Ssn13 skrev 2018-07-21 13:17:48 följande:
Herregud. Vad människor brusar upp, innan ni skriver spydiga kommentarer och skickar bilder på en tyg hund. Tänk efter vad ni vill åstadkomma med era kommentarer? Vill ni råda TS på ett respekt fullt sätt eller vill ni bara vädra ut lite av era egna negativa känslor?
Man kan ge råd som TS kanske inte vill reflektera över men man behöver knappast vara otrevlig. Konstruktiv kritik är bra om man ger det på ett vettigt sätt.
Jag har inget att tillägga angående hundras frågan förutom att de krävs tid mer tid med en valp ( inte en månad och sen hunddagis ) för att den ska bli trygg och att du ska kunna lita på den tillsammans med dina barn. Men du kanske har en annan plan, vad vet jag.
Jag kan bara nämna att jag har en schäfer på 9,5 år som är världens finaste mot barnen som är 4 och 5 år. Första året hade jag med henne till jobbet, jobbade natt på ett demensboende och hon blev genast en favorit hos de brukare som hade svårt att sova. Blev en sängkompis till en dam som tidigare haft en svart schäfer i sitt liv också. Så om de är möjligt kolla över om de går att gå ner i tid eller ev ha med på jobbet. Viktigt att arbetsmiljön tillåter det dock ( allergier, fara för vovven osv )
Lycka till! :)
Och snälla, du som skrivit innan att det är hemskt att hunden ska på dagis på heltid. Tänk alla barn som är på förskolan/fritids hela dagarna det tycker jag är problematiskt. Det borde inte vara tillåtet när barnen är små.
Verkligen. I verkligheten är det verkligen inte så att de flesta hundägare är långtidssjukskrivna eller jobbar i typ skogen så att dom kan ha hunden på jobbet. De flesta jobbar heltid. När jag växte upp fanns inte ens hunddagis, då var hundarna ensamma hemma när föräldrarna arbetade. Och den här hysterin med aktivering, inte håller majoriteten av Sveriges hundägare på med nån slags lydnadsdressyr och brukshundsträning 4 timmar per dag.
En dålig hundägare är en som inte tar ut hunden på promenader, inte ger den bra mat och kärlek eller någon som säljer den på Blocket efter ett år.
Jag har redan haft hund tidigare som blev 19 år gammal och var en väldigt älskad och lycklig hund.
Men tack till dom som svarat på ts, inser att det är en dålig idé att fråga på familjeliv där det sitter hatiska människor inloggade 24/7 och skriver massa skit i varenda tråd dom läser.
Vi kommer skaffa en Cavalier King Charles spaniel btw.