Usch, mår inte bra alls
Detta blev långt.
Jag och min sambo har varit tillsammans 7 år och har två små barn. 5 och 3 år.
Vi har eller jag rättare sagt alltid tjatat på honom om hans helgdrickande. Jag dricker sällan eftersom de kan hända något med barnen som gör att vi måste in till sjukhus eftersom dom här svär astma. Men han däremot kommer alltid på en orsak till att dricka öl. Varje fredag och lördag. Även en torsdag om han skulle vara ledig på fredagen. Om de är fotboll på en måndag så tar han och dricker då med. Samma nu med semester då finns de ingen hejd alls. Han kan börja dricka öl vid 1-2 även fast jag sagt att vi kanske ska göra något roligt med barnen eller så enkelt som att behöva åka och handla. Detta gör ju att de alltid är jag som får göra allt de eftersom han inte kan köra bil.
Men när han väl börjar dricka så efter 7-8 öl så blir han jobbig. Pratar väldigt högt, svär väldigt olämplig vid våra barn och även kompisars barn. Inte för att han är arg men att han blir uppspelt över något som t.ex fotboll. Kan skrika fitta väldigt högt så de flesta grannar runt om hör.
Han ger sig inte heller när jag säger att nu får han inte dricka mer. Han svarar okej men 2 min senare så öppnar han nästa öl.
Jag bara avskyr dehär, har väldigt svårt att vara bekväm i sällskap när folk är berusade och framför allt han eftersom jag måste säga till honom som ett barn att inte skrika eller säga något utlämnande.
Igår hände också en sak, vi bröt förhållande för ungefär 1 år sen just pga alkoholen. Han gjorde en extrem olämplig sak och jag fick nog.
Så igår sa jag efter 8 öl att kommer han inte ihåg varför de tog slut sist. Borde han inte tänka lite.
Då blev han rasande! Ibland blir han så fruktansvärt arg. Men de är alltid med alkohol inblandat, annars är han otroligt lugn och blir kanske arg 1 gång om året.
Men nu blev han och frågar samma sak om och om igen, han frågar 'vad de är med mig egentligen'. Jag försöker gång på gång förklara 'vad de är med mig' men inget går in. Tillslut sa jag att vi tar de imorgon och jag ska gå upp till sovrummet. Vi skulle egentligen äta med grannarna så dom stod på sin baksida och gjorde allt. Han blockerar iallafall vägen med sina armar så jag inte kan gå upp för trappen. Jag blir extremt arg och ber han att snälla flytta sig för jag vill gå upp. Men han vägrar så jag puttar bort hans arm och eftersom han är dragen så ramlar han till lite och blir sittande i trappen så då tar jag mig förbi för att komma upp när han drar tag i mig i trappen och försöker hålla fast mig. Ganska aggressivt och hårdhänt. Försöker få bort honom så jag inte ska ramla ner för trappen och enligt honom råkade jag slå bort honom genom att putta honom i ansiktet.
Hans bild av detta är då att jag både puttat honom och slagit honom i ansiktet vilket inte stämmer alls .
Tycker inte de är okej nånstans att hålla fast något mot dens vilja för att han vill prata när han inte ens förstår vad jag säger.
Vi blev sams tillslut och gick över till grannarna som om inget hade hänt och han började dricka igen. Till och med snaps denna gång. Vi började spela spel och hade trevligt tills ett uppdrag i spelet var att han ska pussa alla runt bordet. Tänkte att självklart tar han frikort som man har men nej. Han pussar grannen. Jag är verkligen inte svartsjuk men jag vet att han aldrig skulle gjort de utan sprit i kroppen.
Usch ville bara skriva av mig.