya partnern behöver köpa hela konceptet. Om inte den nya partnern trivs med barnet/barnen är det adjöss.
    c) Man ska vara försiktig med att flytta ihop med någon, om man inte är väldigt säker på att relationen ska bli bestående. OBS: man har ju redan påtvingat barnen en separation, att göra om samma sak en gång till är förstås väldigt skadligt för dem!

• Anonym (Hilde)

Nej. Hon vill inte. Hon säger bara det du vill höra. Och du går på det. Släpp henne och slösa inte bort mer av dig och din pojkes tid. Han förtjänar väl bättre än så, eller hur?

• Anonym (Minna)
    jrockyracoon skrev 2018-08-15 08:35:35 följande:

Man kompromissar inte med barnens behov.

Jag tycker att man kan tänka lite såhär.

1. Man ska helst se till att man inte separerar efter att man skaffat barn. Jag tycker inte att det ligger i barnens bästa att föra en relation till den punkt när man behöver separera. Måste man, så måste man, men då har man egentligen redan klantat sig, och det bör man veta. Man borde ha gjort en bättre analys av vilken person man skaffat barn med, och om det var hållbart långsiktigt. Det är givetvis svårt att se hur man matchar så långt framåt, men jag tror tyvärr att många inte ens gör en objektiv analys innan de skaffar barn!

2. Om man nu har tvingats separera, behöver man vara oerhört mån om sina barns väl och ve i fortsättningen. Det betyder:
    a) Inte introducera nya partners för barnen innan relationen utvecklas så mycket att man vet att det är en stabil och relativt hållbar relation.
    b) Den nya partnern behöver köpa hela konceptet. Om inte den nya partnern trivs med barnet/barnen är det adjöss.
    c) Man ska vara försiktig med att flytta ihop med någon, om man inte är väldigt säker på att relationen ska bli bestående. OBS: man har ju redan påtvingat barnen en separation, att göra om samma sak en gång till är förstås väldigt skadligt för dem!

Verkligen trist att skuldbelägga människor för deras livsöden på det här sättet. Att säga att man klantat sig för att man genomgår en skilsmässa. Har du aldrig varit med om att livet tagit andra vägar oavsett vad du från början drömde om? Det är inte möjligt att göra en hållbarhetsanalys av en människa och dess utveckling på samma sätt som när man konstruerar en bro.  Jag uppfattar det som att du har en sorgligt platt inställning till livet och människors sårbarhet. 

jag är uppvuxen med en missbrukande förälder och om det finns något jag önskar mitt barnjag är det en separation så att jag sluppit den misär vi hade. Men på den tiden och i de kretsar vi fanns var det verkligen inte accepterat. Tack vare inställningen från sådana som du. Jag skuldbelägger på inget sett min älskade mamma för att hon skaffade barn med en person som sedan utvecklade ett missbruk. Hon hade aldrig kunnat förutse sin framtid.

• Richard1986
    Anonym (Orolig) skrev 2018-08-13 13:41:37 följande:

Jag har en sjuårig son sedan tidigare. Nu har jag träffat en ny kvinna sedan tre år som inte har barn sedan tidigare, och vi är särbo. Vi träffas de veckor jag inte har sonen.

Min nya kvinna är inte så pigg på att träffa sonen, och hon är inte så barnkär över huvud taget. Vi har träffats kanske fem gånger på de här tre åren. Sonen börjar undra varför han aldrig får vara med när och träffa min nya, och vara med när vi gör roliga grejer.

Sonens mamma har träffat en ny, och dom bor ihop och den "bonuspappan" är närvarande i vardagen i det hemmet. Min nya har antytt att vi kanske kan flytta ihop senare när min son blir stor nog att han klarar sig själv. Hon fantiserar om att sonen kanske flyttar utomlands tidigt eller flyttar långt bort. Jag vill att min nya kvinna träffar min son mer och att dom bygger upp en relation. Hon säger att hon också vill det, men att det sker "i hennes egen takt". Jag inväntar hennes initiativ, men jag ser inte att något händer på den fronten. Min nya kvinna har uppenbara problem med att inte vara nummer ett för mig. Är vi på fest så blir hon väldigt lätt störd av att jag pratar med andra och inte "ser" henne. När vi träffats tillsammans med min son har hon ibland blivit arg för att min då femåriga son får mycket uppmärksamhet av mig. Hon har svårt att förstå att barn kräver mer uppmärksamhet än vuxna. Hon är en väldigt intelligent medelålders kvinna annars, så just detta tycker jag är ganska märkligt.

Men nu är jag orolig för framtiden. Sonen blir ju större. Han förstår redan att min nya kvinna inte vill träffa honom. Jag befarar att när han blir lite större och börjar välja själv vem han ska vara hos, så kommer han välja bort att vara hos mig om det en svartsjuk svärmor här, som aldrig riktigt verkat velat träffa honom. Han är så snäll, så han skulle aldrig säga det. Men jag förstår ju att det är så han kommer tänka.

Jag älskar min son, och han är det viktigaste som finns för mig. Hans behov går alltid först för mig. Jag älskar också min nya kvinna, men inombords gör det mig rasande att hon verkar tänka att min son ska växa upp och flytta utomlands så att hon slipper se honom. Jag vill ju att han ska vara hos mig så mycket som möjligt. Mitt hem är hans hem, och så kommer det förbli, oavsett hur gammal han är. Jag har försökt förklara för min nya kvinna att det man måste ge ett barn är TID tillsammans, men hon envisas med att vi ska träffas på tre timmars playdates en gång i halvåret och då ska hon överlämna en present. Så bygger man inte en relation i min värld, men jag når inte fram med det. Jag och sonen kan förstås inte spontanbesöka henne, utan möten måste förhandlas och förberedas minutiöst.

Finns det någon som har några råd hur jag ska göra i den här situationen? Kommer min son att kunna växa upp och förstå? Min nya är inte på något sätt fientlig, utan är snäll mot min son när vi träffas, sedan tar hon ut sin frustration på mig efteråt. Hon är benhård med att saker måste ske på hennes villkor för att det ska funka för henne.

Någon som växt upp med en avlägsen/frånvarande svärmor? På ett sätt är det ju värre med någon som är ständigt närvarande, lägger sig i, och visar sitt missnöje där. Men kylan talar ju sitt språk också, något som ett litet barn så väl förstår.

Det är väldigt svårt när man har så olika bakgrunder. Inte omöjligt om båda verkligen vill och försöker men risken är att den ena vill mer än den andra. Är man ensambarn, har ej egen familj sedan förut (bortsett från föräldrarna) och ej tilltalas av det livet så blir det tufft. Höga ljudnivåer är uttröttande. Stök är uttröttande. Ibland är till och med känslan av ansvar uttröttande. Så är det även för oss med egna barn. Bara att tänka sig hur det måste vara för dom som inte har barn och inte har något intresse av eller stora svårigheter att ändra på sitt redan invanda liv. Det blir skittufft.

Jag säger inte att du ska bryta. Ett sådant beslut måste du ta själv då det är bara du som känner till din situation. Men vad du än gör så var uppmärksam på din son så han inte känner sig bortvald och börjar sluta sig inåt och vända sig bort från dig.
  • Anonym (kommer ej funka)

Något jag reagerar över är att ni dejtat i tre år (!). Och du frågar dig först nu om relationen är värd att bygga på? Killen är liten, och har blivit tre år äldre. Och får knappt träffa dina nya kvinna utan tjat från dig. Inte märkligt att han känner sig icke omtyckt av henne. Att känna sig bortvald och ignorerad är inte roligt. Det tär på en så liten killes självkänsla.

Gör nåt, eller gör slut.

• XEmmabus

Hon har drömmar om att ni ska kunna flytta ihop den dagen din son flyttar hemifrån. Om du sedan blir farfar, vad händer då? Ska inte din son och eventuella barnbarn kunna umgås med dig utan att beställa tid lång tid i förväg så att din flickvän (då sambo) kan hålla sig borta? Aldrig kunna ha övernattningar av ditt barn och eventuella barnbarn?

Hur ska ni fira högtider?

Att inte vilja engagera sig till 100% i den andres barn är väl en sak, men att inte acceptera sonen är en helt annan.

Jag tror att du får tänka några vändor till hur du verkligen vill ha din framtid. Kanske terapi skulle hjälpa för din flickvän? I bakgrunden kanske ofrivillig barnlöshet ligger eller dylikt?

XEmmabus skrev 2018-08-15 11:57:33 följande:
    Hon har drömmar om att ni ska kunna flytta ihop den dagen din son flyttar hemifrån. Om du sedan blir farfar, vad händer då? Ska inte din son och eventuella barnbarn kunna umgås med dig utan att beställa tid lång tid i förväg så att din flickvän (då sambo) kan hålla sig borta? Aldrig kunna ha övernattningar av ditt barn och eventuella barnbarn?
    Hur ska ni fira högtider?
    Att inte vilja engagera sig till 100% i den andres barn är väl en sak, men att inte acceptera sonen är en helt annan.
    Jag tror att du får tänka några vändor till hur du verkligen vill ha din framtid. Kanske terapi skulle hjälpa för din flickvän? I bakgrunden kanske ofrivillig barnlöshet ligger eller dylikt?
    Nej, man behöver inte älska andras barn. Men man får fan i mig anstränga sig lite. Kvinnan anstränger sig överhuvudtaget inte, utan vill ha DIG ts, men helst inte din son. Hon står ut att umgås nån enstaka gång - står ut, märk väl. Men att leva med din son lär inte fungera, om det ens är bara varannan vecka. 
  • molly50
    Anonym (Orolig) skrev 2018-08-14 12:57:26 följande:

Hon har hela tiden sagt att hon vill bygga en relation med sonen, bara så att det är tydligt. Det är inget som jag krävt. Hon har insisterat på det, och det har runnit ut i sanden med ursäkter och undanflykter. Hon har ju förstått att hon inte kan vara en främling för min son, men nu har hon blivit det.

Hon har verkligen inte ?varit tydlig med vad hon vill? som flera verkar tro här. Däremot borde jag ha fattat mycket tidigare.

Men hon har ju haft 3 år på sig att bygga en relation med din son. Så varför har hon inte gjort det?
    Jag får känslan av att hon inte vill ha en relation med honom,för i så fall hade de redan haft en.
    Jag tycker du ska fundera på vad som är bäst för din son i det här läget.
    Han har ju redan börjat känna att han inte är omtyckt av henne.
    Visa honom att han inte är bortvald av dig också.
    Visa att du sätter honom i förstahand. 
    Om din nya kvinna inte klarar av det så tror jag att du vet vad du ska göra. Lämna henne.
    Då kan hon leta efter någon som är singel utan barn och du någon som kan acceptera din son.
    Carpe Diem
  • Anonym (-er)
    Anonym (kommer ej funka) skrev 2018-08-15 11:42:53 följande:

Något jag reagerar över är att ni dejtat i tre år (!). Och du frågar dig först nu om relationen är värd att bygga på? Killen är liten, och har blivit tre år äldre. Och får knappt träffa dina nya kvinna utan tjat från dig. Inte märkligt att han känner sig icke omtyckt av henne. Att känna sig bortvald och ignorerad är inte roligt. Det tär på en så liten killes självkänsla.

Gör nåt, eller gör slut.

Detta

Men som vanligt på FL fokuseras det på kvinnian istället för att faktiskt lägga skulden där den hör hemma dvs på den förälder som låtit detta fortgå i 3(!) år
    Anonym (-er) skrev 2018-08-15 12:21:15 följande:
    Detta

Men som vanligt på FL fokuseras det på kvinnian istället för att faktiskt lägga skulden där den hör hemma dvs på den förälder som låtit detta fortgå i 3(!) år
    Precis.
  • Anonym (omogen)
    Detta

Han har väl hoppats att hon skulle komma sig i relationen med hans son. Och väntat med att flytta ihop (hon ville väl inte det heller kanske) med tanke på sonen. Ibland tar det tid innan man förstår vad det är som skaver och hur pass allvarligt det skaver. Vissa skav kan man ju leva med, andra inte. 

Jag tycker inte att kvinnan har fel i sina önskemål om att leva fri från barn i sitt liv. Men hon har fel i att förvänta sig att leva med en pappa och samtidigt vara fri från hans barn i sitt liv. Mannen har inte heller fel i att önska sig en kvinna som är involverad och knyter an till hans son, men då är det inte just den här kvinnan han kan bygga vidare med. 

Sonen i exemplet har inga som helst valmöjligheter i detta utan är helt utlämnad till pappans beslut om sina relationer, och i det här fallet verkar pappan ta ansvar för sonen och se till att inte blanda in den här kvinnan mer i deras liv. 
  • gpre
    Detta

Plus
  • jrockyracoon

Anonym (Minna) skrev 2018-08-15 09:51:07 följande:

Verkligen trist att skuldbelägga människor för deras livsöden på det här sättet. Att säga att man klantat sig för att man genomgår en skilsmässa. Har du aldrig varit med om att livet tagit andra vägar oavsett vad du från början drömde om? Det är inte möjligt att göra en hållbarhetsanalys av en människa och dess utveckling på samma sätt som när man konstruerar en bro.  Jag uppfattar det som att du har en sorgligt platt inställning till livet och människors sårbarhet. 

jag är uppvuxen med en missbrukande förälder och om det finns något jag önskar mitt barnjag är det en separation så att jag sluppit den misär vi hade. Men på den tiden och i de kretsar vi fanns var det verkligen inte accepterat. Tack vare inställningen från sådana som du. Jag skuldbelägger på inget sett min älskade mamma för att hon skaffade barn med en person som sedan utvecklade ett missbruk. Hon hade aldrig kunnat förutse sin framtid.

Hej! Du är välkommen att uppfatta mig som du vill, varsågod. Jag är inte så intresserad av det, utan mer att debattera sakfrågan.

Jag vidhåller min åsikt här. För utveckla lite så finns det flera saker man kan göra för att undvika en skilsmässa med barn. Förutom att analysera innan man blir ihop med personen kan man vänta med barn några år, för att undersöka stabiliteten i relationen. Dessutom kan man förebygga skilsmässa genom t.ex. tidig parterapi när det behövs, och att måna om varandra och visa uppskattning. Sedan tycker jag man ska använda sig av parterapi också när det börjar gnissla i förhållandet och anstränga sig särskilt att hitta konstruktiva lösningar när barn är inblandade.

Visst kan livet ta olika vägar, den ena kanske utvecklar sig åt ett håll, och den andre åt ett annat, och man kan möjligen ha en viss förståelse för det. Problemet är att detta drabbar en tredje oskyldig part, nämligen barnen. Jag tycker att det är hemskt att de ska drabbas av de vuxnas agerande och jag vill därför säga att man klantat sig om det behöver gå så långt som till en skilsmässa med barn inblandade. Kanske lite orättvist för vissa par som hela tiden har gjort de nödvändiga analyserna, men ändå kört förhållandet in i väggen trots stora ansträngningar. Men för många är det rätt benämning eftersom de bara kastat sig själva in i förälskelsen och skaffat barn snabbt i förhoppningen att det ska funka utan att tänka på följderna. De har verkligen förtjänat beteckningen klantiga.

Slutligen vill jag bara påpeka att även om jag vill kalla de som skilt sig för klantiga, är jag ganska mild i min inställning till dem. Poängen med mitt förra inlägg var att de som upprepar sitt misstag och utsätter barnen för ytterligare separationer borde få löpa gatlopp! De är klantiga i kubik, om du så vill.

Och visst kan man göra en analys av en relation. Har man resurserna för konfliktlösning, d.v.s. kommunikation och öppenhet? Hur reagerar man under stressade situationer? Finns det varningsflaggor? Hur ser den andre på barnuppfostran, jämlikhet, stöttning, etc. Hur mogen är personen? Vilka problem finns i relationen idag? Hur riskerar dessa problem att växa ytterligare. Med objektiva grunder, vilken typ av klimat kommer barnet att landa i? Efter några år i relationen så finns det nog mycket att analysera, och komma fram till en vettig riskanalys.

Det finns säkert en hel hoper av skilsmässor med barn inblandade som ganska enkelt kunnat förutsägas och undvikits. Destruktiva förhållanden innan blir inte bättre av att man skaffar barn. Uppvisar en person tendenser till egoism, kommer detta att göra sig väldigt tydligt gällande i barnsituationen.

Sedan finns det andra förhållanden där det inte är lika enkelt. Relationen är lite halvljummen. Det finns tendenser åt både de positiva och negativa hållen. Kanske man då ska vänta lite till, innan man tar det stora steget att sätta barn till världen.
  • jrockyracoon
    Anonym (Minna) skrev 2018-08-15 09:51:07 följande:

Och dessutom, om du läser mitt inlägg igen så märker du att jag är tydlig med att man ska skilja sig om man verkligen måste. Så det betyder att när det gäller din mammas relation skulle jag rekommendera skilsmässa p.g.a. missbruksproblemen, så nej, min inställning är inte att man inte ska få skilja sig. Bara att man inte ska komma dit, för det är det bästa för barnen.

Sen tycker jag det är fint av dig att inte skuldbelägga din mamma som valde denna man (och som inte skilde sig från honom när det stod uppenbart att han missbrukade). Det kanske är lättaste sättet att gå vidare för dig, jag respekterar det totalt. Men jag som inte känner din mamma, skulle vilja säga att det antagligen fanns varningstecken. Det baserar jag på att det oftast finns det, och missbruk är oftast något som utvecklas under lång tid. 

Att ta till flaskan när saker går emot, är ett sådant varningstecken. Eller att ha en extra vurm för alkohol. Eller att ha väldigt mycket problem i sitt liv rent allmänt. Därtill kan man titta på partnerns föräldrar, för att snappa upp saker där.

Det är hemskt, egentligen, vad alkoholen ställer till med. (Nu vet jag ioförsig inte om det var alkohol inblandat, men ändå)

Jag vet att jag framstår som taskig som driver den här ansvarsfrågan, men glöm inte att det gör jag för barnens skull. Du hamnade i det här träsket, men kanske något annat barn slipper om folk analyserar lite mer innan och söker efter varningstecken.
  • Canadasvensk
    jrockyracoon skrev 2018-08-15 22:26:30 följande:
    Och dessutom, om du läser mitt inlägg igen så märker du att jag är tydlig med att man ska skilja sig om man verkligen måste. Så det betyder att när det gäller din mammas relation skulle jag rekommendera skilsmässa p.g.a. missbruksproblemen, så nej, min inställning är inte att man inte ska få skilja sig. Bara att man inte ska komma dit, för det är det bästa för barnen.

Sen tycker jag det är fint av dig att inte skuldbelägga din mamma som valde denna man (och som inte skilde sig från honom när det stod uppenbart att han missbrukade). Det kanske är lättaste sättet att gå vidare för dig, jag respekterar det totalt. Men jag som inte känner din mamma, skulle vilja säga att det antagligen fanns varningstecken. Det baserar jag på att det oftast finns det, och missbruk är oftast något som utvecklas under lång tid. 

Att ta till flaskan när saker går emot, är ett sådant varningstecken. Eller att ha en extra vurm för alkohol. Eller att ha väldigt mycket problem i sitt liv rent allmänt. Därtill kan man titta på partnerns föräldrar, för att snappa upp saker där.

Det är hemskt, egentligen, vad alkoholen ställer till med. (Nu vet jag ioförsig inte om det var alkohol inblandat, men ändå)

Jag vet att jag framstår som taskig som driver den här ansvarsfrågan, men glöm inte att det gör jag för barnens skull. Du hamnade i det här träsket, men kanske något annat barn slipper om folk analyserar lite mer innan och söker efter varningstecken.
    Jag håller med i mycket av det du säger och jag tror man skulle kunna summera det så här: Det är för jävla lätt att skilja sig idag... Nalle
Svar på tråden Hon vill inte träffa min son