Ellifant skrev 2018-07-11 12:09:28 följande:
Vi hade försökt bli gravida i två år med hjälp av olika hormon behandlingar, den månaden vi plus hade vi fått avsluta vårt ivf försök för att det inte fanns tillräckligt med ägg. Därför tog jag mest testet för att kunna ringa kliniken för att påbörja en ny behandling. Min sambo sov och jag skriker på han att där är två sträck, samtidigt som jag försöker öppna ett nytt test, vi var väldigt överskade :)
Min bästa kompis som hade berättat att hon hade plussat en vecka innan mig, skicka jag smset till - du har smittat mig med dit plus! Tog en stund innan hon fatta och jag skicka en bild på testet.
För mormor, farmor och farfar gav vi en julklapp med en napp i och en lapp. Hej! Mormor kan du spara denna till min när jag kommer i augusti, kram baby Johansson,
Det blev en väldigt uppskattad julklapp och de blev väldigt chockade eftersom de viste vad vi har gått igenom för att komma hit.
Jag tycker det är kul att göra något speciellt, kan komma ihåg varje gång mina syskon har berättat och det är kul att berätta för syskonbarnen nu när de är äldre. hur jag fick veta att dom låg i magen <3
Vad fint! Blir ju extra speciellt när man har kämpat, längtat och oroat sig <3
Tycker också att det kan bli fina och roliga minnen att prata om när man gör något speciellt av hur man berättar :)