• maria1992

Hjälp!

Hej ni där ute! 

Jag vill bara ha lite råd och tips. 
    Jag är 23 år och min sambo 31. Vi har försökt få barn i snart 1 år utan att lyckas. Jag har varit och gjort undersökningar och allting ser bra ut. Jag har regelbunden mens (på dagen), har ägglossning varje månad (testat med stickor och temp) - slutat med de nu för de säger att de stressar upp en. Tyvärr fungerar de ändå inte. (min sambo har tidigare blivit gravid med sin föredetta, så allt är bra där med). Har nu i 3-4 månader fokuserat på andra saker men ändå haft regelbundet sex men ändå inte..

Någon här inne som går igenom samma sak? Gråter

• Svar på tråden Hjälp!
  • LillaLuna

Jag har exakt samma som du. Jag och sambon har försökt över ett år; gjort utredning och allt är sååååååå normalt och det kommer gå såååååå bra bara du slappnar aaaav. Kräks.

Usch, förlåt, du kanske ville ha pepp? Jag är i så fall den sista du vill prata med för jag är så långt ner i bitterhetsbrunnen som man kan komma...!

• maria1992
    LillaLuna skrev 2018-07-30 13:02:21 följande:

Jag har exakt samma som du. Jag och sambon har försökt över ett år; gjort utredning och allt är sååååååå normalt och det kommer gå såååååå bra bara du slappnar aaaav. Kräks.

Usch, förlåt, du kanske ville ha pepp? Jag är i så fall den sista du vill prata med för jag är så långt ner i bitterhetsbrunnen som man kan komma...!

Jag vet.... Bim idag och känner att mensen är här under dagen/kvällen. 
    Idag är en hemsk dag. Alla runt omkring en får barn på 2-3 försök. Jag vet inte men känner att jag håller på att bli deprimerad eller ngt. 

Jag tempar ej längre eller håller på med ägglossningsstickor då jag vet min ägglossning kmr varje månad. Vad fan ska vi göra? 
    Och ja, jag slappnar av, jag jobbar mycket så kanske stress? Dock jobbade jag inte mycket innan så förmodligen inte de heller. Äh fyfan....
  • LillaLuna
    maria1992 skrev 2018-08-02 07:32:43 följande:

Jag vet.... Bim idag och känner att mensen är här under dagen/kvällen. 

Idag är en hemsk dag. Alla runt omkring en får barn på 2-3 försök. Jag vet inte men känner att jag håller på att bli deprimerad eller ngt. 

Jag tempar ej längre eller håller på med ägglossningsstickor då jag vet min ägglossning kmr varje månad. Vad fan ska vi göra? 

Och ja, jag slappnar av, jag jobbar mycket så kanske stress? Dock jobbade jag inte mycket innan så förmodligen inte de heller. Äh fyfan....

Usch, ja... Har ni gått på någon utredning? Jag och min sambo gjorde en i juni - vilket visade ingenting. Men vi har iaf får remiss till reproduktionscentret på lasarettet för en eventuell IVF/hormonbehandling eller liknande.

Tog också ägglossningstester tills jag visste hur min kropp funkar även utan dem som bekräftelse. Käkar folsyra, försöker stressa ner som det så fint heter, väger normalt, tränar regelbundet, äter bra, röker inte osv osv osv. Vet inte vad mer man kan göra??
  • maria1992
    LillaLuna skrev 2018-08-02 12:58:20 följande:
    Usch, ja... Har ni gått på någon utredning? Jag och min sambo gjorde en i juni - vilket visade ingenting. Men vi har iaf får remiss till reproduktionscentret på lasarettet för en eventuell IVF/hormonbehandling eller liknande.

Tog också ägglossningstester tills jag visste hur min kropp funkar även utan dem som bekräftelse. Käkar folsyra, försöker stressa ner som det så fint heter, väger normalt, tränar regelbundet, äter bra, röker inte osv osv osv. Vet inte vad mer man kan göra??

Jag har kollat mig själv i början när vi försökte hos barnmorskan och allting såg jättebra ut. "Ge de några månader så är du snart gravid".. Suck.. 

Min sambo blev gravid med sitt ex så vet de funkar där...

Jag fattar ingenting heller. Där jag bor gör de ej fler tester under sommaren, bara hösten så vi ska kolla igen nu till hösten men fyfan vad detta är deppigt. Folsyra har jag med... Röker inte heller, väger också normalt och tränar... sådär haha. 

Svar på tråden Hjälp!