• Mama2013

Hur är det att bo i Åkersberga för en barnfamilj?

Vi går i hustankar och letar efter ett bra område för våra barn att växa upp i. Ni som har bott eller vistats mycket i Åkersberga, hur är det att bo där?

Hur är skolorna, barnomsorgen, grannsämjan och mentaliteten i övrigt?

Tittar även på Järfälla, Upplands-bro och Vallentuna. Bor just nu i Sollentuna men tyvärr är radhus/hus alldeles för dyrt här.

Skulle bli otroligt tacksam om någon ville dela med sig av tankar, erfarenheter och tips!

• Svar på tråden Hur är det att bo i Åkersberga för en barnfamilj?
  • Alexi

Titta noga på var ni jobbar och hur resorna blir dit. Det är mitt råd, vi bor i en förortskommun och jobbar i stan. Pendlingen tar tid!

• Marsbebis2018

Är uppvuxen i Åkersberga och det är väl bra och barnvänligt. Men det tar otroligt lång till att åka någonstans, vill man lägga sjukt mycket tid på pendling så visst... men jag skulle inte gjort det.

• Anonym (Åkersbergabo)

Åkersberga är fint, många barnfamiljer flyttar hit. När det inte är rusning kan man åka till söder om söder på 35 min. Det tar 30 min att åka till Tekniska högskolan med Roslagsbanan. I framtiden kommer spåret dras ända fram till centralen.

Till trådstartaren, slog du till på ett hus här? Hur trivs du?

• Mama2013

Tack för alla kommentarer! Det blev tillslut ett gavelradhus i Järfälla. ???? Vi insåg, som många skrev, att det blir tufft och tidskrävande med pendlingen och våra familjer, vänner och jobb finns i och runt Järfälla-trakterna. Blev ingen villa men vi trivs otroligt bra och är nöjda!

Svar på tråden Hur är det att bo i Åkersberga för en barnfamilj?