• cindyrella

Grannfrun knäcker vårt förhållande.

Behöver omgående råd. Är det jag som är sjukligt svartsjuk och egoistisk??

Min partner och jag är fortfarande särbo efter tre år. Vi bor 10 mil ifrån varandra och träffas i princip bara på helgerna. Vi har haft det jättebra hela tiden och bråkar aldrig om någonting.

Nu har det tyvärr börjat röra om i grytan. Hans grannfru som också är ensam mycket på veckorna på grund av resande make, hon verkar springa väldigt mycket hos min pojkvän. Tre helger i rad nu så har hon som jag tycker sprungit hos oss o gjort sig ärenden. Hon skickat tom barnen att knäcka på för att få honom att komma ut till henne när jag är där. De går alltid ut o gärna bakom garaget o står o pratar ganska länge varje gång. Ska tillägga att hon har sällan mer kläder på sig än en minimal bikini.Hon solar topless på sin altan med tuttarna vända åt vårt håll.Det gör hon aldrig när hennes man är hemma. Då är hon alltid välklädd.

Jag är lite svartsjuk lagt....det erkänner jag. Men frågan är om jag är överdrivet svartsjuk när jag reagerar så starkt på detta. Min ångest håller på att äta upp mig på veckorna när jag vet att de två är ensamma hemma tillsammans. Jag ser ju vad som försiggår när jag är där, vågar knappt tänka på hur det är när jag inte är där. Tog upp det med min särbo igår och han blev arg och tycker jag är skitlöjlig????

• Svar på tråden Grannfrun knäcker vårt förhållande.
  • Tow2Mater

Bjud in henne på middag nästa gång och se hur de beteer sig mot varann (och mot dig), servera gärna vin till.

• njaeppkanske

Du har egentligen redan svaret TS, han blev arg och tyckte du var löjlig, det säger egentligen allt och jag hade avslutat, inte för att han kanske har en affär (han kan lika gärna sola sig i glansen, vilket i sig är lika illa) utan främst för att han verkar socialt handikappad och visar noll förståelse för tror du för enenda sekund att han hade tyckt det var ok om det varit tvärtom?

Slösa inte mer tid på honom, det finns gott om män som får dig att må bra, vill du sitta och orora dig hela tiden och ha en man som inte har någon förståelse alls utan kallar dig löjlig och blir arg.
    Folk som blir skitförbannade brukar oftast ha saker att dölja

• Anonym (mor)
    cindyrella skrev 2018-08-06 08:56:22 följande:

Behöver omgående råd. Är det jag som är sjukligt svartsjuk och egoistisk??

Min partner och jag är fortfarande särbo efter tre år. Vi bor 10 mil ifrån varandra och träffas i princip bara på helgerna. Vi har haft det jättebra hela tiden och bråkar aldrig om någonting.

Nu har det tyvärr börjat röra om i grytan. Hans grannfru som också är ensam mycket på veckorna på grund av resande make, hon verkar springa väldigt mycket hos min pojkvän. Tre helger i rad nu så har hon som jag tycker sprungit hos oss o gjort sig ärenden. Hon skickat tom barnen att knäcka på för att få honom att komma ut till henne när jag är där. De går alltid ut o gärna bakom garaget o står o pratar ganska länge varje gång. Ska tillägga att hon har sällan mer kläder på sig än en minimal bikini.Hon solar topless på sin altan med tuttarna vända åt vårt håll.Det gör hon aldrig när hennes man är hemma. Då är hon alltid välklädd.

Jag är lite svartsjuk lagt....det erkänner jag. Men frågan är om jag är överdrivet svartsjuk när jag reagerar så starkt på detta. Min ångest håller på att äta upp mig på veckorna när jag vet att de två är ensamma hemma tillsammans. Jag ser ju vad som försiggår när jag är där, vågar knappt tänka på hur det är när jag inte är där. Tog upp det med min särbo igår och han blev arg och tycker jag är skitlöjlig????

Förlåt men jag tror inte ett dugg på din historia. För mycket. Tona ner nästa tråd.
  • Inga bekymmer
    cindyrella skrev 2018-08-06 19:05:12 följande:

Limajo .....Jag vart ledsen när jag återigen kom på dem när de stog bakom hörnet o pratade.Hon som vanligt iförd el liten bikini. Gick bara därifrån för jag ville inte visa att jag grät. När han sedan kom in igen så så jag till honom som det var, att jag känner mig orolig och blir väldigt ledsen. Då frågade han vad fan jag antydde. Jag svarade att jag antyder ingenting men det hela känns väldigt obekvämt och jag mår dåligt. Då blev han arg o så till mig att sluta vara så löjlig.

Jag skulle gissa att han endera redan gjort något med henne. Eller också vill han inte svika dig men innerst inne så har han svårt att stå emot grannfrun och då blir han arg för han kämpar ju så hårt och så kommer du i hans ögon och antyder att nåt skulle va på gång.. Väldigt konstigt beteende av grannfrun måste jag säga.. Nåt är garanterat suspekt här om det är så som du beskriver.
  • Inga bekymmer
    Anonym (M) skrev 2018-08-06 19:34:45 följande:

Tycker du la fram det till din särbo på ett dumt sätt genom att grina och på det sättet redan mer eller mindre anklaga honom för otrohet. Jag hade också blivit förbannad om jag vore din särbo.

Hon gick ju därifrån för att han INTE skulle se att hon grinade, sen sa hon till honom att hon blev ledsen och känner sig orolig. Det är väl bra att hon är ärlig med hur hon känner? Sjukt svårt att inte visa känslor också om man är en känslig person! Är det normalt att ägna sig åt samtal med grannfrun bakom ett garage sådär lite i hemlighet när flickvännen är och hälsar på. Låter ju på TS som det sker ofta när hon är där.
  • Physalis

Som du beskriver det låter det som de springer in bakom garaget 5 gånger om dagen och att hon inte gör annat än att blotta sig och försöka kontakta din särbo. Då förstår jag absolut dig. Även om det inte skulle handla om otrohet så saknar båda känsla för hur man beter sig när någon har en gäst över.

Jag hade ifrågasatt meningen med att du kommer på besök om han tänker tillbringa all tid med att stå och viska med grannen. Han får antingen be henne vänta tills du åkt hem eller se till att ni alla tre umgås.

Korrekturläser som en kratta
  • viseversa

Tyvärr gör dom nog mer än "bara" pratar bakom garaget. Att han blir arg och vägrar prata om det förstärker misstanken att han och grannfrun knullar. Jag hade gjort slut. Vad ska du med honom till?

• Inga bekymmer
    viseversa skrev 2018-08-08 10:14:07 följande:

Tyvärr gör dom nog mer än "bara" pratar bakom garaget. Att han blir arg och vägrar prata om det förstärker misstanken att han och grannfrun knullar. Jag hade gjort slut. Vad ska du med honom till?

Så tror jag med! Helt oskyldigt är det nog inte iaf, varför skulle han då reagera så starkt.. Men noll förståelse för henne. Nej, en sån person är nog bättre att lämna faktiskt, innan man sitter där med hus, lån och barn.:)
  • Anonym (Förstår dig)

Vill betona att en person som är väldigt trogen och ser det som helt otänkbart att hen någonsin skulle vara otrogen, faktiskt blir väldigt upprörd, sårad, ledsen och arg om man antyder något annat. En sådan person blir väldigt ledsen över att man ens kan tänka tanken att hen skulle vilja vara med någon annan och tar det som ett ifrågasättande av relationens fundament. Jag är själv svartsjukt lagd och har fått mig några ordentliga tankeställare när jag blivit sotis på min mycket trogna sambos kvinnliga vänskapsrelationer (som existerade innan vi träffades). Jag har helt lagt ner projekt svartsjuka men har heller ingen anledning att vara svartsjuk. Att killen i det här fallet reagerar starkt ska alltså inte tas som bevis för att han är otrogen. Däremot tycker jag också att det är märkligt att han står och tisslar och tasslar bakom garaget med den lättklädda grannfrun. Har de något att snacka om kan de väl göra det inför öppen ridå.

• Anonym (Förstår dig)
    Bjoer skrev 2018-08-08 13:02:50 följande:

Särbos efter tre år? Really? DÄR har du problemet.

Tror jag också.
Svar på tråden Grannfrun knäcker vårt förhållande.