• Anonym (Vill inte)

Vill inte resa med bonus

Kommer säkert bli halshuggen nu.. men mina bonusar gör inget annat än bråka med varandra och uppföra sig dåligt just nu. Vi funderar på resa runt jul iår men jag har börjat bli allt mer skeptiskt då det knappast kommer bli mindre bråk.. är jag hemsk som känner så? Jag vill inte lägga pengar på en dyr resa när det bara blir bråk.. det spelar ingen roll om vi är hos kompisar,hemma, familj: dom bråkar jämt och lyssnar inte. Inga gemensamma barn finns. Jag funderar på stanna hemma istället alt åka med en kompis

• Svar på tråden Vill inte resa med bonus
  • Anonym (förstår dig!)

Förstår dig verkligen! En sån resa hade jag inte heller haft nån lust alls att hänga med på..

Inte omöjligt att situationen hade varit precis likadan m bråk även om det var era gemensamma, rätt vanligt i vissa åldrar. Men ja...har dom kul ändå utan dig, och nte mår dåligt på nåt vis att du väljer att göra så så hade jag iaf valt det. Man lever en gång.

• Anonym (förstår dig!)
    Anonym (ta hjälp) skrev 2018-07-16 09:00:36 följande:
    Tycker ni ska prata med skolan. Beter sig barnen likadant i sina klasser? För då är det ju en större fråga än att de bråkar bara hemma. Om inte, så är det ju definitivt något "fel" i hemmen.

Kontakta socialtjänsten och säg att ni är bekymrade för barnen i båda hemmen, att ni ser samma mönster i båda hemmen och de kan kalla in föräldrarna på ett samtal, kanske kan den andra föräldern få insikt den vägen att något faktiskt behöver göras. Soc jobbar ju mycket med föräldrastöd och här låter det definitivt som att det skulle kunna gynna barnen, 
    Haha, åh jösses...?! nej TS, gör inte såhär...
  • nernu
    Anonym (Vill inte) skrev 2018-07-16 11:20:58 följande:

Svarar till er allihopa. Barnen är 11 och snart 14 år. Till den som betalar resan så gör det inte. Du kommer nog bli besviken att resan inte blir som ni vill. Om bonus tjurar kommer du tycka hen är otacksam. (Pratar egen erfarenhet..)

Meen det är jobbigt inte kunna påverka situationen hemma. Barnen lyssnar inte på nån. Vill knappt ta med dom ut på restaurang eller till mina kompisar för dom lyssnar inte på andra heller. Tar inte hänsyn för det har dom aldrig lärt sig osv.

11 och 14 och ni kan inte ha dom bland folk??? Helt oacceptabelt. Säg till dom att ni får inte följa med på någon resa för ni kan inte uppföra er. Barn är inte idioter och 14-åringnen är en ungdom. De förstår mycket väl att det de gör är fel men de får fördelar av beteendet pch fortsätter. Markera rejält. Nu är det nog med det här. Ingen tvtid. Inget wifi. Inga pengar. sen får de gnälla och gå till mamman istället det kan ni inte påverka men hos er gäller reglerna. Vill inte pappan göra något åt det så går det inte.
  • Anonym (Anonym 1)
    nernu skrev 2018-07-16 22:07:31 följande:

11 och 14 och ni kan inte ha dom bland folk??? Helt oacceptabelt. Säg till dom att ni får inte följa med på någon resa för ni kan inte uppföra er. Barn är inte idioter och 14-åringnen är en ungdom. De förstår mycket väl att det de gör är fel men de får fördelar av beteendet pch fortsätter. Markera rejält. Nu är det nog med det här. Ingen tvtid. Inget wifi. Inga pengar. sen får de gnälla och gå till mamman istället det kan ni inte påverka men hos er gäller reglerna. Vill inte pappan göra något åt det så går det inte.

Exakt så! Visa att ett sådant beteende får konsekvenser.

Kan inte barnen bete sig som folk så ska de inte följa med på någon resa, vare sig de är biologiska barn eller bonusbarn.
  • Anonym (Vägra åka)

Mannen som inte vill åka utan mig gör det nog inte enbart för att han inte vill åka utan mig. Han är inte heller så sugen på att åka någonstans med dem och sitta och lyssna på deras gap och skrik. Med all rätt skippar han att resa med dem, även om jag som sagt har klargjort att det är fritt fram för dem att åka men jag är inte med i bagaget.

• Ess
    Anonym (Vägra åka) skrev 2018-07-17 09:42:47 följande:

Mannen som inte vill åka utan mig gör det nog inte enbart för att han inte vill åka utan mig. Han är inte heller så sugen på att åka någonstans med dem och sitta och lyssna på deras gap och skrik. Med all rätt skippar han att resa med dem, även om jag som sagt har klargjort att det är fritt fram för dem att åka men jag är inte med i bagaget.

Barnen är så stora att han kan prata klarspråk med dem att han vägrar att åka på semester eller göra något annat med dem så länge de håller på som de gör.

Jag tycker du gör rätt som inte åker med. Jag trodde först det gällde yngre barn, för de kan verkligen va pissejobbiga. 
    Visst, äldre barn kan också va jobbiga. men de brukar fatta vinken när man säger åt dem, om inte annat så när man skärper röstläget.
  • Ess
    Anonym (SåÄrDet) skrev 2018-07-17 15:50:55 följande:

Börja uppfostra barnen bättre kanske....

Hade föräldrarna kunnat samarbeta och säga stopp, så hade det garanterat funkat efter ett tag. Spelar den ena föräldern ut den andra och kanske även dess partner, så är det kört.
  • Anonym (Jill)
    Tecum skrev 2018-07-16 16:14:03 följande:

Skitungar som inte kan uppföra sig ska inte belönas med någon resa!

Håller helt med!
  • goanddie
    Anonym (Vuxenresa!) skrev 2018-07-16 13:23:41 följande:
    Vadå hemsk? Det är väl inget fel på att åka på vuxenresa?
    Men det låter ju inte direkt superskoj som barn att veta att pappa har råd att ta med dom på resa, men slutar med att dom får sitta inne alla 10 veckor sommarlov, för att pappas nya tjej orkar inte med dom? Han kan lätt ta och åka själv med dom då, det gjorde min mamma. Bara resa på röven, han klarar väl att vara ensam med sina barn?
  • Anonym (Vill inte)

Förväntas betala hälften av resan om jag följer med.

Vi har pratat. Han blev sur och brsviken först. Sen förstod han mig. Jag sa dom kan åka själva men han orkar inte åka själv med dom pga bråken

• Anonym (Tea)
    Anonym (Vill inte) skrev 2018-07-18 11:12:54 följande:

Vi har pratat. Han blev sur och brsviken först. Sen förstod han mig. Jag sa dom kan åka själva men han orkar inte åka själv med dom pga bråken

Va?
    Så du ska betala för en av ungarna menar han?
    Det räckte inte med att du betalar för dig själv när du står ut?
    Han borde betalat allt om du skulle offra din tid.

Jag hade inte åkt oavsett, inte ens om han betalat till!
    Utöver det så hade jag lämnat denna familj på stubben.
  • nihka

Varför det?
    Om du vill behålla min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (m)

Låter oerhört märkligt att han förväntar sig att du ska ha försörjningsansvar för hans barn. Det är barnens mamma och pappa som ska försörja barnet.
    Ts du har ingen skyldighet att betala för hans barn. Spara pengarna istället. Eller lägg de på en liten lägenhet där du kan sova när han har barnen.
  • Anonym (m)

Låter oerhört märkligt att han förväntar sig att du ska ha försörjningsansvar för hans barn. Det är barnens mamma och pappa som ska försörja barnet.
    Ts du har ingen skyldighet att betala för hans barn. Spara pengarna istället. Eller lägg de på en liten lägenhet där du kan sova när han har barnen.
  • Ess

HaHa, vilken lustigkurre!

Hoppas kronan trillat ned att han måste ta tag i problemet nu direkt. Man vill ju faktiskt uppfostra sina barn så att de blir omtyckta av andra och får det lite lättare i livet.
    Jag har svårt att tänka mig att du är den enda som tycker illa om barnen. Tror att där är många vänner och bekanta som drar sig för att bjuda er pga barnen.
Svar på tråden Vill inte resa med bonus