Billiga och enkla maträtter i värmen
Vad äter ni i denna värme? Har ni tips på goda, enkla och ganska billiga maträtter? Har noll fantasi och är ganska kräsen i maten
Äter ej skaldjur och salladsrätter
Vad äter ni i denna värme? Har ni tips på goda, enkla och ganska billiga maträtter? Har noll fantasi och är ganska kräsen i maten
Nudlar med tonfisk iblandat.
Omelett med något gott i.
Spenatsoppa med ägg.
Korv med bröd.
Knaperstek bacon, woka broccoli och koka äggnudlar. Blanda ihop allt i woken på slutet.
Laxburgare är fräscht och gott. Lax går oftast att hitta billigt också.
Blandar laxtärningar, persilja, salt och peppar. Kör med mixern någon minut. Klicka ut och forma lagom stora burgare i stekpannan.
Lägg burgarna i bröd och fyll på med gurka, tomat och cream fresh.
Gott, ganska nyttigt, snabbt !
Barnen älskar det!!
Potatissallad och rostbiff.
Potatissallad med rostbiff, kebabspett eller matjessill till.
Kycklingsallad (med grillad kyckling i)
Tycker potatissallad är så himla smidigt på sommaren och vad man äter till är ju en smaksak, funkar med mycket,
Gjorde ett jättefat med kall plockmat idag . Fördelen då är att du kan ta dina egna favoriter.
Skivad pepparsalami, skivad kycklingfilé, morotsstavar, ostkuber, oliver, paprika, cocktailtomat, fetaost, nachochips, lufttorkad skinka, rostbiff, honungsmelon, vindruvor och på sidan färsk baguette i skivor
I tre olika skålar hade jag tacosås, tzatziki och bearnaisesås
Vi åt med varsin gaffel på varsin sida, plockade och dippade.
Laxburgare är fräscht och gott. Lax går oftast att hitta billigt också.
Blandar laxtärningar, persilja, salt och peppar. Kör med mixern någon minut. Klicka ut och forma lagom stora burgare i stekpannan.
Lägg burgarna i bröd och fyll på med gurka, tomat och cream fresh.
Gott, ganska nyttigt, snabbt !
Barnen älskar det!!
Vad är Cream fresh för något? Crème fraiche heter det väl.
Våfflor med sylt. Råa falukorvsskivor på sidan om. Det åt vi i dag.
I morgon blir det hamburgare med bröd och stekt ägg.
I går åt vi aprikoskräm och mackor med skinka o ost.
Vad menar du med "salladsrätter"? Även potatissallad, pastasallad etc?
Matiga (kalla) mackor med t.ex. kokt ägg och kaviar, kycklingfile och grönsaker eller ost, skinka och grönsaker.
Kalla pannkakor
Yoghurt med musli och smörgåsar
Frukt och bär i mängder!
Sill och färskpotatis
Det blivit ovanligt mycket färdigmat nu under värmen, inte ens jag pallar med värmen och laga mat i.
Det är ju nästan jobbigt och ställa in mat i mikron som redan är klar
Jag ska erkänna att jag fått konstiga "cravings" i vämen. Fiskbullar på burk är billigt och ganska gott i värmen. Spenatlasagne med färdiga såser också. Jag tror att det är saltmonstret som är vaken.
Annars blir det mycket hemgjorda pizzor och pajer som kan ätas kalla.