Det sönderblekta håret
Hej! Förra sommaren valde jag att bleka mitt hår. Jag hade mörkt brunt hår, nästan svart. Och blev blond på två HEMMA färgningar. Blonderade mig sedan några gånger under ungefär ett lopp av 6 månader innan jag bestämde mig för att bli brunett igen. Anledningen var för att jag valde att bli blond av en dålig anledning, min dåvarande pojkvän gillade inte mitt bruna hår utan gillade blondiner. Så jag blekte sänder håret.
När jag sedan dumpade honom gick det snabbt och jag ville bli brunett igen. Så jag köpte en hennafärgade, såklart. Och färgade håret. Blev inte jättebra, blev en aningens fläckig och grön. Så gick till frisören och hon kapade det mesta av mitt hår som inte gått av. Om jag hade hår nedanför skuldran så fick jag det kortare än axellångt. MEN, det var värt det helt klart och idag är mitt hår friskt och jättefint. Men jag undrar om man skulle kunna lägga in lite ljusare slingor bara för att få lite kontraster i håret? Inte blekta slingor då alltså utan mer kolafärgade slingor. Det har alltså gått 6 månader sedan jag var hos frisören. Eller är det för kort tid? Vill ha lite sommarstylat hår (obs självklart ska slingorna göras hos frisören, aldrig mer hemma.)