• J 1981

Trasig powerknapp efter skärmbyte ipad

Hej!

Vi har en gammal IPad 2 som barnen använder. Tyvärr åkte den i golvet och skärmen sprack. Lyckades efter en del svordomar och en tutorial på Youtube byta skärmen. Dock fungerar inte powerknappen efter detta. Troligtvis har jag väl skadat något? Har ingen lust att öppna upp den igen så ställde in den att vila om man stänger locket på fodralet. Någon som har tips på vad som kan gått fel? Visst borde vi kunna leva med den utan powerknapp? Vad händer om den laddar ur? Visst startar den upp när man sätter i sladden?

Tacksam för hjälp!

• Svar på tråden Trasig powerknapp efter skärmbyte ipad
  • Fia 28

Ni borde klara er utan powerknapp. Om den laddar ur så startar den igen när den fått ladda en liten stund. 

• J 1981

Tack då kör vi på så länge det går. Den lever redan på övertid ????

• flygrl

Du kan skapa en virtuell powerknapp via Inställningar / Allmänt / Hjälpmedel / Assistive touch. Då får du en powerknapp på skärmen.

• J 1981
    flygrl skrev 2018-07-12 19:53:00 följande:

Du kan skapa en virtuell powerknapp via Inställningar / Allmänt / Hjälpmedel / Assistive touch. Då får du en powerknapp på skärmen.

Tack för tipset, ska kika på det ;)
  • flygrl
    J 1981 skrev 2018-07-12 21:32:32 följande:

Tack för tipset, ska kika på det ;)

Det va så lite. Jag körde själv med virtuell powerknapp efter att powerknappen pajat på en telefon jag hade tidigare. Funkade fint. :)
  • jonatan80

antingen har du skadat kabeln som är för powerknapp, volym & mute eller är dom två skruvarna som håller fast klappen inne i ipaden inte rätt..

vilken guide använde du ?

Svar på tråden Trasig powerknapp efter skärmbyte ipad