• Bebe2018

Brun blödning 6dagar efter äl vad kan det vara?

Jag fick idag en stor brun flytning i trosan och hade äl för ca 6 dagar sedan. Precis efter fick jag mycket svag värk. Kan detta vara en sorts nidblödning? Kan inte tänka mig vad annars det kan vara men tyckte det var mycket för vara en nidblödning. Har läst att det brukar vara rosa och mkt lite.

• Svar på tråden Brun blödning 6dagar efter äl vad kan det vara?
  • Anonym (hanna)
    Bebe2018 skrev 2018-07-14 21:06:28 följande:

Jag fick idag en stor brun flytning i trosan och hade äl för ca 6 dagar sedan. Precis efter fick jag mycket svag värk. Kan detta vara en sorts nidblödning? Kan inte tänka mig vad annars det kan vara men tyckte det var mycket för vara en nidblödning. Har läst att det brukar vara rosa och mkt lite.

Jag fick det nån vecka efter ÄL och det visade sig vara utomkveds. Men det är nog mer vanligt att det är nidblödning. 
  • Bebe2018
    Anonym (hanna) skrev 2018-07-14 21:10:12 följande:

Jag fick det nån vecka efter ÄL och det visade sig vara utomkveds. Men det är nog mer vanligt att det är nidblödning. 

Fick en tanke om det kunde vara just utomkveds, men då brukar kroppen fixa det själv med att få ut det genom blödning? Som ett missfall?

Hur gick det för dig?
  • Anonym (hanna)
    Bebe2018 skrev 2018-07-14 21:18:36 följande:
    Fick en tanke om det kunde vara just utomkveds, men då brukar kroppen fixa det själv med att få ut det genom blödning? Som ett missfall?

Hur gick det för dig?

Nej, det vanligaste är att man får operera bort äggledaren men i bland tar kroppen hand om det själv. Det gjorde det för mig men det tog 2 månader med väldigt många besök på akuten och gyn. :(

Förhoppningsvis är det nidblödning du har. utomkveds är väldigt ovanligt. 

Svar på tråden Brun blödning 6dagar efter äl vad kan det vara?