• Klora

fråga till de om tidigare gjort ägguttag, inget för de känsliga eller för de nya

Hej

Min man och jag har tidigare gjort ett försök med ivf som resulterade i en grav, men vi fick ett missfall. vi är nu på vårt 2:a försök

i fredags hade vi äggplock. Det gick bra de första minuterna men sen hände ngt, jag skrek av smärtor och ber om hjälp. hör långt borta att min man ropar hjälp henne. och en sjuksköterska säger, "hon försvinner" och nu räcker det!  jag hör ett larm gå, men jag får kraft och säger nej fortsätt. sen kommer jag inte ihåg mer. när jag  vaknar så har jag svåra smärtor och allt är en dimma.. jag  hör att ambulans är på är på väg och massiv blödning.

till min lycka så fick de ut många mogna ägg och 7 blev befruktade!!
    vad vi gör för våra framtida barn !?

..... jag kommer få tillbaka ett embryo på onsdag.
     jag är utskriven nu så undrar  jag hur ni mår som kanske varit med om en akut situation..

jag har ont och kan inte gå eller gå på toaletten utan hjälp--- men min fråga är, mådde ni bättre eller behöver jag söka igen?

• Svar på tråden fråga till de om tidigare gjort ägguttag, inget för de känsliga eller för de nya
  • Pitebo

Oj! Aldrig hört eller läst ngt liknande, men kanske ngn annan kan hjälpa dej. Hoppas att du snart får må bättre! ??

• Klora
    Pitebo skrev 2018-08-12 16:50:45 följande:

Oj! Aldrig hört eller läst ngt liknande, men kanske ngn annan kan hjälpa dej. Hoppas att du snart får må bättre! ??

Tack snälla du! Jag mår bättre! Men har blödningar i buken som gör ont.. fick höra att under 15 år så har de stött på 2 st så det är ovanligt! Är inte ute efter empati men tackar för din tanken..dock vill jag veta om andra varit med om liknande....
  • LillaAw

Men gud hur kunde detta hända? Fick du någon förklaring? Vad orsakade blödningen? Stack de fel med nålen?

Tycker det är märkligt att du skulle få en så stor blödning om de inte gjort något fel. Ska själv ha äggplock om två dagar och jobbar i vården. Lider verkligen med dig som fick vara med om ett riktigt trauma! Kram

Påbörjat IVF 2018 nouw.com/nar2blir3
  • Pitebo
    Klora skrev 2018-08-12 17:28:39 följande:

Tack snälla du! Jag mår bättre! Men har blödningar i buken som gör ont.. fick höra att under 15 år så har de stött på 2 st så det är ovanligt! Är inte ute efter empati men tackar för din tanken..dock vill jag veta om andra varit med om liknande....

Åh fy! Ja det måste vara hemskt ovanligt, tack och lov ändå. Hoppas att ni får de där efterlängtade dubbla strecken på stickan! ??
Svar på tråden fråga till de om tidigare gjort ägguttag, inget för de känsliga eller för de nya