Saknar min son så jag håller på att ge upp
Jag har inte sett min son på snart två år och tappar snart hoppet.
Detta är en väldigt lång historia med väldigt mycket detaljer i men ska försöka hålla den kort.
Jag och modern till vår då 12 åriga son hade haft delad vårdnad sedan vi separerade 2006 vilket har fungerat tillfredställande.
Hon träffade en ny kille och började umgås med väldigt mycket nytt folk. En dag kom grabben hem till mig och ville bo hos mig på heltid. Jag undrade såklart varför och han förklarade att det springer konstigt folk hemma hos henne hela tiden och att han aldrig fick lugn och ro.
Jag försökte få honom att ändå åka till sin mamma men han vägrade. Kunde då tyvärr inte neka honom utan lät honom vara hos mig. Då började helvetet med trakasserier och hot mot mig. Jag försökte upprätta ett samarbete med mamman men hon vägrade träffa mig. Det kom fram att hon hamnat i drogträsket...
Grannen bodde hos mig i nästan två månader och jag fick stå ut med trakasserier, hot och sönderslagen bil.
En sen kväll kom några från hennes släkt och ringde upp grabben och ville att han skulle komma ner och snacka utanför min port, han ville verkligen inte men då jag märkte hur mycket dom tjatade på honom så så jag till honom att vi kommer ut tillsammans. När vi kommer ut så hoppar tre personer på mig medans en höll tag i grabben och ville att hans skulle se på medans hans bänga farsa fick stryk.
Allt blev såklart polisanmält men inget åtal väcktes trots att pojken berättat för polisen vad han hade sett och hur han upplevde situationen. Brist på bevis på alla mina anmälningar hette det.
Några dagar senare kom såklart socialen och hämtade honom, vilket jag såklart förstår, jag kunde ju inte skydda min son. Men det jävligaste för mig är att jag inte har haft något umgänge på nästan två år pga min psykiska ohälsa. Mamman fick efter LVU,t tillslut ensam vårdnad och vägrar ens att låta mig veta hur min son mår, skolgång m.m. Har kämpat som en galning men vet inte nu va jag ska göra, har blivit så skadad över allt som hänt, är så djupt deprimerad att jag inte vill leva längre. Skriker efter hjälp av psykiatrin men allt känns helt hopplöst. Jag vet absolut ingenting om hur pojken tagit allt. Får bara jämt höra att jag ska rycka upp mig...
Har verkligen kämpat men det känns som om inget jag gör spelar någon roll. Jag mår skit, till och med mördare får träffa sina barn. Vågar inte slåss i rätten, har ingenting att komma med förutom min obeskrivliga kärlek till min son.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-08-05 17:46
Såg att grabben blivit grannen...ska stå grabben såklart